Pagina 1 van 1

carosserie chemisch ontlakken, en dan...?

Geplaatst: 25 jun 2012, 13:03
door Scirocco16vGTX
helabah mannen,

vraagje: mijn motorkap vd scirocco is chemisch ontlakt geweest maar nu komt er natuurlijk aan de binnenzijde (waar beide platen gesandwiched zijn) lichte roestvorming. tussen het ontlakken en de epoxyprimer zat maar 1 dag en toch komt er zo weer roest door.

weet er iemand een goede behandeling tegen dinne roest in holle ruimtes? Ronny, een idee?

thermisch verzinken werd me afgeraden door Nedcoat-Ninove omdat plaatwerk onder de 3mm zou vervormen in't bad (+ 450 °C).
Metalliseren kan ook, maar de carossier heeft dit liever niet omdat dat hechtingsproblemen voor lak zou kunnen geven..
KTL-coating heb ik al links en rechts iets v gelezen.
kataforese bestaat ook, maar geen idee ofdat iets deftig is voor een motorkap.
ofwel beitsen + passiveren?

dus HELP !!! :(

Re: carosserie chemisch ontlakken, en dan...?

Geplaatst: 29 jun 2012, 00:44
door Ronny
Zo ingewikkeld...
Een streepje dinitrol doet wonderen, wel eerst goed ontvetten. (ontvetten, spoelen, perslucht)

Re: carosserie chemisch ontlakken, en dan...?

Geplaatst: 18 aug 2012, 02:51
door Ronny
Hoe gaat het met de motorkap?

Re: carosserie chemisch ontlakken, en dan...?

Geplaatst: 23 aug 2012, 12:49
door Scirocco16vGTX
Ronny schreef:Hoe gaat het met de motorkap?
chemisch ontlakt in zuurbad, dan laten passiveren in 2e bad.. kostprijs 40 euro.
de originele grijs-zwarte reactielaag staat er terug op, kan nu in principe de komende 100 jaar aan de zee buiten staan zonder te roesten...
tussen de 2 platen (motorkap en verstevigingskader) moe wel opnieuw nadenkit gespoten worre want die opgefret vd zuurbaden!