Reviseren motor

Hier kan u terecht voor het voeren van luchtigere discussies
Plaats reactie
lynxmania
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2011, 13:00

Reviseren motor

Bericht door lynxmania »

Hallo,

Kan iemand mij een richtprijs geven voor het laten reviseren van een motor?

Het gaat om de motor van een Jeep Wrangler op LPG. Het is een 4.0 liter

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Reviseren motor

Bericht door Scirocco16vGTX »

quasie onmogelijk om zo ne prijs op te plakken, omwille v meerdere redenen -hoofdzakelijk omdat ge niet weet in welke staat de motor zich bevindt.

om maar enkele vragen te stellen die een invloed kunnen hebben op de prijs:
* wat is de ovaliteit vd cilinders tov wat voorgeschreven is?
* dichten de kleppen nog voldoende af?
* lekken de klepgeleiders?

en daarnaast: gaat ge uw motorblok zelf demonteren en na de revisie weer monteren, of allemaal laten uitvoeren door de firma?

er zijn dus onnoemelijk veel factoren die een invloed gaan hebben, om maar te zeggen als uw ovaliteit binnen de perken blijft kan het zijn dat ze uw cilinderwanden enkel moeten honen en nieuwe zuigerveren steken.. maar voor't zelfde geld moeten ze uw onderblok in overmaat boren en moet ge nieuwe overmaatse zuigers steken (rekent al maar op 1000 euro extra in dat geval)...

ik heb mijn motorblok zelf gedemonteerd tot de laatste bout, alles genummerd en zo in kartonnen dozen binnengegeven. dat scheelt hem enkele uren dat je niet moet betalen natuurlijk! hetzelfde met het monteerwerk, ook allemaal zelf gedaan.. ok er kruipt ook aardig wat tijd in, je moet aantrekmomenten enz opzoeken maar je spaart wel wat uit op die manier. ik had met 262.000km op de klok zware ovaliteit aan mijn been dus mijn onderblok is tot 3e overmaat geboord --> 4 nieuwe zuigers erbij --> weer 734 euro armer! tenzij je weet wie je motorblok reviseert en/of welke firma het doet, zou ik aanraden van een revisie op factuur te laten uitvoeren. als je vertrouwen hebt in voorgaande, kan je het "int zwart" laten doen :roll:


als richtlijn, en dat is héél voorzichtig gesteld, neem het niet als een pure waarheid aan... voor een totaalrevisie van een 4-cilinder mag je al snel rekenen op +/- 3000 euro en dan heb je echt niet veel over! dus voor een 6-cil 4.0L HO-blok zoals de uwe mag je snel rekenen op 3500 euro, zonder de algehele staat vd motor in rekening te brengen!!!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Reviseren motor

Bericht door Ronny »

Het is idd moeilijk te zeggen wat dit zal kosten.
Een totaal revisie zal algauw 4000euro kosten, dit hangt af van wat Chris zegt maar ook van de prijs van de onderdelen. Amerikaanse motor onderdelen zijn over het algemeen goed verkrijgbaar en betaalbaar.
Zo kan de revisie van de motor van een Porsche 356 oplopen tot 8.000euro ondanks het een simpele 4 cilinder luchtgekoelde motor is.
Voor de Mercedes 190SL, een vrij simpele 4 cilinder motor maar ook dure onderdelen, heeft het ons 6000euro gekost.
De revisie van een 1600 kever motor kost dan "maar" 1600euro.
Afbeelding
Plaats reactie