opel manta a 1972

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel manta a 1972

Bericht door david »

met het zonnetje dat heel de dag schijnt moet er toch is gereden worden!
had ervoor nog wat probleempjes met de manta, als ik over ne verkeersdrempel of op een betonnen baan reed, hoorde ik altijd nen doef,
bij nader bekijken was het de band rechtsachter dat tegen de binnenwielrand kwam bij inveren, dus maar 2 smallere bandjes gemonteerd en vandaag was dus ook een test-dagje die zeer goed verlopen is na zijn winterslaapje van 4-5 maand. geen gebonk meer, enkel nog is laten uitlijnen, hoewel hij recht rijd, maar is nog niet gebeurt en kan wonderen doen.
20160317_151117.jpg
20160317_151349.jpg
deze hadden jullie nog te goed van vorig jaar, ne foto van het schuifdakje dat ik opnieuw heb laten doen, is echt mooi gedaan!
met het opnieuw gemaakt dakje
met het opnieuw gemaakt dakje
20160317_151612.jpg
20160317_151624.jpg
maar nog altijd gene foto van hoe de kleur écht is, moeilijk kleurtje voor te fotograferen
maar nog altijd gene foto van hoe de kleur écht is, moeilijk kleurtje voor te fotograferen
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: opel manta a 1972

Bericht door david »

helaba iedereen! het is weer een heel tijdje geleden dat ik nog eens een post heb geplaatst, niet dat ik met niks bezig was, maar het schol niet veel.. :roll:
nu we terug meer tijd hebben :D kunnen we weer vanalles leuks doen, zowel aan de gt als aan de manta.
de manta.. hij had problemen met aanhoudende olielekkage aan de bourage vd krukas, de bourage zelf vervangen hielp niet echt.. heb dan maar andere (duurdere/betere kwaliteit) bourages besteld bij krause rennsporttechnic, o.a. ook voor motoronderdelen voor de gt, die je gepost zult zien staan bij de gt.
hierbij wat foto's,
de gedemonteerde krukaspoelie en bourage
de gedemonteerde krukaspoelie en bourage
terug monteren, voor de bourage er netjes en vooral recht in te zetten heb ik een stempel gemaakt waar je kan met de hamer op tikken, dat ie overal mooi even diep op zijn plaats komt
de benodigdheden..
de benodigdheden..
verder heb ik ook de manta nog eens volledig gepolierd, dit wil zeggen, krasjes door gebruik, oneffenheden wegschuren etc..
gepolierd
gepolierd
en een keramische coating erop aangebracht
de coating
de coating
de coating zelf geeft geen extra glans, maar wel een harde beschermlaag tegen vuil, krasjes,.. en eens geplaatst is het echt leuk om de auto te wassen, zo zacht dat er geen vuil aan de lak blijft kleven, gewoon zachtjes wassen, afspoelen en klaar, ik droog hem nog altijd wel af, tegen watersporen :)
40560300_684324645256465_5963643608975278080_n.jpg
en dan.. kon ik het toch niet laten om die jalouziën er eens op te monteren :D helaas waren de originele stukjes die ervoor dienen om de jalouzie vast te klemmen, weg
dat heb ik opgelost door enkele zuignapjes aan de onderkant erop te lijmen, ik wou het niet vast lijmen aan de ruit want dan kun je de achterruit niet meer poetsen.. :roll:
de jalouzie geplaatst
de jalouzie geplaatst
de ene is er voor, de andere er tegen, ik vind het prachtig staan op deze :D
en blijkbaar nog anderen ook, heb er prijs mee gewonnen ook :
klein prijsje op de fundays in aarschot, top 15 van de oldtimers
klein prijsje op de fundays in aarschot, top 15 van de oldtimers
tot zover wat de manta betreft!
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: opel manta a 1972

Bericht door Ronny »

Ik vind die jalouziën wel passen, hoort er bij.
Proficiat met uw prijs.
Afbeelding
Plaats reactie