4palen brug

Hier kan u terecht voor het voeren van luchtigere discussies
Plaats reactie
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

4palen brug

Bericht door MaSC »

Weet er iemand waar ik best eens langsga voor een 4palenbrug?
Ik vind er verschillende op het net maar telkens 400v en dat heb ik niet. Ombouwen naar 230 zie ik ook niet echt zitten.
Gebruikersavatar
Yellow Spider
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:01

Re: 4palen brug

Bericht door Yellow Spider »

Hey

Inderdaad, je kan er veel vinden maar bijna altijd op 400V. Laat dit je goesting niet breken. Ik heb de mijne omgebouwd door de motorwikkelingen te verleggen en te werken met een startcondensator.
Met wisselend succes; brug ging wel omhoog maar starten onder zware belastring was een probleem.
Nu werk ik met een frequentieregelaar. Deze maakt van 220V mono 400V driefasig. Kostprijs 250 euro. Dit werkt super !
Dus als je een goedkope op 400V kan vinden, go for it.
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: 4palen brug

Bericht door MaSC »

Yellow Spider schreef:Hey

Inderdaad, je kan er veel vinden maar bijna altijd op 400V. Laat dit je goesting niet breken. Ik heb de mijne omgebouwd door de motorwikkelingen te verleggen en te werken met een startcondensator.
Met wisselend succes; brug ging wel omhoog maar starten onder zware belastring was een probleem.
Nu werk ik met een frequentieregelaar. Deze maakt van 220V mono 400V driefasig. Kostprijs 250 euro. Dit werkt super !
Dus als je een goedkope op 400V kan vinden, go for it.
Thx voor de tip. Die ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.
Ik heb voorlopig deze gevonden maar vraag me af of deze wel degelijk genoeg is.
https://www.iriktrading.com/verrijdbare ... -type.html

Ik zou dan ook eerder voor die frequentieomvormer gaan. Dan is de keuze van de brug iets makkelijker.
Gebruikersavatar
Yellow Spider
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:01

Re: 4palen brug

Bericht door Yellow Spider »

Als je goed uitkijkt kan je tweede hands wel een koopje doen.
Ik heb de mijne gekocht voor 250 euro ...
MaSC
Berichten: 202
Lid geworden op: 20 apr 2010, 11:24

Re: 4palen brug

Bericht door MaSC »

Yellow Spider schreef:Als je goed uitkijkt kan je tweede hands wel een koopje doen.
Ik heb de mijne gekocht voor 250 euro ...
Jup, heb er ook al een paar zien voorbij gaan voor een mooie prijs maar ik had schrik voor die 400V.
Plaats reactie