BMW 318iS 1991

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
Tombnolz
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2016, 21:19

BMW 318iS 1991

Bericht door Tombnolz »

Tijd om het leukste en mooiste van m'n wagenpark eens aan jullie voor te stellen : mijn iS'ke!

MIjn eerste auto was een E30 316 op LPG. Het betrof een wrak dat permanent reparaties vereiste, maar waar ik toch heel graag mee reed. De rede gebood mij deze na een dik jaar op stal te zetten en een betrouwbaarder iets te zoeken. De bedoeling was te wachten tot deze 25 werd en 'm dan eens gans in orde te zetten. Dit was toen wegens verbouwingen niet mogelijk en nog eens 2 jaar later wou ik toch liever beginnen van een gezondere basis... en met wat meer poer. 8 maand lang heb ik 3 x daags zowat alle autosites afgezocht naar een goeie 325i 2-deurs... onvindbaar. Dankzij m'n broer, Jeroen, de iS ook overwogen en kort nadien was het prijs, een, volgens mij, goeie gevonden voor normaal geld in Wallonië.

2 maand gewacht met de inschrijving tot hij 25 werd en dan oldtimer gekeurd.

Met de hulp van Chris inmiddels het hele onderstel vernieuwd en voorzien van een verlagingsset en de radio overgebouwd uit m'n 316 (ja die heb ik nog en heeft al goed gediend als donorwagen voor deze en de E30 320i cabrio van m'n vriendin en schoonbroer). Inmiddels nog een verroeest krikpunt laten lassen, een slot laten repaereren, een sensor laten vervangen, de km-naald laten fixen enz. Kortom al serieus wat in geïnvesteerd, maar hij is het waard. Het rijdt waanzinnig lekker met de toerengeile 16v 4-cilinder met 136 pk.

Nog te doen :
- nieuwe thermostaat (raakt net niet warm genoeg)
- nieuwe remschijven (trilt wanneer je hard remt boven 90 km/u
- ooit total respray in hetzelfde kleur
- ooit 2 velgen laten opknappen

Sinds mei een 5.000 km gereden, o.a. 2 x naar Duitsland.

Nu tijd voor wat foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eentje van de 316 in betere tijden :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: BMW 318iS 1991

Bericht door Ronny »

Zo'n mooie auto, een icoon uit de jaren 90.
beetje verlagen is bij zo'n auto nog mooier.
Zal wel zijn dat hij (of zij?) plezant om mee te rijden is.
Goede investering me dunkt.
Afbeelding
Tombnolz
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2016, 21:19

Re: BMW 318iS 1991

Bericht door Tombnolz »

Danku Ronny. Het is niet de bedoeling deze auto binnenkort te verkopen, maar het zou wel leuk zijn moest hij in waarde toenemen.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: BMW 318iS 1991

Bericht door Jeroen »

Zeer lekkere wagen en gerust een scheurijzertje te noemen! Uiterst proper interieur!
IMG_3899.JPG
IMG_3900.JPG
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Gebruikersavatar
Scirocco16vGTX
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
Locatie: Oilsjt - Aalst

Re: BMW 318iS 1991

Bericht door Scirocco16vGTX »

Zeer plezante wagen om met te rijden, kheb er ook es mogen v proeven! En idd Ronny, zeer licht verlagen doet zijn wonderen qua looks.
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Plaats reactie