Ik werk met twee potkrikken die elk 5 ton of zoiets kunnen heffen: één komt van containerpark (werkt perfect, zat zelfs nog olie in), de andere eens gekocht in Aldi voor 8 euro dacht ik. Die van Aldi is iets minder makkelijk omdat hij niet zo hoog kan heffen als de andere. Als beveiliging voor ik onder de auto kruip leg ik ook stukken van een houten balk op elkaar aan weerszijden van de auto tot bijna tegen chassis. Je weet nooit dat je krik wegschiet of begint te lossen om één of andere reden: better safe than sorry... Je kunt ook werken met assteunen of iets dergelijks ter ondersteuning. Vier krikken om heel je auto omhoog te krijgen als je daar de nood aan hebt.
Uiteindelijk werkt dat relatief gemakkelijk, wel meer werk om je auto omhoog te krijgen, maar dat doe je tenslotte ook niet elke dag.
Ik ken mezelf en vertrouw mij ook niet in de buurt van een smeerput: vroeg of laat donder ik daar in

Een put vind ik geen waardig alternatief voor een brug, dan behelp ik me liever met een paar krikken.
Er bestaan ook kleine hellingen waar je je auto op kunt rijden, maar Christian heeft me nog verteld dat dat niet erg handig is: hellingen schuiven weg en je raakt er moeilijk op. Bovendien moet je auto dan ook werken om er op te raken.
gr
s