Hallo,
Heb juist een roterende straler thuis aangekregen. wens mijn bodem en wielkasten proper te maken.
Nu had ik gedacht mijn auto op zijn kant te leggen op een paar autobanden. Ik heb dat hier op de site een paar keer gezien. Zijn er bijzondere zaken waar je moet voor opletten om deuken en blutsen in de kas te vermijden, of andere zaken.
Het is een mazda 929 coupe van 1978, dus een zelfdragende carrosserie.
Ik zal mijn bevindingen van de straler later posten.
Bedankt, Fred
auto op zijn kant leggen
Re: auto op zijn kant leggen
hey fred,
ik heb een kantelbrug om een auto op zijn zij te vlijen zonder problemen.
te bevestigen aan de wielbouten.
http://www.liqui-technik.com/kipp1_nl.html
zie mijn bakske. anders dan zij beweren toch benzinetank leeg, olie aflaten en batterij eruit
groeten
Hero
ik heb een kantelbrug om een auto op zijn zij te vlijen zonder problemen.
te bevestigen aan de wielbouten.
http://www.liqui-technik.com/kipp1_nl.html
zie mijn bakske. anders dan zij beweren toch benzinetank leeg, olie aflaten en batterij eruit
groeten
Hero
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Re: auto op zijn kant leggen
vergeten te vermelden dat de wagen zo goed als geheel gedemonteerd is. zo'n brug kan ik dus niet meer gebruiken.
Re: auto op zijn kant leggen
ja dan zal het niet gaan.
succes
H.
succes
H.
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Re: auto op zijn kant leggen
Een koetswerk op zijn kant leggen op autobanden is voor sommigen "oldtimer schennis", maar ik vind het zeer makkelijk werken.
Je moet er vooral op letten dat het koetswerk steunt op sterke punten, bv deurstijlen. Zeker de auto niet laten rusten op grote panelen.
Het kost meestal wel een deukje maar het gemak dat je dan hebt om aan de onderkant te werken is dat deukje zeker waard.
Hou het veilig.
Je moet er vooral op letten dat het koetswerk steunt op sterke punten, bv deurstijlen. Zeker de auto niet laten rusten op grote panelen.
Het kost meestal wel een deukje maar het gemak dat je dan hebt om aan de onderkant te werken is dat deukje zeker waard.
Hou het veilig.