Ik kan een Porsche 928 van 1980 kopen voor een gunstige prijs,maar het is een automaat.
Zijn deze betrouwbaar????
Frank
Porsche 928
Re: Porsche 928
Naar het schijnt is een 928 niet echt de meest betrouwbare auto die Porsche ooit gebouwd heeft, maar wel één van de snelste motors in die tijd.
Re: Porsche 928
Ik weet niet wat hij juist moet kosten, maar een goedkope 928 is nu niet echt een zeldzaamheid, dus ik zou toch eens nagaan wat de waarde is van een ouder model 928, zeker de types met automaatbak wisselen voor een habbekrats van eigenaar. Daar zit het probleem hem ook. Lage aanschafwaarde en torenhoge onderdelenkosten gekoppeld aan specialistisch onderhoud, je moet geen kenner zijn om in de smiezen te hebben dat de meeste goedkoop verkochte 928's al jaren slecht of niet onderhouden zijn.
Ze hadden inderdaad niet de beste reputatie, maar op zich is het een vrij "evidente" techniek, V8 voorin en een torquetube die de motor en transaxlebak op de achteras koppelt. Niet bepaald een bolide om te laten onderhouden bij de Auto 5, maar best doenbaar. Ik meen me te herinneren dat de ellende hem vooral zit in de schaarse onderdelen (en bijhorend exoribitant hoge prijzen).
Als hij echt goedkoop is, zou ik eens een ballonnetje oplaten bij de lokale Porsche-club, misschien wil een kenner wel met je mee de wagen gaan bezichtigen?
Als transaxle-liefhebber heb ik de 928 al jaren in het vizier, doe mij maar een champagne metallic GTS met handbak, maar een ritje in een automaat sta ik zeker ook niet af.
Ze hadden inderdaad niet de beste reputatie, maar op zich is het een vrij "evidente" techniek, V8 voorin en een torquetube die de motor en transaxlebak op de achteras koppelt. Niet bepaald een bolide om te laten onderhouden bij de Auto 5, maar best doenbaar. Ik meen me te herinneren dat de ellende hem vooral zit in de schaarse onderdelen (en bijhorend exoribitant hoge prijzen).
Als hij echt goedkoop is, zou ik eens een ballonnetje oplaten bij de lokale Porsche-club, misschien wil een kenner wel met je mee de wagen gaan bezichtigen?
Als transaxle-liefhebber heb ik de 928 al jaren in het vizier, doe mij maar een champagne metallic GTS met handbak, maar een ritje in een automaat sta ik zeker ook niet af.