VW T2B Westfalia '74

Stel hier uw klassieker voor
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door Ronny »

Zalig, zelfs de stoeltjes zijn assorti.
Allé, busje doet het goed. Ik weet dat je gehecht bent aan jou thermostaat, maar je hebt daar niet veel aan hoor, tenzij je van plan bent om er mee naar Syberie te trekken.
Afbeelding
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door kurtvh »

Thermostaat heb ik bijna van in begin vervangen door n draadstang om de koelkleppen open te houden zenne.
Koeling is te belangrijk he, en siberie is inderdaad niet de bedoeling...
De assorti stoeltjes zijn geen toeval zenne :)
De kussens had ik nog gemaakt (met overschot westfalia stof van de matras achteraan) een paar dagen voor t vertrek.
Nu alleen de onderstellen nog maken zoals de originele (buizen plooien, lassen, schilderen)
Tegen dat ze klaar zijn laat ik ze wel beter zien ;)
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

achterbumper

Bericht door kurtvh »

Nog eens even een updateje met de laatste wapenfeiten:
Trekhaak gevonden voor T2B, interessant maar zonder bumpersteunen.
M'n achterbumper was in redelijk mottige staat, vooral goed scheef van een oud accidentje rechts.
Dus ineens bumper onder handen gepakt en steuntjes gemaakt om deftig op trekhaak te bevestigen.
Bijlagen
bumper toch redelijk scheef van dat duwke dat 'em gekregen had.
bumper toch redelijk scheef van dat duwke dat 'em gekregen had.
langs binnen en van dichtbij gezien toch redelijk getrakteerd, maar toch gaan we proberen<br />achteraf met veel wringen en kloppen toch nog deftig gekregen
langs binnen en van dichtbij gezien toch redelijk getrakteerd, maar toch gaan we proberen
achteraf met veel wringen en kloppen toch nog deftig gekregen
en plaatjes geknipt, geplooid, gepast, gelast (op de foto ontbreekt nog 1 plaatje tussen de boutjes om stevige doos-structuur te krijgen)<br />Uiteindelijk bumpersteuntje getest en goedgekeurd: bumper boegeert ni als ge er gaat op staan :-)
en plaatjes geknipt, geplooid, gepast, gelast (op de foto ontbreekt nog 1 plaatje tussen de boutjes om stevige doos-structuur te krijgen)
Uiteindelijk bumpersteuntje getest en goedgekeurd: bumper boegeert ni als ge er gaat op staan :-)
toch wel grotere verrassingen gevonden dan op eerste zicht gedacht: linker achterhoek was zo krokant als speculaas...<br />uitgeslepen, plaatje ingelast, en opgeplamuurd (fotoke is eerste laag, zijn nog wel paar laagjes gevolgd om het echt goed te krijgen)
toch wel grotere verrassingen gevonden dan op eerste zicht gedacht: linker achterhoek was zo krokant als speculaas...
uitgeslepen, plaatje ingelast, en opgeplamuurd (fotoke is eerste laag, zijn nog wel paar laagjes gevolgd om het echt goed te krijgen)
En het eindresultaat: proper bumperke, en trekhaakske om (meer) fietsen kunnen mee te pakken op congé.<br />Weer een stapke beter dus, ikke blij :-)
En het eindresultaat: proper bumperke, en trekhaakske om (meer) fietsen kunnen mee te pakken op congé.
Weer een stapke beter dus, ikke blij :-)
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
david
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 nov 2011, 11:25
Locatie: rotselaar

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door david »

mooi werk geleverd! het lassen gaat u ook goed percies, is netjes gedaan :)
nu nog wachten op mooi weer voor een congéke te doen zegt
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door kurtvh »

Da lassen, 'dat esj en obbi ee'.
Mijn halfautomaat is toch zowat mijn plezantste investering geweest (los van de autokes natuurlijk he :D )

Goe weer mag altijd, maar voor het volgende congéke staat er toch nog wat op het lijstje.
Ben nu bezig aan tochtraampjes voor de voordeuren (en ineens raamrubbers etc)
Gebruikte set gevonden met heel wat werk aan, maar die met een bekke seffens (hopelijk) nog wel te redden is.
(de moeite wat ge daar tegenwoordig voor betaalt :roll: )
Zodra ik beelekes heb zal ik ze wel delen, zal wel nog effe duren...
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Deuren opgefrist

