Geen les vandaag, dan maar even mijn oldtimer posten, hij is er en staat in de garage.
Zo heeft iedereen een beeld van de wagen. Het is een porsche 944 uit 85 geworden. Hij wordt gerestaureerd richting een 944 racer zoals er in Europa en de USA wel meerdere hebben deelgenomen aan verschillende cups, GT (Imsa) en SCCA (nationale wedstrijden USA). Eigenlijk is het het jongere broertje van de 944, de 924 die veel in de racerij gezeten heeft waarbij deze getuned werd naar een zwaardere versie. Dit heeft later geresulteerd in het op de markt brengen van een 944. Nadien is men in de racerij naast de welbekende 911 modellen verdergegaan met de 944 als racer. Zijn bekende broer de 911 blijft natuurlijk de hoofdbrok uitmaken van racerij. En we mogen de 914-16 niet vergeten natuurlijk, hé Frank.
Sommige mensen vinden dit geen Porsche. Meestal zijn dit de mensen die duidelijk geen weet hebben van de geschiedenis van Porsche, want zoek maar eens op internet dan zal je zien dat deze modellen aan de redding van Porsche gestaan hebben op het moment dat Porsche nagenoeg ten onder ging.

De restauratie zit voor een groot deel in de motor (betrouwbaar maken) en carrosserie (hij wordt herspoten en roest moet worden weggewerkt). Voor mij interieur minder van belang, wordt een race-uitvoering met rolkooi.
Doel is zo nauw mogelijk aan te leunen met de wagen van Holbert racing, Doc Bundy die in 1981 de D-production won van de Nationale gt wedstrijden in de USA.

Waarom nu Porsche en waarom nu race-ombouw. Voor mij is Porsche, hoe je het ook draait of keert HET merk dat altijd sterk samen met de sport ge-evolueerd en gegroeid is. Het ene zou nooit zonder het andere bestaan hebben.
Veel dingen aan de wagen zal ik zelf doen, andere dan weer (motor hoofdzakelijk) zal ik samen met een motorbouwer doen die op 944 gespecialisseerd is, kwestie van ook hier specifieke 944 dingen bij te leren. Hopelijk ben ik in een jaar rond, we zullen wel zien, we hebben tijd.
Voila, dit was de eerste kennismaking. Tol later.
Christian