Volkswagen Kever Cabrio 1979
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Woensdag weer goed doorgewerkt aaant kaske
anti-dreunplaat verwijderen, gaat supergoed met de tercooschijf, dit is toch echt een onmisbare tool geworden in de gereedschapskist van de restaurateur
Gisterenavond nog het goede nieuws gehad dat we nu in het bezit zijn van 2 gezonde cabriodeurkes, thx Luc
anti-dreunplaat verwijderen, gaat supergoed met de tercooschijf, dit is toch echt een onmisbare tool geworden in de gereedschapskist van de restaurateur
Gisterenavond nog het goede nieuws gehad dat we nu in het bezit zijn van 2 gezonde cabriodeurkes, thx Luc
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Het vervolg van de kever opbouw, we waren met niet zoveel, maar hebben toch weer wat gedaan.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Peter is de linker achterhoek aan het voorbereiden om te lassen.
Manu een lasnaad aan het wegslijpen. Weer een laswerkje klaar, toch meer van die laswerkjes dan we dachten.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
We hebben dan toch beslist om de kas te zandstralen, dus tot het laatste vijsje alles demonteren. Het koetswerk nog eens passen op het chassis zodat we de nieuwe bodemplaten kunnen juistzetten en vastpunten.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Het koetswerk in de straalcabine, klaar om te zandstralen.
Voor... En na... Voor... En na... Zoals we al weten heeft een koetswerk na het zandstralen geen geheimen meer, hier weer slechte plekken ontdekt waar we voor het zandstralen geen weet van hadden. Foto's volgen...
Voor... En na... Voor... En na... Zoals we al weten heeft een koetswerk na het zandstralen geen geheimen meer, hier weer slechte plekken ontdekt waar we voor het zandstralen geen weet van hadden. Foto's volgen...
Laatst gewijzigd door Ronny op 21 apr 2011, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Het chassis is terug gezond, de nieuwe bodemplaten zijn er in gelast.roest-o-leum, klaar voor af te kitten. De lasnaden netjes afgekit met nadenkit, de kunst is zo weinig mogelijk nadenkit maar toch net voldoende om de lasnaden proper af te werken. Als je te veel nadenkit gebruikt kan je het niet zo mooi afwerken.
Hier en daar nog een kleine afwerking en wat vijsjes afplakken en dan kunnen we de oppervlakte lagen in volgorde aanbrengen.
Op de onderkant van het chassis is een laagje roest-o-leum metaalprimer aangebracht, de bovenkant van het chassis en de ophanging worden morgen gespoten met roest-o-leum zwarte hoogglans. Woensdag avond gaan we met cursisten de onderkant rutexen. Als alles goed uitgedroogd is kunnen we het chassis monteren, we zijn nu ook bezig met alle losse onderdelen proper te maken. De ankerplaten van de remmen, schokdempers en stuurinrichting zijn netjes gespoten. Het monteren zou goed moeten gaan. Beetje vooruit denken hé, dat motiveert.
De lasnaden zijn netjes afgeslepen. De lasnaden nog even beschermen met een likje
Op de onderkant van het chassis is een laagje roest-o-leum metaalprimer aangebracht, de bovenkant van het chassis en de ophanging worden morgen gespoten met roest-o-leum zwarte hoogglans. Woensdag avond gaan we met cursisten de onderkant rutexen. Als alles goed uitgedroogd is kunnen we het chassis monteren, we zijn nu ook bezig met alle losse onderdelen proper te maken. De ankerplaten van de remmen, schokdempers en stuurinrichting zijn netjes gespoten. Het monteren zou goed moeten gaan. Beetje vooruit denken hé, dat motiveert.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
De onderkant van de bodemplaten zijn nog eens extra behandeld met roest-o-leum primer, de rest is gespoten in een zwarte afwerklaag. Nu nog een dun laagje rutex over de bodemplaten en dan kunnen we monteren.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
De staalkorrels uit de holle ruimtes halen, makkelijk als je met een hefbrug de auto kan omdraaien.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Hier zijn de roestgaten die we niet gezien hadden voor het zandstralen, beetje een tegenvaller, dus toch goed dat we gestraald hebben.
Laatst gewijzigd door Ronny op 29 mei 2011, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
De binnenkant rechts achter is bijna opgelast, nog even aflassen, opkuisen en afkitten en dan kan de buitenste plaat gelast worden.
Het aflassen en nabehandelen is zo niet het werk, veel tijd kruipt in het oude plaatwerk te verwijderen en nieuwe plaatjes te maken.
Het aflassen en nabehandelen is zo niet het werk, veel tijd kruipt in het oude plaatwerk te verwijderen en nieuwe plaatjes te maken.