rovervraagje

Voor alle technische vragen en tips over uw klassieker
Plaats reactie
Hero
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 apr 2010, 01:54

rovervraagje

Bericht door Hero »

ik kreeg laatst van een mede cursist de volgende vraag.
wie weet raad?

dank u en tot ziens

Hero.


Geachte,

Ik rijd momenteel met een land rover defender td5 110 van 2004. Deze staat ingeschreven als persoonswagen ( 8 +1 passagier:) zie bijlage 1. Ivm met mijn werk zou ik hem willen ombouwen naar een double crew cab pick up ( een pickup met 4+1 plaatsen) zie bijlage 2. Mijn vraag was of dit te homologeren is. Kan ik deze homologeren tot lichte vracht?

Indien dit niet kan, is het dan mogelijk om er een dcpu ( een pickup met 4+1 plaatsen) van te maken en het statuut personenwagen te behouden? dus niet inschrijven als lichte vracht.

ik ben al langs de keuring geweest, ook langs land rover zelf, en niemand kan mij hier een duidelijk antwoord op geven.

met vriendelijke groeten ,

Bas Jan Renders
Bijlagen
dcpu.jpg
dcpu.jpg (10.72 KiB) 6661 keer bekeken
bijlage 1 defender 8 + 1 passagier.jpg
bijlage 1 defender 8 + 1 passagier.jpg (58.82 KiB) 6661 keer bekeken
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Gebruikersavatar
Luk
Berichten: 157
Lid geworden op: 22 dec 2010, 13:40

Re: rovervraagje

Bericht door Luk »

Hero,

Ik denk dat je momenteel de defender niet meer kan inschrijven als lichte vracht en 4+1 zitplaatsen. DIt heeft te maken met de grootte van de laadruimte tov de wielbasis. Je kon ze wel een tijdje zo inschrijven als je ze zo bij landrover kocht. Maar of dat dit nu nog kan...

Wat je wel kan doen is de defender ombouwen tot DCPU en ingeschreven houden als personenwagen. Normaal zie ik daar geen problemen mee wat de keuring betreft. Een andere mogelijkheid is de achterbanken en de zitjes in de koffer uitbouwen, een tussenschot plaatsen achter de 2 voorste zetels en de defender inschrijven als lichte vracht en plaats voor 2 personen.

Wat ik je collega zeker kan aanraden is om eens te horen op één van de landroverfora:
http://www.lrocb.be/index.htm
http://www.xrover.be/
succes!
Luk
Hero
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 apr 2010, 01:54

Re: rovervraagje

Bericht door Hero »

dank u Luk.

ik geef het door


Hero
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Plaats reactie