opel gt 1972
Re: opel gt 1972
dat zou wel zeer handig zijn, maar op de statief dat hij heeft gestaan is dit niet echt mogelijk.. hij zal in de auto gemonteerd moeten worden en volledig geasembleerd eer dat hij kan proefdraaien. tot dan is er geen twijfel of de motor goed is, maar wel veel nieuwsgierigheid
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: opel gt 1972
we zijn wat verder geraakt dan vorige keer!
de motor zit er al ruime tijd in, deze is bijna startklaar op enkele onderdelen na.
maar eerst de motor in de gt krijgen, dit was een leuk klusje!
de boite eerst tegen de motor plaatsen, dat deze in 1 geheel er zo onder kan.. vervolgens de vooras demonteren, ja demonteren :p door enkele redenen was het niet mogelijk om de motor er langs boven in te zetten, geen giraffe, plafond te laag, te lange snuit..
dus hebben we hem geplaatst zoals we hem eruit hebben gehaald, de motor op een laag karretje en de kas omhoog heffen, door de vooras eronderuit te halen scheelde dit al een hoopje gewicht en enkele cm's extra plaats! de motor ligt er na het nodige gewroet erin
daarna de vooras terug plaatsen.. en buiten eens poetsen! dan verdere klusjes gedaan de radiator ook eens onder handen genomen deze zowel vanbinnen als vanbuiten grondig gekuist, lamellen recht gezet en behandeld en gespoten (met hulp van mijn vriendin ) deze moet ook gemonteerd worden.. en aanpassen.. ik had nog een elektrische ventilator liggen die ik voor de manta had gekocht maar deze paste er niet in, eens in de gt kijken of ie past.. een nieuwe carburator mag ook geplaatst worden, deze is van weber ipv de originele solex ook het leuke gasmechanisme is na enkele aanpassingen in orde geraakt, bij de gt is er geen gaskabel maar een soort stangensysteem
verder ook nog een 'nieuwe' alternator aangeschaft en gemonteerd en nog wat werkjes met mooi resultaat, dank aan mijn vriendin de luchtfilterbehuizing heeft ze ook netjes gemaakt en een laagje verf dat heeft ze mooi gedaan! en dan als toetje nog een regelbare panhardstang gemaakt we zijn dus bijna startklaar! er dient nog een naftpomp met filter en de delco geplaatst te worden, water vullen, de oliepomp al zijn werk laten doen dat de kanaaltjes gevuld zijn met olie en... starten! dat is voor de volgende keer!
de motor zit er al ruime tijd in, deze is bijna startklaar op enkele onderdelen na.
maar eerst de motor in de gt krijgen, dit was een leuk klusje!
de boite eerst tegen de motor plaatsen, dat deze in 1 geheel er zo onder kan.. vervolgens de vooras demonteren, ja demonteren :p door enkele redenen was het niet mogelijk om de motor er langs boven in te zetten, geen giraffe, plafond te laag, te lange snuit..
dus hebben we hem geplaatst zoals we hem eruit hebben gehaald, de motor op een laag karretje en de kas omhoog heffen, door de vooras eronderuit te halen scheelde dit al een hoopje gewicht en enkele cm's extra plaats! de motor ligt er na het nodige gewroet erin
daarna de vooras terug plaatsen.. en buiten eens poetsen! dan verdere klusjes gedaan de radiator ook eens onder handen genomen deze zowel vanbinnen als vanbuiten grondig gekuist, lamellen recht gezet en behandeld en gespoten (met hulp van mijn vriendin ) deze moet ook gemonteerd worden.. en aanpassen.. ik had nog een elektrische ventilator liggen die ik voor de manta had gekocht maar deze paste er niet in, eens in de gt kijken of ie past.. een nieuwe carburator mag ook geplaatst worden, deze is van weber ipv de originele solex ook het leuke gasmechanisme is na enkele aanpassingen in orde geraakt, bij de gt is er geen gaskabel maar een soort stangensysteem
verder ook nog een 'nieuwe' alternator aangeschaft en gemonteerd en nog wat werkjes met mooi resultaat, dank aan mijn vriendin de luchtfilterbehuizing heeft ze ook netjes gemaakt en een laagje verf dat heeft ze mooi gedaan! en dan als toetje nog een regelbare panhardstang gemaakt we zijn dus bijna startklaar! er dient nog een naftpomp met filter en de delco geplaatst te worden, water vullen, de oliepomp al zijn werk laten doen dat de kanaaltjes gevuld zijn met olie en... starten! dat is voor de volgende keer!
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: opel gt 1972
er is iets mis met de foto's
het zijn dus deze, van begin tot aan het monteren van de vooras (4e foto)
het zijn dus deze, van begin tot aan het monteren van de vooras (4e foto)
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)