Citroen 2CV6 1985
Citroen 2CV6 1985
3 jaar dagelijks plezier gehad aan mijn geitje
(zie "2CV6 1985" onder rubriek "mijn auto" voor fotos van betere tijden)
Vervolgens afgekeurd voor CO, remmen, en roest onderkant.
Wegens tijdsgebrek aan de kant gezet, maar afscheid nemen was geen optie.
3 jaar (en een pak stof en rommel) later met de kinderen aan de demontage begonnen:
(zie "2CV6 1985" onder rubriek "mijn auto" voor fotos van betere tijden)
Vervolgens afgekeurd voor CO, remmen, en roest onderkant.
Wegens tijdsgebrek aan de kant gezet, maar afscheid nemen was geen optie.
3 jaar (en een pak stof en rommel) later met de kinderen aan de demontage begonnen:
- Bijlagen
-
- 01 demontage 1.JPG (26.57 KiB) 29836 keer bekeken
-
- 04 demontage 4.JPG (84.57 KiB) 29836 keer bekeken
-
- 06 demontage 6.JPG (95.83 KiB) 29836 keer bekeken
Re: Citroen 2CV6 1985
Ik heb al heel wat ergere projecten gezien,
van andere 2CV's links en rechts, en andere projecten op dit forum.
Maar voor een allereerste projectje, denk ik dat dit wel interessant is.
Hier krijg je een eerste indruk van de ergste plekken:
van andere 2CV's links en rechts, en andere projecten op dit forum.
Maar voor een allereerste projectje, denk ik dat dit wel interessant is.
Hier krijg je een eerste indruk van de ergste plekken:
- Bijlagen
-
- kaas met gaatjes, veel gaatjes (daarom kwam ik dus met een natte broek op het werk in de winter...)
- 07 voorruitkader onder 1.JPG (37.53 KiB) 29834 keer bekeken
-
- rond de gaatjes een maanlandschap...
- 08 voorruitkader onder 2.JPG (34.81 KiB) 29834 keer bekeken
-
- bovenkant ook al,... overwegen om heel het raamkader te vervangen...
- 14 voorruit boven 4.JPG (58.16 KiB) 29834 keer bekeken
-
- verfwratje verwijderen = gaatje vinden
- 15 achtervleugel 1.JPG (30.04 KiB) 29834 keer bekeken
-
- langs binnen is duidelijk waarom: vlak bij bodemplaat, waar wss water bleef staan...
- 16 achtervleugel 2.JPG (60.26 KiB) 29834 keer bekeken
-
- die vorm van de chassisbalk is hier toch wat raar
- 17 chassisbalk 1.JPG (57.19 KiB) 29834 keer bekeken
-
- na het verwijderen van een pak plamuur, komt er een verrassing naar boven:
die balk heeft een ferme duw gehad, vandaar dat de deur niet deftig sloot...
mss eenvoudiger om te vervangen... - 18 chassisbalk 2.JPG (38.5 KiB) 29834 keer bekeken
- na het verwijderen van een pak plamuur, komt er een verrassing naar boven:
-
- achter de wielkas een dikke wrat.
Al snel werd de wrat een gat (water tussen wielkas en body blijven zitten) - 19 chassisbalk wielkas 1.JPG (51.98 KiB) 29834 keer bekeken
- achter de wielkas een dikke wrat.
-
- ... en gaten tot in de chassibalk, pff.
- 20 chassisbalk wielkas 2.JPG (29.8 KiB) 29834 keer bekeken
-
- het eerste zicht van de vloer onder de mat
- 21 vloer 01.JPG (66.13 KiB) 29834 keer bekeken
-
- "tuttefrut" verwijderd, en als snel wordt duidelijk wat ze op de keuring bedoelden :-(
- 24 vloer 04.JPG (42.87 KiB) 29834 keer bekeken
-
- langs onder ziet het er zo uit.
rutex beginnen verwijderen op zoek naar puntlassen, om te zien tot waar ik dat stuk best kan vervangen. - 25 vloer 05.JPG (121.48 KiB) 29834 keer bekeken
- langs onder ziet het er zo uit.
