VW T2B Westfalia '74
koplampen
H4 halogeen lampekes stonden al even op verlanglijstje, en via een of ander forum (weet al ni meer welk) ontdekt dat koplampen van een oud golfke ook kunnen dienen voor mijn buske
Op een 2e hands site op ene in de buurt gebotst die massa's gebruikte golf onderdelen had liggen, en voor de prijs van (hooguit) een set lampekes om erin te steken, een setje gevonden met de juiste bevestigingsring EN de lampekes.
Hieronder fotokes voor en na
Op een 2e hands site op ene in de buurt gebotst die massa's gebruikte golf onderdelen had liggen, en voor de prijs van (hooguit) een set lampekes om erin te steken, een setje gevonden met de juiste bevestigingsring EN de lampekes.
Hieronder fotokes voor en na
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door kurtvh op 03 nov 2014, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: Koplampen
en nu 't beste van al:
ik moest er toch stilaan mee gaan, maar was nu te curieus om te weten da'k mijn lampen wel goe afgeregeld had...
Deze morgen naar de control geweest, en lekker geslaagd (1 opmerkingske over olie lekkage, maar terecht)
Wel grappig en zeer plezant om te merken dat die mannen op de control precies wel open stonden voor de charme van pompoentje:
Ik werd ineens uit de rij gehaald en mocht als eerste een andere poort binnen, waar pompoentje met het nodige respect behandeld werd, uiteindelijk was ik wel maar even rap buiten wegens uitgebreid klapke
ik moest er toch stilaan mee gaan, maar was nu te curieus om te weten da'k mijn lampen wel goe afgeregeld had...
Deze morgen naar de control geweest, en lekker geslaagd (1 opmerkingske over olie lekkage, maar terecht)
Wel grappig en zeer plezant om te merken dat die mannen op de control precies wel open stonden voor de charme van pompoentje:
Ik werd ineens uit de rij gehaald en mocht als eerste een andere poort binnen, waar pompoentje met het nodige respect behandeld werd, uiteindelijk was ik wel maar even rap buiten wegens uitgebreid klapke
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: VW T2B Westfalia '74
Wat een verschil van lichtsterkte, zeer interessante foto's daar tegen de poort.
Stel je voor dat uw busje afgekeurd wordt voor de koplampen.
Stel je voor dat uw busje afgekeurd wordt voor de koplampen.
Re: VW T2B Westfalia '74
ja u lichtbundel ziet er wel vele beter uit zo! veel afstelwerk zal het niet echt nodig hebben gehad, zo op het eerste zicht staan ze al mooi, mss wat te hoog-laag.
waar bent ge naar de keuring geweest? ik heb daar altijd miserie mee
waar bent ge naar de keuring geweest? ik heb daar altijd miserie mee
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: VW T2B Westfalia '74
Dat is wel een fotoke van nà het afregelen he
Zou nogal straf zijn als die zo recht uit een golfke op een T2 ineens goe staan
Ivm keuring:
ik ben in Mechelen geweest. Op ne maandag voormiddag rond 8u.
T was heel rustig op de keuring toen (ze hebben ne webcam op de site waar ge een idee van wachtrij buiten kunt krijgen, wel handig).
Bovendien ook nog goe weer, da zal ook geen kwaad kunnen he.
En ni te negeren, die schoon bloemekes op mijn deur maken altijd veel (glim-)lachende gezichten onderweg hoor
Zou nogal straf zijn als die zo recht uit een golfke op een T2 ineens goe staan
Ivm keuring:
ik ben in Mechelen geweest. Op ne maandag voormiddag rond 8u.
T was heel rustig op de keuring toen (ze hebben ne webcam op de site waar ge een idee van wachtrij buiten kunt krijgen, wel handig).
Bovendien ook nog goe weer, da zal ook geen kwaad kunnen he.
En ni te negeren, die schoon bloemekes op mijn deur maken altijd veel (glim-)lachende gezichten onderweg hoor
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: VW T2B Westfalia '74
Ik snap wel dat mensen gaan glimlachen, je wordt toch ook blij van zo´n bus!
Zoals 't klokje in m'n busje tikt...
Hallo,
tijd om nog eens een beetje vooruitgang te delen met de liefhebbers:
Ik was al lang dat half verroest ijzeren plaatje in't dashbord beu gezien, waar bij sommige buskes een VDO klokske zit.
Aangezien zo'n dingen nieuw moeilijk te vinden zijn, en vooral nogal prijzig, was ik wat aan 't rondzien geweest.
Ontdekt dat er 2 soorten zijn, waarvan de oudere versie het makkelijkst te repareren is en bovendien bij te regelen om juist te lopen: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... repair.htm
En zo eentje gevonden dat "nie meer werkte" voor een zeer mild prijske.
Was wel van een fastback van enkele jaren ouder dan mijn buske, maar diameter was 't zelfde dus maar geriskeerd he.
Hierna volgen wat fotokes met de verschillende stapjes en het resultaat
tijd om nog eens een beetje vooruitgang te delen met de liefhebbers:
Ik was al lang dat half verroest ijzeren plaatje in't dashbord beu gezien, waar bij sommige buskes een VDO klokske zit.
Aangezien zo'n dingen nieuw moeilijk te vinden zijn, en vooral nogal prijzig, was ik wat aan 't rondzien geweest.
Ontdekt dat er 2 soorten zijn, waarvan de oudere versie het makkelijkst te repareren is en bovendien bij te regelen om juist te lopen: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... repair.htm
En zo eentje gevonden dat "nie meer werkte" voor een zeer mild prijske.
Was wel van een fastback van enkele jaren ouder dan mijn buske, maar diameter was 't zelfde dus maar geriskeerd he.
Hierna volgen wat fotokes met de verschillende stapjes en het resultaat
- Bijlagen
-
- zo zag 't er eerst uit, ni echt fris...
- klokje.jpg (38.49 KiB) 28150 keer bekeken
-
- achterkant opengemaakt, electrisch reageerde het, dus zekering was 't ni.
tandwieltjes bewogen, maar na starten viel 't altijd snel terug stil.
Dan maar gedacht da't misschien wat stroef liep door stof etc tussen de tandwieltjes en jawel zenne:
Een streepje WD40 ertussen gespoten, direct goe met perslucht uitgeblazen, en tiktaktiktaktiktak :-)
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
motorbeurt
Ondertussen ben ik aan de motor begonnen.
Aangezien hij toch redelijk lekte heb ik hem er uit gehaald, om goed te kunnen zien waar het overal vandaan kon komen.
De verdachte plaatsen zijn allemaal bij dichtingen van aanbouw stukken: alternatorsteun, olieaflaatdeksel, lijkt ni zo erg.
Toch maar ineens volledig setje dichtingen in huis gehaald, alles ontvet (witte tovenaar ) en afgespoten en nu alles netjes aant vervangen (en mooi op juiste moment vastzetten)
Moest hij dan toch nog ergens lekken kan ik beter zien waar he...
Wel 1 dingske vastgesteld dat niet zo tof was: koelkleppen, thermostaat etc waren er uit gegooid.
Is (volgens vw fora) blijkbaar heel populair om meer koeling te garanderen.
Maar ik wil het terug origineel, zeker omdat ik vond dat de olie verschrikkelijk traag op temperatuur kwam.
Ambetantste nu: blijkbaar niet allemaal meer nieuw te krijgen en wordt vaak gewoon bij oud ijzer gegooid omdat er niet echt vraag naar is ...
Kleppen heb ik ondertussen wel gevonden, maar nu nog thermostaatbevestiging en verbindingsstang naar de kleppen.
... Heeft toevallig nog iemand zo'n dingen liggen?
Aangezien hij toch redelijk lekte heb ik hem er uit gehaald, om goed te kunnen zien waar het overal vandaan kon komen.
De verdachte plaatsen zijn allemaal bij dichtingen van aanbouw stukken: alternatorsteun, olieaflaatdeksel, lijkt ni zo erg.
Toch maar ineens volledig setje dichtingen in huis gehaald, alles ontvet (witte tovenaar ) en afgespoten en nu alles netjes aant vervangen (en mooi op juiste moment vastzetten)
Moest hij dan toch nog ergens lekken kan ik beter zien waar he...
Wel 1 dingske vastgesteld dat niet zo tof was: koelkleppen, thermostaat etc waren er uit gegooid.
Is (volgens vw fora) blijkbaar heel populair om meer koeling te garanderen.
Maar ik wil het terug origineel, zeker omdat ik vond dat de olie verschrikkelijk traag op temperatuur kwam.
Ambetantste nu: blijkbaar niet allemaal meer nieuw te krijgen en wordt vaak gewoon bij oud ijzer gegooid omdat er niet echt vraag naar is ...
Kleppen heb ik ondertussen wel gevonden, maar nu nog thermostaatbevestiging en verbindingsstang naar de kleppen.
... Heeft toevallig nog iemand zo'n dingen liggen?
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: VW T2B Westfalia '74
Misschien heb ik nog zo'n thermostaat met toebehoren liggen, ik zal er morgen eens naar kijken.
Motorbeurt
Dikke merci voor de hulp met het laatste ontbrekende stukske (stangetje) Ronny
Samen met de andere gerecupereerde stukken en ne nieuwe thermostaat, is het geheel al ne keer gemonteerd en getest (met warmeluchtpistool ) : klepjes gaan mooi open en dicht, k heb gezorgd dat het bedieningsstangetje mooi kan passeren tussen de cilinders, zodat het ni zomaar ergens kan tegen vastlopen.
Ondertussen is ook al het gestraalde en gemetaliseerde (koel)plaatwerk ne keer gemonteerd om mooi aan te passen, bij te kloppen, en hier en daar toch wat scheurtjes te lassen. Op sommige plaatsen echt wel nodig, maar weer geamuseerd zenne
Enfin, alles klaar voor een van de dagen netjes in de rustoleum te zetten...
Samen met de andere gerecupereerde stukken en ne nieuwe thermostaat, is het geheel al ne keer gemonteerd en getest (met warmeluchtpistool ) : klepjes gaan mooi open en dicht, k heb gezorgd dat het bedieningsstangetje mooi kan passeren tussen de cilinders, zodat het ni zomaar ergens kan tegen vastlopen.
Ondertussen is ook al het gestraalde en gemetaliseerde (koel)plaatwerk ne keer gemonteerd om mooi aan te passen, bij te kloppen, en hier en daar toch wat scheurtjes te lassen. Op sommige plaatsen echt wel nodig, maar weer geamuseerd zenne
Enfin, alles klaar voor een van de dagen netjes in de rustoleum te zetten...
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)