Pagina 1 van 4
Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 00:15
door kurtvh
3 jaar dagelijks plezier gehad aan mijn geitje
(zie "2CV6 1985" onder rubriek "mijn auto" voor fotos van betere tijden)
Vervolgens afgekeurd voor CO, remmen, en roest onderkant.
Wegens tijdsgebrek aan de kant gezet, maar afscheid nemen was geen optie.
3 jaar (en een pak stof en rommel) later met de kinderen aan de demontage begonnen:
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 00:43
door kurtvh
Ik heb al heel wat ergere projecten gezien,
van andere 2CV's links en rechts, en andere projecten op dit forum.
Maar voor een allereerste projectje, denk ik dat dit wel interessant is.
Hier krijg je een eerste indruk van de ergste plekken:
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 00:50
door kurtvh
Toch al eens een eerste keer geriskeerd om een stukske in te lassen.
Beslist om te proberen op een stuk dat niet echt van structureel belang is EN niet in het zicht komt: ruitkader boven achterwiel:
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 00:58
door kurtvh
Vervolgens weer een paar jaar stil gelegen wegens weer wat meer aandacht voor huisje, tuintje, kindjes.
2012 beslist om wat meer tijd te vinden voor mezelf, aan de lesavonden begonnen, en terug aan het geitje begonnen.
Op aanraden van meester Ronny de rutex eraf gehaald, zodat we kunnen zien welk vlees we nu echt in de kuip hebben:
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 02:05
door Ronny
Schoon projectje.
Wel heel wat laswerken, maar dat lassen lukt precies goed.
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 21:54
door kurtvh
Merci, ik doe mijn best
Helaas is't ni altijd rozegeur en manenschijn met da lassen
Dit wou ik gisteren ook nog posten, toen de internetverbinding wegviel:
Na op de lesavonden een paar keer te zien hoe het écht moet,
kriebelde het teveel, en wou ik eens zien of ik dat ook zo kon:
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 22:04
door kurtvh
Ik zocht toch nog wel wat onderdelen allerhande.
Uiteraard is voor zo'n geitje alles te vinden en niet schandalig duur,
maar ik wou dit project ook wel een beetje als leerschool zien,
dus op internet op zoek gegaan met mijne wishlist en bijhorend budget,
en toch een redelijk interessante donor gevonden.
Wat er goed aan is gebruik ik, en wat misgaat moet ik dan nog maar bijkopen.
Er staat daar direct al ene te popelen om alles mee uiteen te vijzen
!
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 20 feb 2013, 22:09
door kurtvh
Ondertussen is de donor bijna volledig gestript,
zodat ik daar stilaan wat plaatwerk kan gaan uit recupereren.
Nu is het alleen allemaal een kwestie van tijd vinden.
Vaak is het maar 1 of 2 avondjes om de paar weken dat ik eraan bezig geraak.
Huisje en tuintje vragen ook nog wat werk,
vrouwtje en kindjes verdienen natuurlijk ook de nodige aandacht,
en dan moet ne mens nog gaan werken voor de kost ook...
Enfin, als er wat interessante vooruitgang is zie je het hier
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 21 feb 2013, 18:18
door david
aha nief projectje :p voor zo'n klein autoke is er percies wel veel laswerk aan, ma ge kunt wsl nog veel plaatwerk vastkrijge?
u laatste laskes zien er toch al goe uit, ma zoals dat er nog gate in de las zitte kan ook ligge aan uwe lasbek, als daar nog veel vuil of lasbollekes inzitte, krijgt ge lucht in u laspunt.. succes
Re: Citroen 2CV6 1985
Geplaatst: 31 mei 2013, 00:16
door kurtvh
Allee, het was weer wat geleden, maar toch nog eens tijd voor een kleine update:
De donor heeft ondertussen een Louis de Funes scène meegemaakt
Zo heb ik terug wat plaats in het tuinhuis om te werken,
en krijg ik wat meer zicht op wat nog wel en wat niet meer bruikbaar is.
... natuurlijk is dat laatste meer, en het eerste minder dan gehoopt...
Maar ik denk dat het toch niet voor niets geweest is:
Voorruitkader en kofferbak ga ik zeker, mits wat kleine reparaties, kunnen gebruiken.
Dorpel rechts is slechter dan op het eerste zicht, maar ga ik toch ook eerst proberen te fixen.
B-stijlen zijn perfect, zijflanken, achterpaneel en vloer achterbank zijn ook nog niet voor de vuilbak.
De rest (zeker vloerplaten en voetenbak) is voor het oud ijzer (en voor eerst nog wat op te experimenteren tot de laspost perfect staat)
PS: Ik mag voor het strippen zeker de eervolle vermelding voor de puntlasboor niet vergeten ! Goed gerief