-
- alle puntlassen vrijgemaakt
- 26 vloer 06.JPG (108.59 KiB) 29834 keer bekeken
-
- na wat boren begint het los te komen
- 27 vloer 07.JPG (107.03 KiB) 29834 keer bekeken
-
- en nog eens langs onder gekeken ... en hij zal eruit komen !
- 28 vloer 08.JPG (105.65 KiB) 29834 keer bekeken
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: Citroen 2CV6 1985
Toch al eens een eerste keer geriskeerd om een stukske in te lassen.
Beslist om te proberen op een stuk dat niet echt van structureel belang is EN niet in het zicht komt: ruitkader boven achterwiel:
Beslist om te proberen op een stuk dat niet echt van structureel belang is EN niet in het zicht komt: ruitkader boven achterwiel:
- Bijlagen
-
- Veel schoot er van die ruitkader onderaan niet over...
- 30 raamkader 1.JPG (97.63 KiB) 29834 keer bekeken
-
- De rotte stukken eruit geslepen (met den dremel, want in zo'n klein fragiel hoekske kunt ge daar anders nog zomaar ni aan...)
En toch nog wijselijk een stukske laten staan tussenin als referentie ! - 31 raamkader 2.JPG (97.59 KiB) 29834 keer bekeken
- De rotte stukken eruit geslepen (met den dremel, want in zo'n klein fragiel hoekske kunt ge daar anders nog zomaar ni aan...)
-
- plaatjes gemaakt en erin gepunt
- 32 raamkader 3.JPG (98.72 KiB) 29834 keer bekeken
-
- afgelast en bijgeslepen.
Ge wilt ni weten hoe lang dit allemaal geduurd heeft (vooral om de laatste gaatjes dicht te krijgen zonder er doorheen te branden) maar ik ben best fier dat het gelukt is :-) - 33 raamkader 4.JPG (100.77 KiB) 29834 keer bekeken
- afgelast en bijgeslepen.
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: Citroen 2CV6 1985
Vervolgens weer een paar jaar stil gelegen wegens weer wat meer aandacht voor huisje, tuintje, kindjes.
2012 beslist om wat meer tijd te vinden voor mezelf, aan de lesavonden begonnen, en terug aan het geitje begonnen.
Op aanraden van meester Ronny de rutex eraf gehaald, zodat we kunnen zien welk vlees we nu echt in de kuip hebben:
2012 beslist om wat meer tijd te vinden voor mezelf, aan de lesavonden begonnen, en terug aan het geitje begonnen.
Op aanraden van meester Ronny de rutex eraf gehaald, zodat we kunnen zien welk vlees we nu echt in de kuip hebben:
- Bijlagen
-
- al hier en daar wat geprobeerd, dat komt er toch niet zomaar van zelf af...
- 34 rutex met.JPG (85.01 KiB) 29834 keer bekeken
-
- de volhouder wint ... ne hele emmer vol rutex ;-)
De aandachtige kijker zal vooral redelijke gaten doorheen de kofferbak zien. - 35 rutex zonder 1.JPG (83.57 KiB) 29834 keer bekeken
- de volhouder wint ... ne hele emmer vol rutex ;-)
-
- Binnenkant ook maar ineens gedaan, zodat we tegoei zien hoe alles ineen zit, en opnieuw deftig kunnen beschermen
- 36 rutex zonder 2.JPG (86.58 KiB) 29834 keer bekeken
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: Citroen 2CV6 1985
Merci, ik doe mijn best
Helaas is't ni altijd rozegeur en manenschijn met da lassen
Dit wou ik gisteren ook nog posten, toen de internetverbinding wegviel:
Na op de lesavonden een paar keer te zien hoe het écht moet,
kriebelde het teveel, en wou ik eens zien of ik dat ook zo kon:
Helaas is't ni altijd rozegeur en manenschijn met da lassen
Dit wou ik gisteren ook nog posten, toen de internetverbinding wegviel:
Na op de lesavonden een paar keer te zien hoe het écht moet,
kriebelde het teveel, en wou ik eens zien of ik dat ook zo kon:
- Bijlagen
-
- Een goei rotte plek in de koffer, die moet er toch uit
- 38 koffer 2.JPG (42.37 KiB) 29815 keer bekeken
-
- recht uitgeslepen en een afvalstukje proberen kops te lassen
om de laspost wat af te stellen. - 39 koffer 3.JPG (82.05 KiB) 29815 keer bekeken
- recht uitgeslepen en een afvalstukje proberen kops te lassen
-
- Een paar kleine roestgaatjes proberen toe te lassen.
