1986 VW Scirocco 16V

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

goed nieuws ondertussen, we zijn weer enkele maanden verder maar ik heb een Scirocco kunnen overnemen.. dus die wordt kaalgeplukt voor boutjes, moerkes enz :lol:
Afbeelding

enige stuk cablage dat ik moet hergebruiken vd oude Scirocco.. een doorn in mijn oog, zo'n vuile boel naast al die nieuwe kabeltjes :evil:
Afbeelding

dan maar aan de slag met wat vodden en ontvetter!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

da begint stilaan op een echte motorbaai te lijken
Afbeelding

cablage steekt ondertussen volledig, nu stillekesaan aan het interieur beginnen.. eerst hemelke strak trekken en dan ruitjes erin.. morgen verderwerken! nu slapen :)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Ronny »

Ha, de Chris is er terug ingevlogen :arrow:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

Ronny schreef:Ha, de Chris is er terug ingevlogen
klopt als een bus Ronny, de moed was diep gezonken de voorbije maanden.. willen sleutelen en steeds dingen niet terugvinden pfff :oops: het bereikte een hoogtepunt toen ik op een zondagvoormiddag 4u ben gaan 'werken' aan de Scirocco maar in realiteit 3u lag te zoeken naar moeren enz. dan heb ik de handdoek in de ring gegooid en alles op standby gezet, ik was het kotsbeu uiteraard!

maar nu met de 2e donor-Scirocco erbij is weer hoop en licht aan't einde vd tunnel 8-)
mijn motorblok is binnen om af te bouwen en direct statisch af te stellen, als deze terugkomt gaat dinne kerel mij helpen met de cablage aan te sluiten. jah, das nog zo'n probleem, al mijn labeltjes hangen/hingen op mijn oude cablage uiteraard maar met nieuwe cablage te kopen ben ik daar weinig meer mee! nog een geluk dat ik Michaël ken en dat hij voor als vriendendienst dat wil komen doen :oops: :oops: :roll:

ik heb mijzelf een voorzichtige deadline gesteld, deze zomer zou de Scirocco af moeten zijn..
ik hoop dat het op't werk niet te druk blijft dat ik 's avonds nog de energie heb om naar de werkplaats te gaan sleutelen!

2 be continued ;)
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

mocht er bij deze iemand zijn die ervaring heeft in het "goed opspannen" van dakbekleding, en mij es zou kunnen komen helpen :roll:
ik heb dat nog nooit gedaan en misschien maak ik mij zorgen over niets maarjah.. een ervaren hand geeft toch wat vertrouwen è!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door david »

thanx! ik heb myne dakhemel ook zelf geplaatst, niet kreukloos maar toch goed genoeg voor my.
enkele tips: warm, warmer, warmst.. autoke warm make, hemelke warm make, aanspanne en ik heb da met wasknypers eerst op de raamkaders vastgezet tot hem overal strak staat en dan plakken maar, lym in e spuitbuske van dn autostop, top, maar ge moet wel de regelkes volge :p voor de laatste kreukskes kunde ng alty me nen heteluchtblazer probere, ma echt superstrak krijge da's toch hopeloos denkik :) succes! ;)
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Ronny »

Ik heb dat ook voor dat ik er gewoon geen zin meer in heb, dan zet ik de auto enige tijd aan de kant om er daarna met frisse goesting terug aan te beginnen.

Zoals David zegt, het is niet simpel om een dakhemeltje strak te krijgen, één van de weinige dingen waar ik niet graag zelf aan begin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

Ronny schreef:het is niet simpel om een dakhemeltje strak te krijgen, één van de weinige dingen waar ik niet graag zelf aan begin.
tof, massa's ontmoedigende woorden :mrgreen: :lol:
mjah, mijn hemel hangt feitelijk vast op een 4-tal ijzeren baarkes en wordt dan opgespannen naar alle ruiten toe..

eerst wachten op mijn OEM 16V-antenne (lang verhaal kort: ik had mij een aftermarket-antenne gekocht maar die was in blinkend zwart ipv matzwart en das ni origineel dus liggen zoeken naar de correcte antenne. bij ne amerikaan uitgekomen via ebay die ze nog aanbiedt. dan een originele antenne laten overkomen, doe de doos open en tis de juiste antenne niet.. dus nu wéér wachten tot de juiste opgestuurd wordt!) en dan kan de hemel erin.
sinds vandaag ist ook een stuk warmer, als de zon blijft schijnen zal het snel 20°C in de werkplaats/serre zijn!
perfect om een hemelke te steken..

laatste stuk kabelboom aangesloten op de zekeringsdoos gisteren.. en dan een plastieke kooi v/e kogellager beschadigd bij de montage :oops:
dus ipv een afgewerkt stuurhuis heb ik nu weer een stuurhuis dat tot de laatste bout gedemonteerd openligt! straks vervanging bestellen bij de dealer.
-zucht-
1 step forward, 2 steps back as they say
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

gewikt en gewogen.. besluiten genomen..
besluit 1: er komt nieuw zwart tapijt in
besluit 2: het servo-stuurhuis vliegt er vanonder
besluit 3: BBS-kit, BBS RF velgen en interieur moeten maar wat langer wachten!

ondertussen toch ook weer wat gevorderd, nujah.. verder gewerkt!
dit weekend ga ik de motor ophalen, deze is 'off-site' opgebouwd en statisch op punt gesteld.
de hemel is bekleed met demping, de A/B/C stijlen zijn bekleed met 5mm mousse, nu -als het wat warmer wordt hopelijk- de hemelbekleding inhangen.
rembekrachtiger zit ook al op zijn plaats en de remleidingen zijn ontdaan v verfresten en stukjes tape.
16V antenne zit op zijn plaats (eindelijk!), ook al is het nog steeds niet 100% wat ik zocht..

het hart vd Scirocco staat terug bij ons in de werkplaats! ziet er geweldig uit, met allemaal nieuwe boutjes enz in.. verrry nice!!!
(twijfel enkel of dat rode kleppendeksel nu niet wat té tuning is)
en nu wachten op de stofkappen voor het normale stuurhuis, dan dat inbouwen en dan kan de motor snel volgen!!


moet dringend wat plaatjes bij de praatjes posten.. :oops:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Ronny »

Moet dat geen 12V antenne zijn? :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: 1986 VW Scirocco 16V

Bericht door Scirocco16vGTX »

Ronny schreef:Moet dat geen 12V antenne zijn? :roll:
neen neen.. 16V antenne, als in '16valve' :mrgreen: niet 12 Volt!
typerend voor de 16V-motoren v die tijd, kregen die een dakantenne ipv eentje op de vleugel..
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Plaats reactie