revisie
Re: revisie
Niet direct in jouw buurt, maar ik heb nog geen slechte dingen gehoord over http://revisiebenzinedieselmotoren-stichelmeyer.be/nl
Ik geloof dat Ronny er destijds zelfs eens met wat Syntra cursisten op bedrijfsbezoek gegaan is. Oud loodsje stampvol machines, maar ze weten wel wat ze doen.
Bovendien vermoed ik dat het om een oud Land Rover blok gaat in jouw geval, dat vergt sowieso niet echt een kraaknette, spierwitte CNC ruimte.
Ik geloof dat Ronny er destijds zelfs eens met wat Syntra cursisten op bedrijfsbezoek gegaan is. Oud loodsje stampvol machines, maar ze weten wel wat ze doen.
Bovendien vermoed ik dat het om een oud Land Rover blok gaat in jouw geval, dat vergt sowieso niet echt een kraaknette, spierwitte CNC ruimte.
Re: revisie
Bedankt Adriaan!
ik heb ze gecontacteerd. het is inderdaad voor een Land Rover blok.(een 2.5 NAD) Het is waarschijnlijk veel te hoog gegrepen, maar mijn doel is om een land rover diesel te maken die niet rookt, geen olie lekt en toch nog 100 km / uur haalt. En dit zonder dat zonder dat de landrover op een remorque staat
ik heb ze gecontacteerd. het is inderdaad voor een Land Rover blok.(een 2.5 NAD) Het is waarschijnlijk veel te hoog gegrepen, maar mijn doel is om een land rover diesel te maken die niet rookt, geen olie lekt en toch nog 100 km / uur haalt. En dit zonder dat zonder dat de landrover op een remorque staat
Re: revisie
Misschien een gekke suggestie aangezien je al een blok hebt, maar kan je in de UK geen gereviseerd, verder kaal blok voor zeer schappelijke prijzen op de kop tikken? Aangezien je al een motor met op het eerste zicht alle auxiliaries in bezit hebt, is dat maar een kwestie van overschroeven.
Dat gezegd zijnde, prijzen heb ik doorheen de jaren wel sterk zien fluctueren, afhankelijk van wanneer http://www.mod-sales.com weer eens een lading gereviseerde 2.5 NAD's van het MoD op de markt dumpt (de beruchte appelblauw zeegroen geschilderde motoren). Zelf laten reviseren weet je natuurlijk wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Dat gezegd zijnde, prijzen heb ik doorheen de jaren wel sterk zien fluctueren, afhankelijk van wanneer http://www.mod-sales.com weer eens een lading gereviseerde 2.5 NAD's van het MoD op de markt dumpt (de beruchte appelblauw zeegroen geschilderde motoren). Zelf laten reviseren weet je natuurlijk wel wat voor vlees je in de kuip hebt.
Re: revisie
zeker geen gekke suggestie Adriaan, alleen zijn de prijzen aan het veranderen...
bij Witham / MOD sales verkopen ze geen motorblokken meer in directe verkoop en verwachten ze niet onmiddellijk dat er motorblokken verkocht gaan worden bij hun veilingen. Er zijn wel een paar gekende Land Rover revisiebedrijven die ik ook heb aangeschreven maar hun prijzen zijn minder aangenaam:
http://turner-engineering.co.uk/html/st ... gines.html
http://www.beaumontlandrovers.co.uk/
Het blok dat ik nu heb is zo een appelblauw zeegroen 5 maal gelagerd geval. In Nederland gekocht en gereviseerd voor het Engels leger. Dit laatste was in 2007. Maar volgens mij heeft dit blok na revisie nog gediend. Vandaar dat ik er nu niet al te happig op ben om dit zo maar in de lightweight in te lepelen. Stichelmeyer is zeker een optie, maar niet zo goedkoop... Nog een nachtje over slapen denk ik...
bij Witham / MOD sales verkopen ze geen motorblokken meer in directe verkoop en verwachten ze niet onmiddellijk dat er motorblokken verkocht gaan worden bij hun veilingen. Er zijn wel een paar gekende Land Rover revisiebedrijven die ik ook heb aangeschreven maar hun prijzen zijn minder aangenaam:
http://turner-engineering.co.uk/html/st ... gines.html
http://www.beaumontlandrovers.co.uk/
Het blok dat ik nu heb is zo een appelblauw zeegroen 5 maal gelagerd geval. In Nederland gekocht en gereviseerd voor het Engels leger. Dit laatste was in 2007. Maar volgens mij heeft dit blok na revisie nog gediend. Vandaar dat ik er nu niet al te happig op ben om dit zo maar in de lightweight in te lepelen. Stichelmeyer is zeker een optie, maar niet zo goedkoop... Nog een nachtje over slapen denk ik...
Re: revisie
Blijft een gok inderdaad. Ik moet wel zeggen dat op basis van wat ik de laatste vijf jaar te koop zie staan, de gereviseerde 2.5 NAD blokken doorgaans heel weinig km gedraaid hadden na hun laatste revisie. MoD was in die periode bezig om heel veel NAD gemotoriseerde voertuigen uit de motorpool te dumpen, de staat van de gemiddelde Tithonus spreekt boekdelen (weinig km, volledig gereviseerd, voorzien van dure Wolf highroofs), destijds voor een habbekrats geveild.
Ik denk dat ik de gok eigenlijk zou durven wagen. Eventueel een test opstelling in elkaar MacGyveren? Zo'n 2.5NAD is als ik mij niet vergis toch nog een echte "one wire" diesel? 1 draadje naar de starter en verder niks. Lijkt me relatief makkelijk zo'n blok even draaiend te krijgen, eventuele roetzwarte rookpluimen spreken dan al snel boekdelen.
Maar goed, het feest is blijkbaar voorbij wat betreft UK surplus, als ik jou zo hoor. Ik blijf nochtans stiekem op de dag wachten dat de 110's Wolf uitgefaseerd worden...
Ik denk dat ik de gok eigenlijk zou durven wagen. Eventueel een test opstelling in elkaar MacGyveren? Zo'n 2.5NAD is als ik mij niet vergis toch nog een echte "one wire" diesel? 1 draadje naar de starter en verder niks. Lijkt me relatief makkelijk zo'n blok even draaiend te krijgen, eventuele roetzwarte rookpluimen spreken dan al snel boekdelen.
Maar goed, het feest is blijkbaar voorbij wat betreft UK surplus, als ik jou zo hoor. Ik blijf nochtans stiekem op de dag wachten dat de 110's Wolf uitgefaseerd worden...
Re: revisie
De revisie van de NSU blok heeft 3400euro gekost. Ik weet het veel geld maar voor weinig heb je niets...
Re: revisie
Ik zal maar zwijgen wat een gedeeltelijke motorrevisie van een Porsche 911 SC blok gekost heeft
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957