Leek goed te gaan... - 40 koffer 4.JPG (83.78 KiB) 29815 keer bekeken
- Een paar kleine roestgaatjes proberen toe te lassen.
-
- Totdat ik begon bij te slijpen, weer gaatjes zag,
en met terug toe te lassen uiteindelijk meer gaten had dan in het begin.
Ik moet de Ronny echt wel gelijk gegeven: Het is rapper gezegd dan gedaan...
Doeme toch... - 41 koffer 5.JPG (83.32 KiB) 29815 keer bekeken
- Totdat ik begon bij te slijpen, weer gaatjes zag,
-
- Dan maar ineens de korte pijn, en ECHT de tips van de les uitproberen:
De knoeiboel netjes recht uitgeslepen.
Nieuw plaatje geknipt (beetje te groot)
dan gevormd
en uiteindelijk juist van maat bijgewerkt.
Ziet er netjes uit, toch? - 42 koffer 6.JPG (74.5 KiB) 29815 keer bekeken
- Dan maar ineens de korte pijn, en ECHT de tips van de les uitproberen:
-
- Vervolgens vastgepunt,
en rustig verder afgelast,
MET koeling (merci voor de gouden tip :) - 43 koffer 7.JPG (81.22 KiB) 29815 keer bekeken
- Vervolgens vastgepunt,
-
- Bijgeslepen, toch wel tevreden want deze keer zonder gaatjes :-) !
- 44 koffer 8.JPG (88.84 KiB) 29815 keer bekeken
-
- Andere kant zag er grotendeels goed doorgelast uit,
maar hier en daar toch niet overtuigd,
dus toch nog beetje bijgelast en bijgeslepen.
Allee, we zijn vertrokken :-) - 45 koffer 9.JPG (81.61 KiB) 29815 keer bekeken
- Andere kant zag er grotendeels goed doorgelast uit,
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: Citroen 2CV6 1985
Ik zocht toch nog wel wat onderdelen allerhande.
Uiteraard is voor zo'n geitje alles te vinden en niet schandalig duur,
maar ik wou dit project ook wel een beetje als leerschool zien,
dus op internet op zoek gegaan met mijne wishlist en bijhorend budget,
en toch een redelijk interessante donor gevonden.
Wat er goed aan is gebruik ik, en wat misgaat moet ik dan nog maar bijkopen.
Er staat daar direct al ene te popelen om alles mee uiteen te vijzen !
Uiteraard is voor zo'n geitje alles te vinden en niet schandalig duur,
maar ik wou dit project ook wel een beetje als leerschool zien,
dus op internet op zoek gegaan met mijne wishlist en bijhorend budget,
en toch een redelijk interessante donor gevonden.
Wat er goed aan is gebruik ik, en wat misgaat moet ik dan nog maar bijkopen.
Er staat daar direct al ene te popelen om alles mee uiteen te vijzen !
- Bijlagen
-
- 46 charleston 1.JPG (105.88 KiB) 29815 keer bekeken
-
- 47 charleston 2.JPG (97.03 KiB) 29815 keer bekeken
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: Citroen 2CV6 1985
Ondertussen is de donor bijna volledig gestript,
zodat ik daar stilaan wat plaatwerk kan gaan uit recupereren.