Bericht door kurtvh »

Weer effe geleden, maar toch nog eens een update met wat beelekes.
Het heeft wat geduurd, maar nu ik aan de deuren begonnen was, is er wel vanalles aan gebeurd:
deurpaneel had wat last gehad van het vocht.
deurpaneel had wat last gehad van het vocht.
effe getwijfeld maar toch geriskeerd: <br />aangezien dat ding door vocht vervormd was, terug nat gemaakt om week te maken, tussen houten platen gespannen, met gaatjes om te drogen, en een paar dagen op de radiator om te helpen:<br />Resulaat is best ok, schoon terug recht :-)
effe getwijfeld maar toch geriskeerd:
aangezien dat ding door vocht vervormd was, terug nat gemaakt om week te maken, tussen houten platen gespannen, met gaatjes om te drogen, en een paar dagen op de radiator om te helpen:
Resulaat is best ok, schoon terug recht :-)
de pvc bekledingen zagen er wat grauw uit, ene onder handen gepakt met witte tovenaar, de andere nog niet.<br />Kleur is toch terug een stuk frisser he (die onderaan ligt).
de pvc bekledingen zagen er wat grauw uit, ene onder handen gepakt met witte tovenaar, de andere nog niet.
Kleur is toch terug een stuk frisser he (die onderaan ligt).
met alle werkzaamheden, vooral om de platen recht te krijgen, had ik de randen wel moeten losmaken
met alle werkzaamheden, vooral om de platen recht te krijgen, had ik de randen wel moeten losmaken
maar daarna terug goed aangespannen en achter de rand met contactlijm (en wasknijpers) vastgezet :-)
maar daarna terug goed aangespannen en achter de rand met contactlijm (en wasknijpers) vastgezet :-)
passagiersspiegel zag er ni goe meer uit. <br />Op de keuring had ik den indruk dat ze twijfelden daar opmerkingen over te maken
passagiersspiegel zag er ni goe meer uit.
Op de keuring had ik den indruk dat ze twijfelden daar opmerkingen over te maken
dus eens geprobeerd om spiegelglas op vorm te snijden, en de beste 2 eruit gekozen
dus eens geprobeerd om spiegelglas op vorm te snijden, en de beste 2 eruit gekozen
en ingelijmd met een flexibele lijm/kit. Vervolgens een randje opgekit en afgestreken.<br />En met gevloek afgeveegd en opnieuw begonnen, en nog eens, en nog eens, en...<br />ik ben den tel kwijt geraakt, uiteindelijk goed genoeg gekregen, maar echt monnikenwerk zoiets, niet echt een aanrader als ge uw uren niet als pure hobby bekijkt zenne.
en ingelijmd met een flexibele lijm/kit. Vervolgens een randje opgekit en afgestreken.
En met gevloek afgeveegd en opnieuw begonnen, en nog eens, en nog eens, en...
ik ben den tel kwijt geraakt, uiteindelijk goed genoeg gekregen, maar echt monnikenwerk zoiets, niet echt een aanrader als ge uw uren niet als pure hobby bekijkt zenne.
Vooral de verduurde raamrubbers stoorden mij,<br />en het vaste ruitje vooraan wou ik liever vervangen door een draaiend tochtruitje.
Vooral de verduurde raamrubbers stoorden mij,
en het vaste ruitje vooraan wou ik liever vervangen door een draaiend tochtruitje.
en er is wel wat tijd een veel foefelwerk over gegaan, maar ik ben weer blij met het resultaat:<br />verroest randje onder de sierlijst ontroest en bijgeschilderd, sierlijst opgeblonken en nieuwe rubbers op gemonteerd, nieuwe raamgeleidingen, terug afgekitte spiegel, en gerestaureerd draaiend tochtruitje gemonteerd, yes :-)<br />Minder interessant om op foto's te tonen, maar natuurlijk ook heel wat tijd ingestoken: tochtruitkaders rechtgewrongen, ontroest, gerustoleumt, nieuwe rubbers op gemonteerd, gebroken slotje vervangen, binnenkant van deur gedinitrold, deftige gebruikte ruit gezocht, gevonden en vervangen in de plaats van de orginele met zware krassen.
en er is wel wat tijd een veel foefelwerk over gegaan, maar ik ben weer blij met het resultaat:
verroest randje onder de sierlijst ontroest en bijgeschilderd, sierlijst opgeblonken en nieuwe rubbers op gemonteerd, nieuwe raamgeleidingen, terug afgekitte spiegel, en gerestaureerd draaiend tochtruitje gemonteerd, yes :-)
Minder interessant om op foto's te tonen, maar natuurlijk ook heel wat tijd ingestoken: tochtruitkaders rechtgewrongen, ontroest, gerustoleumt, nieuwe rubbers op gemonteerd, gebroken slotje vervangen, binnenkant van deur gedinitrold, deftige gebruikte ruit gezocht, gevonden en vervangen in de plaats van de orginele met zware krassen.
Allee, weer een stukske plezanter om mee buiten te komen dit seizoen :)
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door kurtvh »

