VW Kever

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

VW Kever

Bericht door robbedov »

Hallo,

het heeft 40 jaar geduurd, maar nu is het zover. Kevertje gekocht; mooie originele staat, maar wel met het nodige knutselwerk. De eigenaar vertelde me dat zijn familie die 18 jaar gelden gekocht heeft van een bejaarde meneer, en dat er toen aan gewerkt is geweest door iemand bij ons in de gemeente die wel wat van kevertjes wist. Een zekere Ronny. En of ik hem misschien kende? Hmm... ik denk dat ik wel weet wie je bedoelt!

Maar dus na 10 jaar stil te staan moeten er nieuwe banden op, en zullen de remmen ook wel eens nagekeken moeten worden. Maar hij staat niet vast, dus ik ga proberen hem gewoon rijdend te maken en er zo mee thuis te komen.

Voor de liefhebbers:
Bouwjaar 1969
1300 motor
ong. 80.000 originele kms

grts,

Robin
Bijlagen
IMG_1021.JPG
IMG_1022.JPG
Laatst gewijzigd door robbedov op 10 jul 2018, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: VW Kever

Bericht door Ronny »

Van de familie De Cabouter? Zalig kevertje.
Ik moet daar nog foto's van hebben. Ik zoek op wat ik er toen aan gedaan heb.
Proficiat, goede keuze. Originele kevers worden zeldzaam.
Ik wist niet dat je op zoek was naar een kever.
Afbeelding
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: VW Kever

Bericht door robbedov »

Ik was in feite niet op zoek naar een kevertje. Toch niet onmiddellijk. Maar ik kon deze echt niet laten staan! En de garage bij ons thuis stond toch leeg op wat fietsen en dozen voor de kelder na.

Maar wel blij dat het in een stroomversnelling gekomen is. Da's dan het cadeautje aan mezelf voor mijn 40-ste verjaardag...

Grts!
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: VW Kever

Bericht door robbedov »

En sinds gisteren rijdt het ding ook. Vorig weekend gaan ophalen met de kinderen en proper gewassen. Gisteren de carburator helemaal gekuist en nieuwe pakkingen gemonteerd. En nu kan ik er het gazon mee platrijden. Nummerplaten en keuring nog te plannen...
Bijlagen
IMG_1139.JPG
IMG_1140.JPG
IMG_1142.JPG
robbedov
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 apr 2010, 20:12

Re: VW Kever

Bericht door robbedov »

Er was nog een lastig probleempje met de bestuurdersdeur: roest... Na veel nadenken, prutsen en uitstellen is het er dankzij Kurt toch van gekomen: volledige onderzijde is terug opgelast met reparatiestukken. Rest nog een hele hoop carrosseriewerk, maar ben blij dat het laswerk al gedaan is. Stapje-voor-stapje wordt het weer een mooi ding.
IMG_0102.jpg
Deurplaat hing los aan het deurframe
IMG_8994.jpg
Slechte stukken uitgeslepen
IMG_9154.JPG
IMG_9162.JPG
IMG_9238.JPG
IMG_9245.JPG
IMG_9246.JPG
IMG_9241.JPG
Kurt even verrast en blij als ik dat het toch lijkt te lukken...
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: VW Kever

Bericht door kurtvh »

blij dat ik dit kon doen, was vereerd, beetje spannend, aan iemand anders zijn auto lassen, dat moet goed zijn he ;)
Tof dat ik nog eens iets serieus kon lassen :)
En niet te bescheiden he, uw voorbereiding en afwerking waren ook netjes, Teamwerk !
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Plaats reactie