ondertussen alweer vele uurtjes in de garage doorgebracht, al zou je dat niet zeggen aan de voortgang aan de wagen zelf
dringend eens wat nieuwe foto's posten, maar voor nu zal ik het 'praatje' al geven...
de hemel is er eindelijk ingeraakt!

aaj laajk!
kofferbak rubber gemonteerd
versnellingspook gereviseerd en boeltje gemonteerd, dekplaat proper afgekit
hoedenplankdragerbekleding (heb er geen andere naam voor) ook gekleefd
speakercovertjes achteraan ook al eens gepresenteerd
achterste gordels gemonteerd..
voorruit gemonteerd (de truc met het touwtje-trekken lukt altijd wondermooi), deze moet nu nog afgekit worden.
de zijruiten liggen ook klaar voor montage (grondig proper geschrobt, alle zwarte randjes die zich gevormd hadden thv de dichting afgekrabt)
en spijtig genoeg ook 1 blaas in de lak ontdekt vlak onder de B-stijl, in die holle karakterlijn
spuiter direct gebeld, foto's doorgemaild enz enz
"dat wordt er eentje op mijn rekening" zei hij en terecht!
dus binnenkort vliegt de scirocco terug naar de spuiter.. ondertussen ga ik het interieur verder afbouwen, dash beginnen opbouwen (en bekabeling positioneren).
gisteren ellendig lang liggen klooien (tot vingers én rug het begaven) aan de donor-achterklep..
poging tot het verwijderen v/e raam met schroevendraaiers, raam 1 - ik 0
de tuning-folie heb ik wel al verwijderd, eindelijk terug een origineel groen raam ipv zwart!
zondag snijd ik de rubber los, altijd zonde aangezien ze zo duur geworden zijn maar ik neem geen risico dat de groene achterruit zonder wissergat sneuvelt!!! met verkrampte vingers en gekwetst ego dan maar wat anders beginnen doen..
dashboard gereinigd, alle ventilatieroosters grondig gereinigd, mooiste schakelaars (altijd handig als je 3 Scirocco's in onderdelen erbij liggen hebt) beginnen bij elkaar zoeken.. middenconsole al eens opgefrist & bekeken hoe ik de VDO-plaat zal monteren op de plek vd asbak
verder hard aan't twijfelen om de centrale vergrendeling weer te monteren.. lijkt me leuk, maar zo overbodig op een wagen waar je nauwelijks mee rijdt.. en als er ooit wat aan die leidingen/rubberkoppelingen mankeert mag het volledige interieur er weer uit
en gisteren zat ik ook te denken wat ik zou doen met de deuren:
eerst volledig afwerken op een bank en dan in de wagen hangen (zware onhandige deuren + verse lak = bange momenten)
eerst in de wagen hangen en dan alles erop monteren (ellendig sadistisch werkje op de knieën)