Nu is het alleen allemaal een kwestie van tijd vinden.
Vaak is het maar 1 of 2 avondjes om de paar weken dat ik eraan bezig geraak.
Huisje en tuintje vragen ook nog wat werk,
vrouwtje en kindjes verdienen natuurlijk ook de nodige aandacht,
en dan moet ne mens nog gaan werken voor de kost ook...
Enfin, als er wat interessante vooruitgang is zie je het hier
zodat ik daar stilaan wat plaatwerk kan gaan uit recupereren.
Nu is het alleen allemaal een kwestie van tijd vinden.
Vaak is het maar 1 of 2 avondjes om de paar weken dat ik eraan bezig geraak.
Huisje en tuintje vragen ook nog wat werk,
vrouwtje en kindjes verdienen natuurlijk ook de nodige aandacht,
en dan moet ne mens nog gaan werken voor de kost ook...
Enfin, als er wat interessante vooruitgang is zie je het hier
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: Citroen 2CV6 1985
aha nief projectje :p voor zo'n klein autoke is er percies wel veel laswerk aan, ma ge kunt wsl nog veel plaatwerk vastkrijge?
u laatste laskes zien er toch al goe uit, ma zoals dat er nog gate in de las zitte kan ook ligge aan uwe lasbek, als daar nog veel vuil of lasbollekes inzitte, krijgt ge lucht in u laspunt.. succes
u laatste laskes zien er toch al goe uit, ma zoals dat er nog gate in de las zitte kan ook ligge aan uwe lasbek, als daar nog veel vuil of lasbollekes inzitte, krijgt ge lucht in u laspunt.. succes
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: Citroen 2CV6 1985
Allee, het was weer wat geleden, maar toch nog eens tijd voor een kleine update:
De donor heeft ondertussen een Louis de Funes scène meegemaakt
Zo heb ik terug wat plaats in het tuinhuis om te werken,
en krijg ik wat meer zicht op wat nog wel en wat niet meer bruikbaar is.
... natuurlijk is dat laatste meer, en het eerste minder dan gehoopt...
Maar ik denk dat het toch niet voor niets geweest is:
Voorruitkader en kofferbak ga ik zeker, mits wat kleine reparaties, kunnen gebruiken.
Dorpel rechts is slechter dan op het eerste zicht, maar ga ik toch ook eerst proberen te fixen.
B-stijlen zijn perfect, zijflanken, achterpaneel en vloer achterbank zijn ook nog niet voor de vuilbak.
De rest (zeker vloerplaten en voetenbak) is voor het oud ijzer (en voor eerst nog wat op te experimenteren tot de laspost perfect staat)
PS: Ik mag voor het strippen zeker de eervolle vermelding voor de puntlasboor niet vergeten ! Goed gerief
De donor heeft ondertussen een Louis de Funes scène meegemaakt
Zo heb ik terug wat plaats in het tuinhuis om te werken,
en krijg ik wat meer zicht op wat nog wel en wat niet meer bruikbaar is.
... natuurlijk is dat laatste meer, en het eerste minder dan gehoopt...
Maar ik denk dat het toch niet voor niets geweest is:
Voorruitkader en kofferbak ga ik zeker, mits wat kleine reparaties, kunnen gebruiken.
Dorpel rechts is slechter dan op het eerste zicht, maar ga ik toch ook eerst proberen te fixen.
B-stijlen zijn perfect, zijflanken, achterpaneel en vloer achterbank zijn ook nog niet voor de vuilbak.
De rest (zeker vloerplaten en voetenbak) is voor het oud ijzer (en voor eerst nog wat op te experimenteren tot de laspost perfect staat)
PS: Ik mag voor het strippen zeker de eervolle vermelding voor de puntlasboor niet vergeten ! Goed gerief
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)