chemisch onderdompelen ipv stralen

Voor alle technische vragen en tips over uw klassieker
Plaats reactie
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

chemisch onderdompelen ipv stralen

Bericht door Transam10racing »

Hierbij zoals ik had afgesproken een paar foto's van een ander proces dan stralen. Het is niet de bedoeling van tegen de winkel van Ronny te praten, maar dit geeft een voorbeeld (beeld) van wat het resultaat is van chemisch onderdompelen. Hier betreft het een koetwerk van een mustang fastback van 1970. Deze zal gedurende dit jaar verbouwd worden naar een Transam racer van de jaren 70 vanuit de USA.

Op de foto's is te zien dat het metaal vrij glad is, wel "vuurplekken" na het proces.Ik vermoed inbijten. Het voordeel is dat dit tot in de kleinste gaatjes de verf en roest wegneemt, echter je ziet ook achter op de linkerflank nog wat resten van plamuur zitten. Deze gingen er niet volledig af, ook sommige nadenkit bleef zitten, maar de resten waren soepel genoeg om ze gewoon met een spatel weg te nemen.

Aan ieder zijn mening wat hij of zij het beste vindt. Ik denk dat elk zijn voordeel en nadeel heeft.

nb: voorlopig krijg ik die foto's niet recht in het berricht, vreemd
Image0074.jpg
Image0073.jpg
Gebruikersavatar
petrofski
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:11
Locatie: Jette

Re: chemisch onderdompelen ipv stralen

Bericht door petrofski »

Je krijgt volgens mij de beelden niet recht omdat deze 'schuin' getrokken zijn, en dus ook 'schuin' op je computer staan.
Heel makkelijk op lossen:
bvb.: rechtermuisknop op de foto --> rotate clockwise
dan staat je foto goed.

Ik heb ze nu al goed gezet voor jou, maar niets houd je tegen om nog wat foto's te posten ;-)
grts

P.
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: chemisch onderdompelen ipv stralen

Bericht door Scirocco16vGTX »

kben ook wel fan v chemisch ontlakken ipv stralen..
laat minder restfractuur achter in hoeken/kantjes én thermisch minder belastend voor plaatwerk.
maar het vreet natuurlijk wel ALLES weg, dus ook nadenkit ect.

ieder voordeel kent idd zijn nadeel..
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Plaats reactie