Uitstap cursisten 2012

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over klassiekerevenementen en meetings
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door Scirocco16vGTX »

Roefel schreef:Van Chris heb ik niets meer vernomen maar er komt 1 gemeenschappelijke datum naar voor nl: zondag 5 februari om 18.00uur
whoeps.. gans vergeten! sorryyyy :roll:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door Jeroen »

Maar de Chris gaat mee he!

De tunnel valt nog wel mee qua prijs. Rond de 130 euro heen en terug per wagen. Als we de boot nemen, moeten we nog veel vroeger vertrekken of we raken nooit op tijd bij Jaguar. Nog meer dan 3 uur rijden in Engeland... Nachtelijke overtocht van Zeebrugge naar Hull hebben we ook gecheckt, maar dan ben je een extra dag kwijt én moet je in Engeland ook weer 3u terugrijden naar Jaguar...
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door robbedov »

Dag heren,

Tof dat jullie weer de moeite nemen om iets te organiseren voor de (ex-)cursisten van onze teergeliefde Ronny. ge hebt het uzelf natuurlijk niet makkelijk gemaakt om voor de UK te kiezen... maar we zullen er wel geraken, en het zal onvergetelijk worden!

ik heb de vrijheid genomen nog een paar dingetjes op te zoeken, en heb toch nog een paar suggesties. boot-overtocht van Zeebrugge naar Hull is mijn persoonlijke favoriete manier om in hartje Uk te geraken: relaxen, pintje drinken, gaan eten, nog een pintje drinken, en dan wat slapen. O, en 's morgens een all-you-can eat ontbijt. Op 2,5 uur zijn we dan bij Jaguar de dag erop. Maar dat zal dan pas tegen de middag zijn...

Dus als er om 8.00 u bij Jaguar is afgesproken, dan ligt dat wat moeilijk! De meest belangrijke 'zorg' die ik heb is Lotus: Van Birmingham tot Norfolk is 4 uur nonstop rijden, dus als we in Birmingham rond 11 uur vertrekken ( 3 uur bij Jaguar is toch niet overdreven?) dan is het al diep in de namiddag eer we bij Lotus aankomen. is er dan nog genoeg tijd voor een bezoek? En dan uiteraard 4 uur terugrijden...

ik zou dan eventueel willen opperen (laat het boe-geroep al maar komen) om Lotus te laten vallen en meer tijd bij Jaguar en Bentley door te brengen. Als alternatief voor Lotus kan eventueel British Motor Heritage Center dienen (link: http://www.bmh-ltd.com/), waar ze de originele Mini en MGB's in elkaar lassen. Dat in combinatie met een bezoekje aan het British Motoring Museum in Gaydon (gebouw ken je als achtergrond van het programma 'Fifth Gear'). Dan wordt er toch minder tijd in de wagen doorgebracht en meer bij de 'actie'.

Of misschien hebben de 'anciens' Gaydon al gedaan tijdens de vorige UK-reis? dan vind ik nog vlug iets anders... Allez, ge zult de 'teneur' van mijn voorstel al wel begrijpen: minder 'karren', meer bezoeken! laat maar weten wat je ervan denkt.

Groetjes,

Robin
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door robbedov »

heb de planning nog eens bekeken, en als we de boot nemen, hebben we donderdag wel ruim de tijd om naar Jaguar te rijden! Ik val in herhaling...

Maar dan moeten we wel de woensdagavond al vertrekken naar Zeebrugge ( boot vertrekt om 19.00 u).

Allez, nu ga ik echt stoppen voor Ronny mij van het forum afsmijt.

Robin
steven
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 nov 2010, 12:57

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door steven »

Ik kan dit jaar wel niet mee, maar niettemin mijn bijdrage:

Als de eurotunnel te duur is: In Calais kun je ook de boot (een jetfoil) nemen. Terminal is juist naast die van de eurotunnel. De reis duurt ongeveer even lang, hangt af van type boot, de ene vaart al sneller dan de andere. Jetfoil is soms goedkoper dan eurotunnel.
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door Scirocco16vGTX »

zopas het voorschotje overgmaakt.
en als Jeroen zijn reukorgaan nog es op de proef wil stellen, deel ik graag met hem de kamer :twisted:
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Wouter
Berichten: 80
Lid geworden op: 11 nov 2010, 19:48

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door Wouter »

Voorschot is ook overgeschreven.
Ik wil wel chauffeur zijn, maar heb geen tankkaart.
Hero
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 apr 2010, 01:54

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door Hero »

voorschot overgemaakt.
Herman.
morris minor traveler 1970
volvo amazone combi 1965
golf II 1300 1988
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door Ronny »

Ha Robin, je weet het dan toch dat ik veel zin heb om u van het forum te kicken :evil:

Wat betreft de boot, daar heb je een punt, maar dan moeten we woensdag om 19u al op de boot zitten, dwz al vroeg in de namiddag afspreken. We denken dat dit voor verschillende mensen een probleem kan geven.

Dan de Lotus-Bentley-issue. Als we Lotus ooit willen bezoeken, dan moeten we de kilometers er helaas bij nemen, veel andere bezienswaardigheden zijn er niet in de buurt. Vergelijk het een beetje met Wolfsburg in Duitsland.
Aangezien we Morgan en Land Rover al bezocht hebben en Aston Martin en Rolls-Royce geen tours organiseren, kwamen we uit bij Lotus. Lotus ligt al een hele tijd vast en het voorschot is betaald. Er werd ons ook een korting van 10 pond per persoon toegezegd, dus ik ben niet zo heel erg geneigd om dit te annuleren. Maar je hebt wel gelijk, het is veel gerij. Als er nog deelnemers zijn die hier geen zin in hebben, mogen ze dit gerust laten weten en dan proberen we de planning alsnog te veranderen.

Het bezoek bij Bentley is maar sinds kort officieel. Normaal doen zij geen tours, maar een vriend die er gewerkt heeft, heeft iets geforceerd voor ons. Daarom was het dus wachten en duimen dat het in orde zou komen.
Jaguar kon enkel op donderdag en Lotus lag dus al lang vast. Vandaar dat we besloten hebben om er Bentley gewoon bij te nemen, 't is een unieke kans. De tour loopt van 8u tot 10u. Een drukke dag, die vrijdag, maar zeker de moeite waard, denk ik.

Heritage Motor Centre in Gaydon hebben we inderdaad enkele jaren terug al bezocht.

BMH-LTD ziet er wel interessant uit, maar hier moet dan alweer een afspraak voor gemaakt worden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Uitstap cursisten 2012

Bericht door Ronny »

Goed nieuws, Joris komt zondag koken voor ons... En, hij gaat mee.
Afbeelding
Plaats reactie