Geen spectaculaire verhalen of foto'kes, maar toch nog eens klein updateje :
Ter gelegenheid van wat onderhoud (wat nagekeken, gesmeerd, gekuist, afgesteld ...), nog een paar extra dingskes in orde gebracht:
Chauffagekabels waren verkeerd aangesloten, krom geplooid etc.--> ondertussen wel perfect, wat aangenamer rijden als het frisser weer is ook se :)
Schakelpook rammelde regelmatig --> nieuwe geleidingen op de schakelstang gemonteerd (waren versleten/verdwenen).
Schakelt lekker strak nu 8-) , maar blijkbaar niet gelijk in welke positie het plaatje onder de pook gemonteerd zit.
Met "op de wilden boef" te monteren waren 1e en 2e bijna ni te doen, met het te monteren in 2e versnelling en wat te verschuiven, nu wel perfect...
(Ronny, misschien iets om eens te bekijken op den NSU als die ni wil schakelen ?)
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door Ronny »

Ja, dat plaatje onder de pook moet juist zitten.
Ik denk dat ik het probleem van de NSU gevonden heb, nogal moeilijk om uit te leggen als je het niet ziet. Ik heb een nieuwe schakelstang gekocht en de bus waar de schakelstang ingrijpt is toch wel anders dan de oude waar ook aan gefoeterd is.
Afbeelding
kurtvh
Berichten: 155
Lid geworden op: 29 jan 2013, 00:10

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door kurtvh »

Toen iemand onlangs vroeg naar wa fotokes van de bus, wou ik naar t forum verwijzen, en kwam tot vaststelling dat er eigenlijk bijna enkel werkjes op staan, maar niet echt een stand van zaken. Bij deze toch eens wa fotokes dus:
Bijlagen
Van t jaar bij vrienden op den oprit onder de bomen in  tremelo gecampeerd, en telkens met t fietske naar de wei van werchter :-)
Van t jaar bij vrienden op den oprit onder de bomen in tremelo gecampeerd, en telkens met t fietske naar de wei van werchter :-)
Vorig jaar gaan camperen in de buurt van scheveningen. Alle fietsen mee !
Vorig jaar gaan camperen in de buurt van scheveningen. Alle fietsen mee !
Oranje, wit én bloemekes. Die moest ik echt hebben op ne plaatselijke garageverkoop  :-)  helemaal verknipt en gestikt om net toe te komen voor mn gordijntjes
Oranje, wit én bloemekes. Die moest ik echt hebben op ne plaatselijke garageverkoop :-) helemaal verknipt en gestikt om net toe te komen voor mn gordijntjes
Al een tijdje geleden (met vervangen van de zetelschuimen) schuim voor achteraan laten snijden, en hoes gestikt, heeft al goe dienst gedaan voor op te slapen :-)
Al een tijdje geleden (met vervangen van de zetelschuimen) schuim voor achteraan laten snijden, en hoes gestikt, heeft al goe dienst gedaan voor op te slapen :-)
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: VW T2B Westfalia '74

Bericht door Ronny »

Hey Kurt, fijn iets te lezen van u.
Uw busje, had mooi gepast in Muno.
Spring nog is binnen.
Afbeelding
Plaats reactie