Autokroniek

Hier kan u terecht voor het voeren van luchtigere discussies
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Autokroniek

Bericht door frankbaiets »

Autokroniek verschenen in een Kuifje blad uit 1948 verzameld door mijn grootvader.

Hopelijk is het leesbaar genoeg,beter krijg ik ze niet,er volgen er nog met merkwaardige voertuigen!!!!
Bijlagen
CISITALIA MILLE MIGLIA ( ITALIE )
CISITALIA MILLE MIGLIA ( ITALIE )
HILLMAN ( GROOT BRITANNIË )
HILLMAN ( GROOT BRITANNIË )
DE AEROCARENE ( FRANKRIJK )
DE AEROCARENE ( FRANKRIJK )
Gebruikersavatar
Luk
Berichten: 157
Lid geworden op: 22 dec 2010, 13:40

Re: Autokroniek

Bericht door Luk »

Schitterend!
En weer iets bijgeleerd. Ik heb al redelijk wat "tintin's" verzameld van de jaren 50, maar dat dit in het weekblad "kuifje" stond wist ik niet. Een collectors item!
Gebruikersavatar
frankbaiets
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 mei 2010, 15:25

Re: Autokroniek

Bericht door frankbaiets »

Ik heb ze vanaf 1947 tweede jaargang tot 1950 en ze kosten toen 4 Bf of 25 CTS in Nederland.

Mijn grootvader heeft ze echter ingebundeld en ze zijn hier en daar beschadigt,heb geen enkel idee wat ze waard zijn?

Wegdoen zal ik ze nooit.
Gebruikersavatar
Luk
Berichten: 157
Lid geworden op: 22 dec 2010, 13:40

Re: Autokroniek

Bericht door Luk »

De waarden variëren nogal. Veel hangt af wat er in het weekblad staat. De waarde van Kuifje weekbladen ken ik niet echt, maar een Tintin in goede staat uit eind jaren 40 / begin jaren 50 met een cover van Hergé of van E.P. Jacobs kan makkelijk tot 50 euro gaan op ebay. Anderen uit die periode schommelen rond de 10 euro. Jaren 60 en daarna: vanaf 3 à 5 euro. Wat wel van belang is voor de waarde dat ze zo volledig mogelijk zijn, dus ook met bijlagen indien die er waren. Le petit vingtième (voorloper van Tintin) in goede staat betaal je meer, zeker in Frankrijk. Maar als het om volledige jaargangen gaat, is het misschien wel leuk om ze eens te laten schatten!
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Autokroniek

Bericht door Ronny »

Interessante lectuur, merci Frank.
Plezant om in te neuzen, nooit wegdoen, zeker als ze van je grootvader komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Autokroniek

Bericht door Ronny »

Interessante lectuur, merci Frank. Goed leesbaar als je de bijlage opent en dan dubbel klikt.
Plezant om in te neuzen, nooit wegdoen, zeker als ze van je grootvader komen.
Afbeelding
Plaats reactie