Porsche 911
Porsche 911
Hallo allemaal,
Een paar dagen geleden viel mijn oog op volgende Porsche 911 uit 1975. Het gaat om een ingevoerd model uit Florida.
http://www.beerens.be/classic-division/ ... 67482b4e7/
Staat te koop sinds april '13, eerst voor 17000 euro, nu nog voor 14000.
Graag had ik jullie mening voor volgende zaken:
1) twee keer triple Weber => een model uit die periode had standaard injectie, maar hier zit een ombouw op naar triple Weber carbu's. Iemand ervaring mee? Zal wel lekker klinken, maar moet toch ook nog te onderhouden zijn en af te stellen.
2) heeft er iemand ervaring met Beerens Classic uit Antwerpen?
Qua look is dit echt wel hetgene ik zoek, met de opvallende kleursetting en de gigantische Whale tail! Dus op dat vlak is het al een match. Puur op basis van foto's vind ik het ook wel een nette auto.
Alle meningen welkom! Ik twijfel om deze voorbij te laten gaan... Of niet...
Een paar dagen geleden viel mijn oog op volgende Porsche 911 uit 1975. Het gaat om een ingevoerd model uit Florida.
http://www.beerens.be/classic-division/ ... 67482b4e7/
Staat te koop sinds april '13, eerst voor 17000 euro, nu nog voor 14000.
Graag had ik jullie mening voor volgende zaken:
1) twee keer triple Weber => een model uit die periode had standaard injectie, maar hier zit een ombouw op naar triple Weber carbu's. Iemand ervaring mee? Zal wel lekker klinken, maar moet toch ook nog te onderhouden zijn en af te stellen.
2) heeft er iemand ervaring met Beerens Classic uit Antwerpen?
Qua look is dit echt wel hetgene ik zoek, met de opvallende kleursetting en de gigantische Whale tail! Dus op dat vlak is het al een match. Puur op basis van foto's vind ik het ook wel een nette auto.
Alle meningen welkom! Ik twijfel om deze voorbij te laten gaan... Of niet...
Laatst gewijzigd door Filip_G op 08 jan 2014, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Re: Porsche 911
Kopen, echt iets voor jou, je zal er geen spijt van hebben en veel van leren, prachtige auto, doen.
Hiermee naar Muno...
Hiermee naar Muno...
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: Porsche 911
kben geen Porsche-specialist maar hebt ge geen schrik dat deze geen wild & brutaal verleden heeft?
de sportpedalen, het stuurtje, de gigantische uitlaat, de striping.. lijkt mij een weekend-kar waar iemand toch lekker mee gescheurd heeft.
rijst de vraag wat beter is natuurlijk: een motor flink de strepen geven, of altijd maar met fluwelen voet rijden..
porsche zijn in onderhoud wel altijd rete-duur, om v reparaties en wisselstukken maar te zwijgen (maat v mij werkt bij Porsche Center Brussels en de verhalen dat ik v hem hoor, qua facturen )
Webers zijn leuk maar ik heb mij altijd laten vertellen dat de boel syncroon afstellen de HEL is. misschien kan Ronny hier wel wat meer over zeggen?
en qua waarde houden.. origineel kan je hem moeilijk bestempelen, de über-whaletail lijkt mij ook niet echt origineel.. normaal gezien hadden US-911'n wel altijd een turbo-spoiler (met dikke zwarte zachte rand?) maar deze sneeuwschop is denk ik ook niet volgens spec.. volgens mij ligt deze kar ook een flink stukje lager op de veren, dus ook niet origineel. en is dat 1 of andere breedbouw-bodykit? ik kan mij niet inbeelden dat een 911s of een Targa of een Carrera zo'n scoops had op de achtervleugel (voor het wiel)? nujah, ik kan enkel maar afgaan op de foto's......
