we zijn wat verder geraakt dan vorige keer!
de motor zit er al ruime tijd in, deze is bijna startklaar op enkele onderdelen na.
maar eerst de motor in de gt krijgen, dit was een leuk klusje!
de boite eerst tegen de motor plaatsen, dat deze in 1 geheel er zo onder kan..
- de vooras gemonteerd
- 53343662_775456252838101_9334707690930176_n.jpg (30.96 KiB) 15835 keer bekeken
vervolgens de vooras demonteren, ja demonteren :p
- de vooras gemonteerd
- 53343662_775456252838101_9334707690930176_n.jpg (30.96 KiB) 15835 keer bekeken
door enkele redenen was het niet mogelijk om de motor er langs boven in te zetten, geen giraffe, plafond te laag, te lange snuit..
dus hebben we hem geplaatst zoals we hem eruit hebben gehaald, de motor op een laag karretje en de kas omhoog heffen, door de vooras eronderuit te halen scheelde dit al een hoopje gewicht en enkele cm's extra plaats!
- de vooras gemonteerd
- 53343662_775456252838101_9334707690930176_n.jpg (30.96 KiB) 15835 keer bekeken
de motor ligt er na het nodige gewroet erin
daarna de vooras terug plaatsen..
- de vooras gemonteerd
- 53343662_775456252838101_9334707690930176_n.jpg (30.96 KiB) 15835 keer bekeken
en buiten eens poetsen!
- netjes gewassen buiten :p
- 53347565_355914011678486_7624727716851351552_n.jpg (57.6 KiB) 15835 keer bekeken
dan verdere klusjes gedaan
- in en uitlaatspruitstuk
- inlaat erop
de radiator ook eens onder handen genomen
- de radiator
deze zowel vanbinnen als vanbuiten grondig gekuist, lamellen recht gezet en behandeld en gespoten (met hulp van mijn vriendin
)
- propere radiator
deze moet ook gemonteerd worden..
- eens passen
en aanpassen..
ik had nog een elektrische ventilator liggen die ik voor de manta had gekocht maar deze paste er niet in, eens in de gt kijken of ie past..
- de elektrische ventilator
- met regelaar voor de temperatuur
- waterdarmen gemonteerd
een nieuwe carburator mag ook geplaatst worden, deze is van weber ipv de originele solex
- de carburator
ook het leuke gasmechanisme is na enkele aanpassingen in orde geraakt, bij de gt is er geen gaskabel maar een soort stangensysteem
verder ook nog een 'nieuwe' alternator aangeschaft en gemonteerd
- alternator check!
en nog wat werkjes met mooi resultaat, dank aan mijn vriendin
- cardankop gekuist
- een nette cardan
de luchtfilterbehuizing heeft ze ook netjes gemaakt
- geschuurd en ingespoten met roestomvormer
en een laagje verf
dat heeft ze mooi gedaan!
en dan als toetje nog een regelbare panhardstang gemaakt
- panhardstang aangepast
we zijn dus bijna startklaar! er dient nog een naftpomp met filter en de delco geplaatst te worden, water vullen, de oliepomp al zijn werk laten doen dat de kanaaltjes gevuld zijn met olie en... starten! dat is voor de volgende keer!