Renault R4 restaureren.

Voor alle technische vragen en tips over uw klassieker
Plaats reactie
Dequal
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2012, 17:11

Renault R4 restaureren.

Bericht door Dequal »

Hallo,

ik heb momenteel een Renault 4 GTL uit 1986 ter beschikking die ik normaal ging gebruiken voor een rally van Parijs naar Marokko, maar die is niet doorgegaan, en daarom ben ik nu eigenlijk aan het bekijken om de auto te laten aanpakken, zodat ik die op normale nummerplaten kan krijgen en als 'daily' auto kan gaan gebruiken.

De auto heeft echter paar roestproblemen, aldaniet serieus (heb er zelf niet veel kennis van). En de achteras is verkeerd uitgelijnd (zou naar 't schijnt met paar mensen die erop springen achteraan terug mooi recht kunnen komen :D).

Enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vraag is nu, is het de moeite waard om dit te doen? Ik ben zelf student, heb zelf geen plaats om er aan te knutselen en kan ook (voorlopig) niet binnenstaan in een garage.

Vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een kenner, een liefhebber of iemand die gewoon graag auto's restaureert bij wie ik terecht kan.

Uiteraard reken ik hier een budget voor, maar 't blijft beperkt omdat ik vanaf een bepaald bedrag even goed een goeie tweedehandse, moderne auto kan kopen en dan heeft het niet veel nut meer voor mij in principe.

Is er iemand van jullie die eventueel interesse zou hebben of iemand die me zou kunnen doorverwijzen? Graag hoor ik het graag om mijn R4'tje toch nog op straat te krijgen. :)

Contactgegevens: PM op het forum hier of info@fredericlouis.be.

Alvast bedankt.

Fréderic
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Renault R4 restaureren.

Bericht door Ronny »

Ik denk dat je beter een gezond karretje zoekt. Die roesthaarden zijn moeilijk te herstellen als liefhebber, dus dure affaire als je dit allemaal wil laten doen.
Afbeelding
Dequal
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2012, 17:11

Re: Renault R4 restaureren.

Bericht door Dequal »

Ronny schreef:Ik denk dat je beter een gezond karretje zoekt. Die roesthaarden zijn moeilijk te herstellen als liefhebber, dus dure affaire als je dit allemaal wil laten doen.
Dat vreesde ik ook al. :? Prijzen voor R4's in goeie staat blijven acceptabel omdat ze nog redelijk voorkomend zijn natuurlijk.
Plaats reactie