14000 lijkt mij ook wel bijzonder weinig geld voor een 911, niet? ik dacht die ondertussen wel al eerder 30-35000 moesten kosten, buiten het feit dat deze dan niet origineel staat..
dit alles terzijde ziet hij er wel cool uit, plaatje klopt alleszins.. het is een race-porsche!
ik weet het niet, ik zou toch wel opletten voor eventuele valkuilen.. opletten dat je ni verblind wordt door die 'liefde op't eerste zocht'!
ga er meerdere keren naar kijken, gewoon kijken en als er steeds meer 'mankementen' in't oog springen zou ik bij kijken houden
soit, ik ben geen Porsche-specialist.. maar als je mijn ongezouten mening vraagt, zonder meer details vd wagen.. twijfelgeval met lichte nijging naar neen.
de sportpedalen, het stuurtje, de gigantische uitlaat, de striping.. lijkt mij een weekend-kar waar iemand toch lekker mee gescheurd heeft.
rijst de vraag wat beter is natuurlijk: een motor flink de strepen geven, of altijd maar met fluwelen voet rijden..
porsche zijn in onderhoud wel altijd rete-duur, om v reparaties en wisselstukken maar te zwijgen (maat v mij werkt bij Porsche Center Brussels en de verhalen dat ik v hem hoor, qua facturen )
Webers zijn leuk maar ik heb mij altijd laten vertellen dat de boel syncroon afstellen de HEL is. misschien kan Ronny hier wel wat meer over zeggen?
en qua waarde houden.. origineel kan je hem moeilijk bestempelen, de über-whaletail lijkt mij ook niet echt origineel.. normaal gezien hadden US-911'n wel altijd een turbo-spoiler (met dikke zwarte zachte rand?) maar deze sneeuwschop is denk ik ook niet volgens spec.. volgens mij ligt deze kar ook een flink stukje lager op de veren, dus ook niet origineel. en is dat 1 of andere breedbouw-bodykit? ik kan mij niet inbeelden dat een 911s of een Targa of een Carrera zo'n scoops had op de achtervleugel (voor het wiel)? nujah, ik kan enkel maar afgaan op de foto's......
14000 lijkt mij ook wel bijzonder weinig geld voor een 911, niet? ik dacht die ondertussen wel al eerder 30-35000 moesten kosten, buiten het feit dat deze dan niet origineel staat..
dit alles terzijde ziet hij er wel cool uit, plaatje klopt alleszins.. het is een race-porsche!
ik weet het niet, ik zou toch wel opletten voor eventuele valkuilen.. opletten dat je ni verblind wordt door die 'liefde op't eerste zocht'!
ga er meerdere keren naar kijken, gewoon kijken en als er steeds meer 'mankementen' in't oog springen zou ik bij kijken houden
soit, ik ben geen Porsche-specialist.. maar als je mijn ongezouten mening vraagt, zonder meer details vd wagen.. twijfelgeval met lichte nijging naar neen.
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: Porsche 911
wel, dat is in feite ook mijn 'twijfel'...
ik ben bijvoorbeeld ook een liefhebber van een Honda S2000... en die auto zou ik NOOIT kopen zodra er maar het kleinste teken van tuning, aanpassing,... aan is. Simpelweg omdat je dan richting de racers gaat die dergelijk schitterend stuk mechaniek niet genoeg laten doorwarmen vooraleer richting 8900rpm te knallen
qua prijzen zit deze inderdaad 911 aan de ondergrens. Blijkbaar zijn de Targa modellen altijd goedkoper dan de coupé versies, maar toch. Andere soortgelijke auto's zijn voor die prijs ofwel met slechte lak, ofwel met andere duidelijke mankementen. particulieren vragen voor modellen die wel in orde zijn, prijzen vanaf 17k à 18k.
schrikt het uiterlijk en de Weber ombouw de mensen misschien af? staat die daarom al te koop vanaf april en is de prijs met 3000 euro gezakt? best is inderdaad om gewoon eens te gaan kijken en de verkoper het verhaal te laten doen. Klopt het plaatje, dan kan de misschien toch nog overhellen naar een ja.
