Pagina 1 van 1
leidingen benzine en rem
Geplaatst: 30 aug 2013, 17:39
door union BP
Ronny of een ander meester in het restaureren:
De leidingen van mijn ES, zowel benzine- als de remleidingen, zijn zo goed als proper gemaakt
maar helaas oppervlakkig aangetast en niet meer zo mooi. Zwart-spuiten?
Een kwestie dat ik zoals de meester hemzelf: de auto op de brug, een stoel eronder, een pintje en naar boven genietend-kijkend....
BP
Re: leidingen benzine en rem
Geplaatst: 30 aug 2013, 17:59
door Ronny
Ik zet die leidingen in de rode menie, dan zijn ze goed beschermd en het steekt mooi af als je er naar kijkt, ook belangrijk
Re: leidingen benzine en rem
Geplaatst: 30 aug 2013, 19:10
door union BP
Ah-ha ! Te verkrijgen via de webshop zeker
Dus zowel de rem-als benzine-leidingen rood tegenaan zwart. Nu moet ik mijn ES toch in het geel laten spuiten. België !
Merci.
Re: leidingen benzine en rem
Geplaatst: 03 sep 2013, 11:03
door Scirocco16vGTX
of ge laat ze nieuw op lengte namaken?
dat kost u echt niets (kheb alle leidingen tesamen vd Scirocco laten hermaken en dat heeft mij dachtek een 65 euro gekost), en ge zijt zeker dat ze de komende 20 jaar ni zullen rotten..
ik probeer ook zo veel mogelijk origineel te houden maar zo'n dingen heb ik toch 1 op 1 vervangen zè!
alle remleidingen (vast + flexibels), alle benzineleidingen onder de wagen, alle ophangingrubbers, enz
Re: leidingen benzine en rem
Geplaatst: 04 sep 2013, 08:07
door union BP
Wat nog goed is blijft, ook flexibels. De andere vervang ik per paar L slecht = rechts ook vervangen...
Ik wil een oude auto, niet een nieuwe.
Rode menie kopen....
Re: leidingen benzine en rem
Geplaatst: 16 aug 2014, 23:36
door Ronny
Dat is restaureren..., niet alles vervangen door nieuw. Maar hier heeft ieder zijn eigen mening over.
De flexibels zou ik wel allemaal vervangen.
Re: leidingen benzine en rem
Geplaatst: 26 aug 2014, 09:17
door Scirocco16vGTX
Ronny schreef:Dat is restaureren..., niet alles vervangen door nieuw. Maar hier heeft ieder zijn eigen mening over. De flexibels zou ik wel allemaal vervangen.
heeft nauwelijks iets met restaureren te maken voor mij, veiligheid en bedrijfszekerheid zijn mij nog altijd iets belangrijker dan het idee dat er voor 80% nog de originele remleidingen onderzitten
valt ook allemaal te bekijken in wa stadium v restaureren ge bezig zijt natuurlijk, ik heb een 2e carosserie opgeknapt omdat de originele gewoonweg té rot was op een 10-tal structurele/kritieke punten.. en aangezien ik dan van een naakte body vertrok leek het mij logischer om alle leidingen 1 op 1 te vervangen ipv te proberen de oude los te wrikken vanonder de oude body.. iets wat ik wél geprobeerd heb met de brandstofpomp en drukaccumulator, en wat mislukt is
de banjokoppeling scheurde gewoon los vd behuizing ipv te lossen, zo rot was alles!