Hallo beste forum vrienden. Ik heb net een mini projectje achter de rug en wou het even delen.
Het gaat om een J. Eberspacher Bn 4 verwarming voor in het busje.
Hij zat erin maar is denk ik nooit onderhouden geweest. Ik heb hem dan maar onderhanden genomen. Hij draaide daarnet weer en produceerde een aangename warme gloed. Ik heb wat foto's bijgevoegd van het restauratie process.
Eberspacher Bn4
Re: Eberspacher Bn4
eerst natuurlijk begonnen met het verwijderen van de kachel. En natuurlijk met een flesje wijn erbij alles grondig bestuderen.
vuil vies en vettig waren de eerste vaststellingen verder was er weinig aan geprutst lijkt het.
vuil vies en vettig waren de eerste vaststellingen verder was er weinig aan geprutst lijkt het.
Dat ziet er mooi uit. Das wel niet klein
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
een goeie 70cm in lengte wat me vooral verbaasde is hoe weinig geluid het produceerd.
hij zit in het busje. Perfect voordie frisse zomeravondjes en ochtend. nu nog een woonbatterij in de t2a.
Een handig ding voor in de camper, een gewild accessoire maar het heeft ook al wel wat brandjes veroorzaakt.
Sam kennende zitten er wel nieuwe leidingen op.
Sam kennende zitten er wel nieuwe leidingen op.
yep alles vernieuwd helemaal uiteen en alles wat moest vervangen worden vernieuwd zo heb ik het geleerd .
Zou niet graag men busje zien de lucht ingaan. Ik moet zeggen dat ik er aardig bang van was maar nu dat hij start en draait is dat al fel geminderd. Maar misschien toch je raad ter harte nemen en een brandblussertje bij hangen ergens.
Zou niet graag men busje zien de lucht ingaan. Ik moet zeggen dat ik er aardig bang van was maar nu dat hij start en draait is dat al fel geminderd. Maar misschien toch je raad ter harte nemen en een brandblussertje bij hangen ergens.