qua opmerking van de hoogte: dat is absoluut niet origineel. zeker als je vergelijkt met Porsches uit die periode, die liggen ECHT hoog naar de huidige normen (op het grappige af ). die uitbouwkit waar je van spreekt is de 'Turbo' look, hetzelfde met die gigantische spoiler.
dan wacht ik misschien liever nog naar een minder 'blits' model, maar dan wel met 3.0 of 3.2 motor dan deze eigenlijk voor zijn cilinderinhoud (2.7 met slechts 165pk) niet zo sterke motor. Tenzij het 165pk op papier is, en er genoeg met de Webers gespeeld kan worden maar dat moet je dan wel kunnen...
ik ben bijvoorbeeld ook een liefhebber van een Honda S2000... en die auto zou ik NOOIT kopen zodra er maar het kleinste teken van tuning, aanpassing,... aan is. Simpelweg omdat je dan richting de racers gaat die dergelijk schitterend stuk mechaniek niet genoeg laten doorwarmen vooraleer richting 8900rpm te knallen
qua prijzen zit deze inderdaad 911 aan de ondergrens. Blijkbaar zijn de Targa modellen altijd goedkoper dan de coupé versies, maar toch. Andere soortgelijke auto's zijn voor die prijs ofwel met slechte lak, ofwel met andere duidelijke mankementen. particulieren vragen voor modellen die wel in orde zijn, prijzen vanaf 17k à 18k.
schrikt het uiterlijk en de Weber ombouw de mensen misschien af? staat die daarom al te koop vanaf april en is de prijs met 3000 euro gezakt? best is inderdaad om gewoon eens te gaan kijken en de verkoper het verhaal te laten doen. Klopt het plaatje, dan kan de misschien toch nog overhellen naar een ja.
qua opmerking van de hoogte: dat is absoluut niet origineel. zeker als je vergelijkt met Porsches uit die periode, die liggen ECHT hoog naar de huidige normen (op het grappige af ). die uitbouwkit waar je van spreekt is de 'Turbo' look, hetzelfde met die gigantische spoiler.
dan wacht ik misschien liever nog naar een minder 'blits' model, maar dan wel met 3.0 of 3.2 motor dan deze eigenlijk voor zijn cilinderinhoud (2.7 met slechts 165pk) niet zo sterke motor. Tenzij het 165pk op papier is, en er genoeg met de Webers gespeeld kan worden maar dat moet je dan wel kunnen...
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Re: Porsche 911
in verband dat laatste: die 165pk was nog met injectie. Geeft carbu meer dan injectie is dan de vraag?? in principe wel...
Quote van Wikipedia:
The 210 PS (154 kW) Carrera 2.7 with MFI was not sold in the US owing to emission regulations— instead they received a 'Carrera' fitted with a 911S engine producing 175 PS (129 kW; 173 hp), later reduced to 165 (121 kW), and in California even down to 160 PS (118 kW).
Quote van Wikipedia:
The 210 PS (154 kW) Carrera 2.7 with MFI was not sold in the US owing to emission regulations— instead they received a 'Carrera' fitted with a 911S engine producing 175 PS (129 kW; 173 hp), later reduced to 165 (121 kW), and in California even down to 160 PS (118 kW).
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Re: Porsche 911
Filip,
wat de prijs betreft: 14.000 is idd weinig voor een 911, maar dat heeft alles te maken met het uiterlijk, vrees ik. Waarmee ik niet wil zeggen of die nu mooi is of niet, maar laat het me als volgt stellen: met zo'n kleur en zo'n uitbouw kit wacht een 2de-hands wagen wel wat langer op de juiste koper... Gewoon omdat iemand in de US of A de wagen volledig naar zijn stijl heeft omgebouwd, en dat is niet per sé de stijl van de gemiddelde 911-koper. En jij bent daar de uitzondering op die er misschien de vruchten van plukt!
