In mei vorig jaar heb ik mijn T3 uit Duitsland gehaald. Ik heb lang gezocht naar een proper en goed exemplaar en uiteindelijk ben ik op een 1.7D gestoten met 51 000 echte kilometers op de teller, getuige het onderhoudsboekje. Deze bus heeft heel haar leven bejaarden vervoerd voor het Duitse Malteser, een soort van Rode Kruis in Duitsland. Carrosserie, bodem, techniek, interieur, allemaal in superstaat. Ook de zwaailichten en sirene werken nog. Enkel de uitlaat was aan vervanging toe. Aangezien het om een exemplaar ging dat nooit in ons land geleverd is (waarschijnlijk wegens de ambulance-uitrusting of zo), moest de bus via een invoerprocedure ingevoerd worden. En dat gaat niet zo vlot... Uiteindelijk heeft het een maand of vier geduurd eer ik mijn gelijkvormigheidsattest had. Vervolgens moest de bus nog eens tweedehands gekeurd worden via een garage, want dat moet natuurlijk met Z-platen. Ondertussen nog wat werkjes gedaan en toen was het januari eer alles rond was en ik mijn platen had. Putje winter, dus niet echt cruise-weer. De zwaailichten die er voor de keuring af moesten, heb ik er weer op gezet en de kabels zijn gelabeld. Brancards zijn eruit gehaald en een matras is in de plaats gekomen. Scirocco16vgtx heeft mij geholpen met wat audio. We hebben 2 speakers achter de voorzetels geplaatst en 2 speakers onder het zitgedeelte van de achterbank. Ik wil de bus zo proper mogelijk houden en zo weinig mogelijk boren, breken en snijden. Mijn vriendin heeft gordijnen gemaakt en om die op te hangen heb ik wel wat gaatjes moeten maken, maar niet te veel Voor de rest is al onze kampeeruitrusting mobiel en zijn we in het paasverlof een week naar Frankrijk getrokken. Kamperen in april is niet zo vanzelfsprekend, dus wij hebben de regen proberen ontwijken en hebben uiteindelijk 3200 km gereden. Niet slecht voor een 1e doop. De bus was zoals verwacht een topvoiture en nog eens zuinig ook. Tegen Les Sables d'Olonne kwam ik opeens een automuseum tegen en wat doe je dan...eens binnenwippen natuurlijk. Niet echt een hoogvlieger, maar er stond toch wel een en ander binnen.
Op het programma staan nog:
- filters en vloeistoffen vervangen
- stroomvoorziening radio nog eens bekijken
- please pass-sign installeren
- verlagen en mooie wieltjes plaatsen (niet origineel, maar mijn oog wil ook wat)
- holle ruimten en wielkasten waxen
- reizen
Plaatjes bij het praatje:
'89 VW T3
Re: '89 VW T3
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
- Yellow Spider
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:01
Re: '89 VW T3
Hey Jeroen,
Da max man, vooral die draagberries.. kan nog van pas komen
je moet anders maar eens langskomen met je audio problemen
Da max man, vooral die draagberries.. kan nog van pas komen
je moet anders maar eens langskomen met je audio problemen
Re: '89 VW T3
Hehe, merci! Die draagberries (alle, zijn eigenlijk draagberriehouders) ga ik houden want die horen natuurlijk bij de bus. Maar ze eruit krijgen was echt een verschrikkelijk werkske. Zat maar met een bout of 4 vast, maar onderaan waren die praktisch niet bereikbaar. De kop zat eigenlijk vlak naast twee overlappende platen, waardoor het plaatsen van een dop- of moersleutel bijna niet te doen was. En er zat ook isolatie in de weg... Enfin, ze zijn er toch uit geraakt, maar ze komen er niet meer in!
Zoals je eerder al zei, krijgt de radio niet genoeg stroom (of toch niet op de meest katholieke manier), gekraak bij de minste bas. Ook durft hij eventjes uitvallen als ik claxoneer, dus er klopt zeker iets niet. Best kabel trekken van naar de batterij, maar dat zou wel proper en veilig moeten gebeuren. Ik zal u eens bellen.
Zoals je eerder al zei, krijgt de radio niet genoeg stroom (of toch niet op de meest katholieke manier), gekraak bij de minste bas. Ook durft hij eventjes uitvallen als ik claxoneer, dus er klopt zeker iets niet. Best kabel trekken van naar de batterij, maar dat zou wel proper en veilig moeten gebeuren. Ik zal u eens bellen.
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Re: '89 VW T3
Wat een tof avontuur, met die blauwe zwaailichten doorheen Frankrijk. Gaan de auto's achter u niet op hun rem staan?
Dat kerkhof, een moment om even tot rust te komen.
Dat kerkhof, een moment om even tot rust te komen.
Re: '89 VW T3
Op hun rem? Op hun gas ja! Niet zoveel power, dus bergop is echt tuffen Ondertussen ook nieuwe filters gestoken. Morgen remvloeistof vervangen...
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Re: '89 VW T3
Ondertussen zijn we 5 jaar verder en heeft deze bus er al enkele succesvolle trips naar Duitsland en Italië (ook Sicilië) op zitten. Wegens verbouwingen heb ik een tweetal zomers weinig gereden, maar binnenkort pak ik nog eens uit. De bus ligt al lange tijd wat dichter bij de grond, heeft sportieve wielen gekregen, heeft nu 69 000 km op de teller staan en is nog altijd in topstaat. Enkele maanden geleden zijn er een paar leuke foto's getrokken door mijn jongere broer...
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV