Restauratie tractor

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
Hero
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 apr 2010, 01:54

Re: Restauratie tractor

Bericht door Hero »

morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Restauratie tractor

Bericht door Ronny »

Hero, bedankt voor de handleidingen, allebei uitgeprint.
Vandaag nog een paar uurtjes gewerkt aan de tractor, oa: de olie's vervangen (de versnellingsbak staat in verbinding met differentieel vandaar dus geen vuldop :ugeek: )
Binnenkort foto's...
Afbeelding
Hero
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 apr 2010, 01:54

Re: Restauratie tractor

Bericht door Hero »

ik dacht het van die verbinding en dat dacht ik ook te kunnen opmaken uit wat ik gelezen heb.

en ja foto's graag en veel

H.
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Restauratie tractor

Bericht door Ronny »

Aangezien het zomer wordt begint de tijd voor het afwerken van de tractor te dringen....
Maar, zoals je ziet, we zijn er bijna. Wat prutsen zoals uitlaat, dashboard en het opstarten moeten nog gebeuren.
Tractor-000.jpg
Tractor-002.jpg
Tractor-003.jpg
Afbeelding
motoman
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:25

Re: Restauratie tractor

Bericht door motoman »

hallo Ronny

Hoe is het met de tractor ?
Toch even dit melden :
om de cardan te doen draaien ,dus om uw maaier te doen werken moet men altijd de koppeling in duwen om zo uw cardan in werking te stellen met de hendel links,als u gewoon rijdt met de traktor mag uw cardan niet draaien,op de cardan as die naar uw maaier gaat is er altijd een geel gekleurde plastiek omhulzel die los op de as zit (die niet meedraait) en dit voor de veiligheid,er zijn al zeer vele ongelukken gebeurd met draaiende niet beschermde cardans.
Op het veld werk men altijd met de vaste hand gashendel daar deze ook uw toerental van uw cardan regelt,voor uw maaier
geen te grote versnelling met groot toetental.De voetgas gebruikt men om over een korte afstand (5 a 10 meter)om rapper te gaan maar niet op het veld wanneer de cardan is ingeschakelt want daarmee verandert ook het toerental ervan en zal uw gras niet mooi afgereden zijn.
De remmen rechts hebben twee pedalen voor elk achterwiel een ,men kan deze samen doen werken of niet.Op het veld gebruikt men deze afzonderlijk ,wanneer men op één rem duwt kan je op een wiel en dus zeer kort draaien.Op straat moet men het hendeltje aan de pedalen overleggen daar de remmen dan altijd samen werken.
De differentieel zit rechts onderaan ,deze gebruikt men op het veld wanneer het wat moeilijker gaat door bv de regen,door deze in te duwen trekken beide achterwielen samen anders trekken ze appart .
Bij de versnellingen heeft men twee hendels de ene kleine gebruikt men om over te gaan van veldversnelling naar baanversnelling.
Misschien wist je dit reeds allemaal ?
vele goeten Danny
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Restauratie tractor

Bericht door Scirocco16vGTX »

hoe ver staat ge met dinne tractor hier è Ronny????
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Restauratie tractor

Bericht door Ronny »

Tractor is volledig klaar.
Enkel een voorwiel zoek ik nog, zodat er 2 dezelfde opstaan.
Hij rijdt goed, voor zover een oude tractor goed kan rijden, zachte vering, direct sturen, soepel schakelen, geruisloos... :P
De maaier werkt minder goed, die is niet gemaakt om een bos te onderhouden, een klepelmaaier zou beter zijn.
Helaas geen foto's van de volledig afgewerkte tractor, doe me er na de winter aan denken...
Afbeelding
Plaats reactie