Dus als alles volgens jouw inspectie er tip-top uitziet (een ombouw kan ook gewoon proper en goed gedaan zijn), dan is het tijd voor een 'cheeky offer'. Zo'n beetje op z'n 'Wheeler Dealers'...
En wat het motor-vermogen betreft: de enige reden om er carburateurs op te plaatsen is om op die manier de verstikkende VS inlaat en uitlaatsystemen te vervangen. Als je dus op het einde van de rit minder dan 165 PK overhoudt, dan is er iets helemaal verkeerd. Maar dat kan je enkel op een Dyno-testbank laten vaststellen. Ik denk dat je gewoon een goede testrit moet maken om vast te stellen of het huidige vermogen voor jou genoeg is. Hoeveel dat dan specifiek is, dat kan je later nog te weten komen...
groeten en succes,
Robin
wat de prijs betreft: 14.000 is idd weinig voor een 911, maar dat heeft alles te maken met het uiterlijk, vrees ik. Waarmee ik niet wil zeggen of die nu mooi is of niet, maar laat het me als volgt stellen: met zo'n kleur en zo'n uitbouw kit wacht een 2de-hands wagen wel wat langer op de juiste koper... Gewoon omdat iemand in de US of A de wagen volledig naar zijn stijl heeft omgebouwd, en dat is niet per sé de stijl van de gemiddelde 911-koper. En jij bent daar de uitzondering op die er misschien de vruchten van plukt!
Dus als alles volgens jouw inspectie er tip-top uitziet (een ombouw kan ook gewoon proper en goed gedaan zijn), dan is het tijd voor een 'cheeky offer'. Zo'n beetje op z'n 'Wheeler Dealers'...
En wat het motor-vermogen betreft: de enige reden om er carburateurs op te plaatsen is om op die manier de verstikkende VS inlaat en uitlaatsystemen te vervangen. Als je dus op het einde van de rit minder dan 165 PK overhoudt, dan is er iets helemaal verkeerd. Maar dat kan je enkel op een Dyno-testbank laten vaststellen. Ik denk dat je gewoon een goede testrit moet maken om vast te stellen of het huidige vermogen voor jou genoeg is. Hoeveel dat dan specifiek is, dat kan je later nog te weten komen...
groeten en succes,
Robin
Re: Porsche 911
Filip,
op tweedehands:
http://www.2dehands.be/autos/autos/pors ... &start=175
Is ook een tof alternatief.
Robin
op tweedehands:
http://www.2dehands.be/autos/autos/pors ... &start=175
Is ook een tof alternatief.
Robin
Re: Porsche 911
Tof alternatief idd. Maar die doet mijn hart dan weer niet echt sneller slaan
Maar alleszins goede vergelijkingsbasis!
Maar alleszins goede vergelijkingsbasis!
Laatst gewijzigd door Filip_G op 16 mar 2014, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Re: Porsche 911
'Some work to be done":
- er moeten platen aan de bodem vervangen worden... dat zet toch wel aan het nadenken!
- de motor moet afgesteld worden
die verbreding is een polyester kit: heb ik het dan goed voor dat je moeilijk kan zien hoe de toestand van het plaatstaal hieronder is?
- er moeten platen aan de bodem vervangen worden... dat zet toch wel aan het nadenken!
- de motor moet afgesteld worden
die verbreding is een polyester kit: heb ik het dan goed voor dat je moeilijk kan zien hoe de toestand van het plaatstaal hieronder is?
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Re: Porsche 911
hai, zie dat ge een porschke zoekt te kope :p zyn er wel mooie, maar vind de oranje net iets te, de zwarte van op 2dehands vind ik eerder een betere koop, is niet omgebouwd en er hoeft ook nx meer aan te gebeuren.. maar dat kan misschien een kwestie van smaak zijn. onder de polyester ga je idd niet veel zien hoe je metaal er uitziet.
veel succes!
veel succes!
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)