met alleen de onderblok kant en klaar kom je niet ver, dus de cilinderkop moet er ook bij op
na een beetje zoekwerk hoe je dat het beste klaarspeelt zonder schade toe te richten aan kleppen bvb, had ik het genieus plan van de cilinderkop met nokkenas en alle reutemeteut gemonteerd op de blok te zetten, maar de kleppen zodanig 'los' gezet, dat je de nokkenas nog kon draaien om deze op zijn punt te leggen voor de distributieketting te plaatsen
het is allemaal snel uitgelegd, maar niet zo snel uitgevoerd, althans dat het geheel degelijk ineen zit en niet een tandje op de distributie mist

fotoke, hier zie je wat ik bedoel met losse kleppen, je vijst de moeren los waarmee je de kleppen regelt, dat ze gewoon allemaal dicht zijn.. easy as fuck in feite

- cilinderkop gemonteerd
en de ketting die bij deze nog niet gespannen is, het nokje op de krukas dient als blokkage van de poelie, maar ook al merkteken

- distributieketting
om de ketting te spannen zit er in het distributiecarter een kettingspanner, dus eerst het carter monteren om dan eigenlijk blindelings de distributie te spannen. de spanner zelf heeft altijd dezelfde spanning dus is er geen probleem dat je het niet ziet spannen

- distributiecarter geplaats
- 48380467_567906513680184_2038704440063557632_n.jpg (40.27 KiB) 35223 keer bekeken
op de foto is tevens ook de nieuwe waterpomp gemonteerd, waar ik ook nog miserie had met 1 boutje, bij het reinigen van het draadgat is het mis gegaan en de draad beschadigd

gelukkig beetje handige harry en zet je er een m8 in ipv m7.. maar toch heb je het liever niet voor
om de motor wat te 'sparen' heb ik een plug in de cilinderkop gezet, waardoor er altijd een dikke centimer olie blijft in de cilinderkop staan ipv dat ie terug naar het carter loopt

- olieplug
over het carter gesproken, om dit fatsoenlijk dicht te krijgen heb ik de dichtingen met kit vast gelijmd en vast gezet met klemmen om deze te laten drogen op de plaats dat ze moeten komen want het is nogal onhandig om dit in 1 keer te monteren met carter en al erbij

de kurken dichting dient dus voor een stukje onder het distributiecarter te zitten.. heel handig

- dichting carter
om dan een rubberen dichting over het carter en de hoofdlagertap te leggen

- rubberen dichting vast maken
- 48363664_2196087917325275_599661375362433024_n.jpg (58.19 KiB) 35223 keer bekeken

- de carterdichting op zijn plaats
- 48412766_1146363495518978_7199657427791249408_n.jpg (52.39 KiB) 35223 keer bekeken
als alles goed droog is, heb ik het carter zelf, ook met afdichtingskit ertussen, gemonteerd

- carterpan gemonteerd
- 48417353_2213297098715374_8936929951941132288_n.jpg (47.8 KiB) 35223 keer bekeken
het is een heel simpel om dit alles voor elkaar te krijgen, maar ik check liever 10x en zie dat alles naar behoren dicht en vast staat, dan na montage van de motor in de auto voor verassingen komen te staan waar je soms heel de boel kunt opnieuw doen
er dienen nog wat kleinere onderdelen geplaatst te worden, maar het hart hemzelve zit toch al terug ineen, waar ik zeker blij om ben, de eerste totale revisie van de motor door mijzelf uitgevoerd
