Honda Civic Coupé 1.5 LSi '94

Stel hier uw klassieker voor
Plaats reactie
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Honda Civic Coupé 1.5 LSi '94

Bericht door Filip_G »

Geen oldtimer, maar wel dag per dag richting 'Classic Car' aan het gaan:

De Honda is mijn eerste auto die ik gekocht heb. Als autofreak zal ze hierdoor altijd iets speciaals hebben en wil ik haar zo lang mogelijk bijhouden.

Wat geschiedenis: auto aangekocht in april 2006 van een dame van rond de 50-60jaar. Ze heeft de auto als boodschappenauto gebruikt en vervolgens heeft haar dochter er nog 2 jaar mee gereden. Resultaat: 57500km na 12 jaar. Dat de km's echt waren, was duidelijk te zien aan de staat van het interieur, pedalen,... EN het feit dat achteraan de originele achterbanden uit 1994 er nog oplagen :) (dan wel aan vervanging toe ;) )
juist thuisgekomen!
juist thuisgekomen!

De dag nadien aan de slag gegaan met de nodige zeepjes, wax, spuitbussen en dergelijke om ze serieus te laten blinken:
blink blink!
blink blink!
Civic2.jpg
Civic3.jpg
Fotoshoot083.jpg
Deze wagen heb ik van april 2006 tot en met augustus 2008 als dagelijkse auto gebruikt tot ik in september 2008 begon te werken en een bedrijfswagen kreeg. Eerst dacht ik ze te verkopen: ze heeft ongeveer 30 minuten op 2e hands gestaan (ik met klein hartje) om ze vervolgens maar snel terug te verwijderen en lekker bij te houden :)

Platen terug naar Brussel en een jaartje in de garage ermee!
in het avondlicht
in het avondlicht
In oktober 2009 de Civic terug ingeschreven om er in het weekend mee rond te toeren.

En dan ook een relatief discrete sportuitlaat om die mooie 16kleppen brom wat te accentueren :)
bij Skytune
bij Skytune
En later ook een schroefkit om het sportieve weggedrag nog te verbeteren.

Met de komst van de Mercedes besloten om de Civic voor de winter aan de kant te zetten. Platen er terug af en in de garage voor de winterslaap (met dank aan ThomasVD en zijn ouders om een garageplaats vrij te houden :P )
Civic11.jpg
Laatst gewijzigd door Filip_G op 23 okt 2011, 21:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Gebruikersavatar
Ronny
Site Admin
Berichten: 1113
Lid geworden op: 03 apr 2010, 20:32

Re: Honda Civic Coupé 1.5 LSi '94

Bericht door Ronny »

Een Mercedes en een Honda, twee verschillende auto's en allebei de moeite waard om te houden.
Wat is het verschil, in rijplezier, tussen beide?
Afbeelding
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: Honda Civic Coupé 1.5 LSi '94

Bericht door Filip_G »

Hey Ronny. Beide zijn inderdaad wel serieus verschillend.

De Honda was voor die tijd vrij vooruitstrevend qua ophanging en motor, waardoor dit een vinnig rijdende auto is. de motor is héél soepel (hernemen in 3e en 4e van 1500toeren per minuut zonder probleem en bvb op secundaire wegen in 5e rondrijden aan 70km/u) en wordt serieus wakker van 4000 toeren. Dan is er een verandering in die motorbrom en schiet je weg. Zalig! Echt zo het typische Japanse autootje.
Je zit er laag in (zeker met de verlaging) in een zetel die er voor zorgt dat je goed vast zit en je bent 1 met de auto.
Geen sportwagen, maar wel een leuke sportievere auto waarmee ik echt graag gereden heb.
En euh, ondanks alles een gemiddeld verbruik van 7l/100km in stadsverkeer en op de snelweg minder dan 6l/100km. Geeft weer hoe goed die 1500cc motortjes waren. Soepel, vinnig, voldoende krachtig en toch zuinig!

Daarbij is dit rood mijn favoriete kleur. Het is 'Milano Red' en voor deze wagen vind ik dit echt mooi passen. Zeker in de zon (zoals met het weer als vandaag) heeft deze kleur dat mooie volle van rood.

En alles bij elkaar super betrouwbaar en niet kapot te krijgen :)


De Mercedes vind ik dan weer zalig omdat je in die grote wagen zit achter het grote stuur in een dikke, vlakke zetel. In Drive ermee en je bent weg. Heel ontspannen rijden met genoeg reserve om krachtig uit de hoek te komen. De motor begint nu ook terug los te komen en klinkt bij het optrekken in 2e rond de 40 à 50km/u echt zalig (iedereen kijkt dan ook om in centrum Tervuren in de smallere straten met veel echo :lol: ).
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
sambamans
Berichten: 164
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:58

Re: Honda Civic Coupé 1.5 LSi '94

Bericht door sambamans »

nu nog een vw buske en je hebt een verzameling ;)
Plaats reactie