leidingen benzine en rem

Voor alle technische vragen en tips over uw klassieker
Plaats reactie
union BP
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2010, 11:40

leidingen benzine en rem

Bericht door union BP »

Ronny of een ander meester in het restaureren:
De leidingen van mijn ES, zowel benzine- als de remleidingen, zijn zo goed als proper gemaakt :twisted: maar helaas oppervlakkig aangetast en niet meer zo mooi. Zwart-spuiten?
Een kwestie dat ik zoals de meester hemzelf: de auto op de brug, een stoel eronder, een pintje en naar boven genietend-kijkend....

BP
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: leidingen benzine en rem

Bericht door Ronny »

Ik zet die leidingen in de rode menie, dan zijn ze goed beschermd en het steekt mooi af als je er naar kijkt, ook belangrijk 8-)
Afbeelding
union BP
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2010, 11:40

Re: leidingen benzine en rem

Bericht door union BP »

Ah-ha ! Te verkrijgen via de webshop zeker :)
Dus zowel de rem-als benzine-leidingen rood tegenaan zwart. Nu moet ik mijn ES toch in het geel laten spuiten. België !
Merci.
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: leidingen benzine en rem

Bericht door Scirocco16vGTX »

of ge laat ze nieuw op lengte namaken?
dat kost u echt niets (kheb alle leidingen tesamen vd Scirocco laten hermaken en dat heeft mij dachtek een 65 euro gekost), en ge zijt zeker dat ze de komende 20 jaar ni zullen rotten..

ik probeer ook zo veel mogelijk origineel te houden maar zo'n dingen heb ik toch 1 op 1 vervangen zè!
alle remleidingen (vast + flexibels), alle benzineleidingen onder de wagen, alle ophangingrubbers, enz
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
union BP
Berichten: 202
Lid geworden op: 17 dec 2010, 11:40

Re: leidingen benzine en rem

Bericht door union BP »

Wat nog goed is blijft, ook flexibels. De andere vervang ik per paar L slecht = rechts ook vervangen...
Ik wil een oude auto, niet een nieuwe.
Rode menie kopen....
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: leidingen benzine en rem

Bericht door Ronny »

Dat is restaureren..., niet alles vervangen door nieuw. Maar hier heeft ieder zijn eigen mening over.
De flexibels zou ik wel allemaal vervangen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: leidingen benzine en rem

Bericht door Scirocco16vGTX »

Ronny schreef:Dat is restaureren..., niet alles vervangen door nieuw. Maar hier heeft ieder zijn eigen mening over. De flexibels zou ik wel allemaal vervangen.
heeft nauwelijks iets met restaureren te maken voor mij, veiligheid en bedrijfszekerheid zijn mij nog altijd iets belangrijker dan het idee dat er voor 80% nog de originele remleidingen onderzitten :lol:

valt ook allemaal te bekijken in wa stadium v restaureren ge bezig zijt natuurlijk, ik heb een 2e carosserie opgeknapt omdat de originele gewoonweg té rot was op een 10-tal structurele/kritieke punten.. en aangezien ik dan van een naakte body vertrok leek het mij logischer om alle leidingen 1 op 1 te vervangen ipv te proberen de oude los te wrikken vanonder de oude body.. iets wat ik wél geprobeerd heb met de brandstofpomp en drukaccumulator, en wat mislukt is :lol: de banjokoppeling scheurde gewoon los vd behuizing ipv te lossen, zo rot was alles!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Plaats reactie