6 volt batterij

Voor alle technische vragen en tips over uw klassieker
Plaats reactie
tine
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2011, 12:27

6 volt batterij

Bericht door tine »

He hallo,

Weet er iemand waar ik voor een interessante prijs een 6 volt batterij voor een kever op de kop kan tikken.
Dirk
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 dec 2010, 23:08

Re: 6 volt batterij

Bericht door Dirk »

hey, ik heb mijn 6v batterij voor de kever in aarschot gehaald bij de autoonderdelen shop aan de spoorweg. dat was 116 euro, 2 maand geleden. hangt ervan af natuurlijk van waar je bent.

greetz
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: 6 volt batterij

Bericht door sambamans »

tine
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2011, 12:27

Re: 6 volt batterij

Bericht door tine »

Bedankt,

Maar heb er een gevonden in Brasschaat bij Techpoint, slechts 80 euro.

Mijn probleem is echter nog niet opgelost, Kever start nog niet
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: 6 volt batterij

Bericht door Ronny »

Ocharme Tine.
Het probleem met uw kever heeft dus niet met de batterij te maken.
Grote vraag is: wat doet uw motor als je de contactsleutel omdraait? Draait de motor rond? Hoe snel draait hij rond? Of hoor je enkel een klik? Ruik je benzine tijdens het starten? Kan je er een bougie uit draaien? Haal de luchtfilter eraf en kap een cognac glaasje benzine in de carburator als de motor dan even aanslaat moet je het probleem daar zoeken (motor krijgt geen benzine), zo niet lijkt het een ontstekings probleem.
Als de motor niet aanslaat na 5 pogingen van ongeveer 20 seconden is er iets fout, niet eindeloos blijven proberen te starten, want dan geraakt de batterij leeg en moet je een batterijlader kopen. Ook niet langer dan 20 sec starten want dan raakt de starter oververhit.
Hou ons op de hoogte...
Afbeelding
tine
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2011, 12:27

Re: 6 volt batterij

Bericht door tine »

Dag Ronny,

Het is begonnen met de batterij want deze was werkelijke kapot. De startmotor draait maar hij slaagt niet aan. We ruiken ook benzine.
In het filtertje zie ik wel benzine. We hebben de bougie eruit gehaald maar deze geeft precies geen vonken. zou deze stuk zijn?
Sorry hoor maar wij zijn zulke leken. Heb wel verschillende oldtimers maar wat kunnen nu 2 vrouwen alleen daarvan.
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: 6 volt batterij

Bericht door frankbaiets »

Waarom zouden twee vrouwen daar niets van kennen of kunnen,onderschat nooit je eigen kunnen,al doende leert men,laat ze maar

lachen ( de mannen ).!!!!!!!!!!!

Delko eens nakijken en de kabels , contaktjes nakijken en de rotor , nog eens kijken of je een vonk ziet.

Bougies veranderen kan nooit kwaad.

Bobijn kan ook stuk zijn.

Frank
tine
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2011, 12:27

Re: 6 volt batterij

Bericht door tine »

Bedankt Frank voor de bemoedigende woorden.

Toch hebben we er een vriend bijgeroepen en hij heeft de delkokap open gemaakt. De platinekes nagekeken, proper gemaakt en geprobeerd om te starten. De batterij was intussen al afgezwakt door het vele malen proberen. We hebben hem dan maar in gang getrokken. En hij rijd terug. Intussen hebben we ook enkele benzineleidingen vervangen en een nieuwe veer geplaatst op de gaspedaal. Volgende week worden er nieuwe platinkes ingestoken. Vandaag een klein oldtimerritje gereden hier in de omgeving. Het is fijn om terug te kunnen rijden, jammer genoeg is het seizoen bijna voorbij.

Toch bedankt voor de tips allemaal.
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: 6 volt batterij

Bericht door Ronny »

Het is dan toch gelukt, de contactpuntjes bekijken is altijd het eerste wat ik doe want daar loopt het veel fout.
Misschien hebben jullie zin om met de kever mee te doen aan de oldtimer rally te Keerbergen op 9 okt. Dan kunnen we uw kevertje eens bekijken.
Afbeelding
tine
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2011, 12:27

Re: 6 volt batterij

Bericht door tine »

Ronny,

Je kent ons wel hoor en je hebt het kevertje wel al meer gezien.
Plaats reactie