opel gt 1972

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel gt 1972

Bericht door david »

jupsa, grondverf erop, de spuiter zei wel dat er nog veel stof rondvloog vooral in de motorruimte, dit had ik wel verwacht, de carrosserie is ook gezandstraald geweest, haast onmogelijk om dan geen stofje of korreltje te zien rondvliegen bij het spuiten.
maar de grondverf ligt er goed dik op, zoals gevraagd, nu weer enkele dagen schuren enz...
in een ander kleurtje!
in een ander kleurtje!
20160404_102050.jpg
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel gt 1972

Bericht door david »

alé er komt toch al kleur bij te zien deze week,
vorige week me nog geamuseerd met grondverf te schuren, te ontvetten x af te plakken..
buiten is afblazen!
buiten is afblazen!
motorruimte en deuropeningen in het lakske!
motorruimte en deuropeningen in het lakske!
de neus hebben we ook al in de lak gezet, dit om zo goed als alle openingen achteraf te kunnen dichtplakken en zo de kans op rondvliegend stof te minderen
de snuit heeft ook al een laagje gehad
de snuit heeft ook al een laagje gehad
verder zijn ook de binnekanten van de deuren gespoten zodat deze eerst geplaatst worden om dan de buitenkant in 1 keer te kunnen spuiten en ook eventuele beschadigingen bij het monteren vd deuren nog verholpen kunnen worden
en binnenkant deuren
en binnenkant deuren
foto's zijn helaas geen HD, maar het spuitwerk zeker wel! goeie foto's komen nog wel later ;)
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel gt 1972

Bericht door david »

look who's back!
pakketje geleverd :)
pakketje geleverd :)
SDC11002.JPG
alle stofjes eruit geschuurd & gepolierd, was toch een aardig werkje
alle stofjes eruit geschuurd & gepolierd, was toch een aardig werkje
maar blinkt wel als ne spiegel!
maar blinkt wel als ne spiegel!
de kleur word echter niet graag genomen op foto, maar het is zoals de manta, dat is ne robijnrode mica (metallic & parelmoer), dit is ne saffierblauwe mica
zeer mooi & goedgekeurd door mijn vader, het monteren kan beginnen :D
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: opel gt 1972

Bericht door Jeroen »

Knappe werken, hoor! Blijven gaan!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: opel gt 1972

Bericht door Ronny »

Ziet em blinken... Niet echt de kleur die ik zou kiezen maar wel netjes gedaan precies.
Afbeelding
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel gt 1972

Bericht door david »

blinken doet hem zeker, de kleur is iets speciaals en op foto kun je het echte kleur niet duidelijk zien maar onze pa is zeer tevreden ermee :D
met het prachtige weer van de afgelopen week ben ik aan het monteren geslagen met wat zaakjes, zo heb ik de deuren toch al voorzien van ramen, rubbers, klinken en het raammechanisme :x
het raammechanisme is met ne kabel dat op een rolleke zit, als je dat demonteerd springt die kabel van dat rolleke af, "pjoem" zegt dat spel, als ge dat terug wilt monteren is het al zoeken hoe dat heel dat spel werkt en na enkele uurtjes wroeten heb je dan toch een werkende ruit.
dan wilt ge hetzelfde doen maar aan de linkerdeur
2 raamslinger posities
2 raamslinger posities
ik dacht, ah dat komt op dezelfde hoogte als de rechterdeur dus ik neem de onderste montageplaats, ja zenne, na veel trekken en kl*ten dat spel er niet fatsoenlijk in te krijgen, er het deurpaneel maar is bij gehaald.. het moest het bovenste zijn :evil:
toch handig als de pc met al u demontage-foto's crasht :lol:
een afgewerkte deur
een afgewerkte deur
verder ook nog wat gefoefeld met de kabelbundel, eerst heel wat nest er tussenuit gehaald en grotendeels terug gelegd
rechtse hoopje is nest
rechtse hoopje is nest
kabelbundel in motorruimte
kabelbundel in motorruimte
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: opel gt 1972

Bericht door kurtvh »

Weer wree schoon om te zien allemaal.
Echt letterlijk een spiegelke inderdaad :)
goe bezig...
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel gt 1972

Bericht door david »

't is al een tijdje geleden dat ik hier nog een upgrade heb gezet van de afgelopen tijd, toch enkele zaken aan de gt gedaan
zoals de dakhemel, vind ik niet echt het plezanste werkje, maar met het nodige geduld (en goei klemmekes) komt het mooi!
dakhemel erin
dakhemel erin
SDC11424.JPG
hierna was het de beurt aan de voorruit, eerst goed gekuist, also de oude raamrubber met de juiste producten netjes gekregen. het monteren ging vlot voor zo'n bolle ruit te zijn
voorruit erin
voorruit erin
de chrome bies zit er ook terug in, had er een tooltje voor gekocht, hiermee ging het toch een stuk gemakkelijker
dan het dashbord, het stof van vervlogen tijden er zitten afschrobben en wat laswerk om de vorige eigenaar zijn ik-lijm-dat-vast-werk ongedaan te maken
het monteren ging met de nodige vloekjes, had deze keer eerst de voorruit gezet ipv het dashbord zoals bij de manta, toen had ik het dash er terug uit kunnen halen voor de voorruit die er niet in wou. dus nu maar eerst de ruit erin, check, dan dash, mij in heel wat bochten mogen wringen om de 4 vijsjes onderaan de voorruit die het geheel omhoog houden, vast te zetten
dashbord gemonteerd
dashbord gemonteerd
de 4 vijsjes!
de 4 vijsjes!
wat verlichting achteraan voorzien, er zaten zwarte achterlichten op (gt/j uitvoering) maar wil er een gt van maken, dus chrome achterlichten zoeken, geen deftige occasies te vinden en nieuwe veel te duur. ik had nog wel een set lichten liggen van de manta, deze met het nodige ombouwwerk, werkend gekregen :)
achterverlichting
achterverlichting
met chrome rand!
met chrome rand!
hop naar voren! daar zit ook licht op normaal gezien, en wat voor! de heerlijke draai-mechaniek voor de lampenbakken te draaien, een aardig werkje om ze erin te krijgen, laat staan werkend of mooi gemonteerd :cry: met het nodige geduld is het toch dik oké gekomen :D
koplamp open
koplamp open
dient nog verder afgewerkt te worden, maar eerst het zwenk-draai mechanisme in orde krijgen, beide koplampbakken werken toch al individueel, het aanzet-ding komt later wel
half open
half open
dicht!
dicht!
dit was de 'easy' -one, aan de andere was er een mankement aan het mechanisme zelf, dit open gehaald, gekuist en ingevet en terug ineen, not good, blokkeert bij het open- of toedoen, meerdere keren uiteen, tandjes vd tandlat en tandwiel die erin zitten wat bij-gevijld en nu werkt ze, niet zo vlot als de andere maja :)
beide lampbakken erin!
beide lampbakken erin!
SDC11429.JPG
een heel ander zicht met beide lampenbakken gemonteerd! nog een partij blinkend chrome bumpers en wat glas is de buitenkant zo goed als af
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: opel gt 1972

Bericht door robbedov »

Mooie kleur, David. Deze komt goed, ik heb er alle vertrouwen in. Ik kan me zo voorstellen dat zo'n gelakte carrosserie thuiskrijgen een echte boost geeft om verder te werken. Niet dat je het daarvoor kalmpjes aan deed, maar nu ga je echt super-snel, lijkt het.

Grts,

Robin
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel gt 1972

Bericht door david »

bedankt, het geeft wel een boost om verder te doen, echter is dit maar op een laag tempo, in alles kruipt toch vrij veel tijd in omdat alles aangepast of hersteld moet worden.. we komen er wel, 't is geen prioriteit om er alle dagen aan bezig te zijn, maar tijdsverdrijf.
veel hoeft er niet meer aan te gebeuren, interieur erin steken, nog wat elektriek en de motor nazien, mss reviseren maar dat zal voor binnen enkele maanden zijn als alles (vooral financiël) goed gaat!

grüten, David
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Plaats reactie