Mijn kever en buske

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
kevertjewit
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:20

Mijn kever en buske

Bericht door kevertjewit »

http://www.kevertjewit.webklik.nl
Dag iedereen . Ik zal mij ook maar eens voorstellen . Als vijftiger gaat mijn voorkeur naar VW . Zelf heb ik er mij 2 aangeschaft .
Mijn eerste aankoop is mijn busje . Een T1-15 raams uit Brazilië , bouwjaar 1968 . In Duitsland werden de laatste gemaakt in 1967 maar in Brazilië deed men verder . Het busje heb ik nu 4 jaar in mijn bezit en er inmiddels 14000 km mee gereden . Lekker cruisen in het weekend is heerlijk !!
Het busje staat nu nog zoals ik hem gekocht heb , niks aan veranderd .
Hierbij een paar foto's .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze tweede VW is een kever Triple - White uit Californië bouwjaar 1979 . De motor is een 1600 injectie .
de wagen heb ik nu 3 jaar en het enige wat ik er aan vernieuwd heb is de kap en 2 nieuwe warmtekachels . Voor de rest staat hij zoals ik hem gekocht heb . Een plezier om mee cabrio te rijden en te genieten .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door kevertjewit op 29 jun 2012, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 367
Lid geworden op: 30 aug 2010, 20:12

Re: Mijn kever en buske

Bericht door Jeroen »

Welgekomen! Ronny heeft ook een triple white cabrio. Zit er veel verschil op zo'n braziliaanse bus? In vergelijking met een duitse dan...
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Mijn kever en buske

Bericht door Ronny »

Waauw, is dat uw dochter met die velg?
Ik heb het busje in levende lijve eens bekeken en vergeleken met een Europees busje. Veel gelijkenissen maar toch ook wel wat subtiele verschillen.
Dit Braziliaanse busje ziet er goed uit, maar het plaatje klopt niet altijd. Zo heeft dit busje hoekruitjes een lange achterklep en trek klinkjes, maar ook de recentere pinkers en achterlichten. Het interieur zag er echt strak uit maar een modernere bekleding die we bij Europese busjes niet kennen.
Dit busje is niet voorzien van verwarming maar zou wel aangepast kunnen worden. Het contactslot, luchtfilter en dergelijke verschillen met Europese busjes.
Ik vraag mij wel af of je dit busje kan homologeren, iemand ervaring mee?
Afbeelding
kevertjewit
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:20

Re: Mijn kever en buske

Bericht door kevertjewit »

Jeroen schreef:Welgekomen! Ronny heeft ook een triple white cabrio. Zit er veel verschil op zo'n braziliaanse bus? In vergelijking met een duitse dan...
Hoi . Intussen heeft Ronny deze vraag al beantwoord . Ik had het niet beter kunnen zeggen .
kevertjewit
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2012, 18:20

Re: Mijn kever en buske

Bericht door kevertjewit »

Ronny schreef:Waauw, is dat uw dochter met die velg?
Ik heb het busje in levende lijve eens bekeken en vergeleken met een Europees busje. Veel gelijkenissen maar toch ook wel wat subtiele verschillen.
Dit Braziliaanse busje ziet er goed uit, maar het plaatje klopt niet altijd. Zo heeft dit busje hoekruitjes een lange achterklep en trek klinkjes, maar ook de recentere pinkers en achterlichten. Het interieur zag er echt strak uit maar een modernere bekleding die we bij Europese busjes niet kennen.
Dit busje is niet voorzien van verwarming maar zou wel aangepast kunnen worden. Het contactslot, luchtfilter en dergelijke verschillen met Europese busjes.
Ik vraag mij wel af of je dit busje kan homologeren, iemand ervaring mee?
Wel Ronny dat vraag ik mij ook af . Alle nuttige tips over wat mag en niet mag zijn welkom .
Wie mooie foto's van busjes en kevers wil zien moet maar eens op mijn website kijken . Op de pagina " Onze Oldtimers " staat een link: VW reclame .
Daar staan zo'n 300 foto's .
www.kevertjewit.webklik.nl
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Mijn kever en buske

Bericht door Ronny »

Leuke site Durand, vanavond, als ik wat meer tijd heb, ga ik er nog eens langs.
Die reclame foto's van Volkswagen zijn de moeite.
Ook uw collectie wijwatervaatjes en de verzamelwoede van uw 5 andere broers is fascinerend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Mijn kever en buske

Bericht door Ronny »

Vrijdag, vandaag wijwatervaatjes opblinken.
Afbeelding
Plaats reactie