Schuren

Voor alle technische vragen en tips over uw klassieker
Plaats reactie
iceman_70
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 dec 2013, 10:46

Schuren

Bericht door iceman_70 »

vraagske aan de al meer ervaren restaureerders ....

ik ben bezig aan ne Chevy Pickup -> http://forum.ventix.be/viewtopic.php?f=9&t=4871
Heb al redelijk veel gelast, geslepen, gemeten, gepast, geschuurd, enz ... en kom nu op een punt dat ik stilaan de verschillende onderdelen moet klaarmaken om te spuiten ... Spuiten zelf, zal ik laten doen, maar ik wil em zo ver mogelijk zelf klaarmaken ...

Hoe begin je nu te schuren aan onderdelen/plaatsen zoals :

Inner font fender of firewall :
Afbeelding Afbeelding

Deze zijn volledig opgelast (gaten gedicht), recht gemaakt (deukjes uitgehamerd en de resterende oneffenheden met plamuur bewerkt). Hierop zijn dan 2-3 lagen 2K spuitplamuur gezet, en strak gezet met behulp van schuurblok (grid 150) en van da zwart poeder. Daarop terug 2-3 lagen 2K spuitplamuur (moet nog gebeuren op de FW) en nu wil ik die klaarmaken voor de grondlaag verf ...

Vraag is nu :
- waar beginnen ? Eerst de diepergelegen stukken of eerst de grote vlakken ?
- welke grid ? Beginnen met 150, en dan naar 320 ... of direct met 320 ? Of eerst aanzetten met 80, dan 150, 240 en 320 ?

Ik heb zo een pneumatisch excentrisch schuurmachine, dus de grote vlakke stukken gaan goed ... bvb bovenkant firewall ... daar ben ik met 320 op het machine overgeweest, en da staat superstrak en glad ... het zijn enkel de ongelijke delen waar ik gene weg mee weet ...
Dus alle advies/raad is welkom ...
Wim
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: Schuren

Bericht door david »

joekens,

ik heb de opel gt waar ik aan bezig ben klaargemaakt voor de grondverf te spuiten, ik heb de binnenkanten zoals motorruimte, moeilijk bereikbare binnenkanten vd deuren enzovoort met een schuurspons, je hebt in de autostop er ook zo'n in 2 kleuren, daar zou je de rosse van moeten hebben, de zwarte is fijner voor eventueel de grondverf te schuren. of gewoon schuurpapier korrel 240, 360 mag ook.
buitenkant heb ik met schuurpapier gedaan korrel 240 en water, water hoeft niet echt maar dan gaat het schuurpapier langer mee vind ik.

zelf heb ik eerst de buitenkant ook spuitplamuur gelegd, dat eerst geschuurd met 240, daarna binnenkanten, daarna nog is de buitenkanten effkes met 240 terug, alles met de hand.
de gt staat nu op het werk, ze gaan een vrij dikke grondlaag leggen voor toch zeker geen schuurkrassen te hebben en een strak resultaat te bekomen, op aanvraag van mezelf

hopelijk heb je er iets aan en anders lees ik het wel
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
iceman_70
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 dec 2013, 10:46

Re: Schuren

Bericht door iceman_70 »

Mercie David voor de feedback !

Wim
Plaats reactie