Restauratie VW-bus Kemperink
Restauratie VW-bus Kemperink
Sinds kort zijn we begonnen aan de restauratie van een zeldzame VW kemperink, een bus verlengd en verbouwd door de Nederlandse firma Kemperink.
Alhoewel als ik de onderkant van de bus grondig bekijk lijkt het mij waarschijnlijk dat de bus origineel bij VW verlengd werd en de achterste carrosserie door Kemperink werd gebouwd. Wie weet het?
Het is de bedoeling om deze bus netjes te restaureren en een frituur van te maken.
Hieronder enkele foto's van hoe de bus is toegekomen.
Alhoewel als ik de onderkant van de bus grondig bekijk lijkt het mij waarschijnlijk dat de bus origineel bij VW verlengd werd en de achterste carrosserie door Kemperink werd gebouwd. Wie weet het?
Het is de bedoeling om deze bus netjes te restaureren en een frituur van te maken.
Hieronder enkele foto's van hoe de bus is toegekomen.
Re: Restauratie VW-bus Kemperink
Eerst hebben we de bus zo ver mogelijk gedemonteerd, bijna geen enkele vijs was los te krijgen, dus veel kloppen, warmen, sakkeren, uitboren, nieuwe schroefdraad tappen.......om dan op zoek te gaan naar de roesthaarden. Het zijn er heel wat...
Vuile nest die tegen de wanden stond.
Met deze deuren valt er niets meer te doen.
Vooraan bodemplaat en deurdorpels.
De hoeken achteraan zijn een nachtmerrie voor iedere oldtimer restaurateur.
De roesthaarden getrild met de naaldbikhamer en afgeschuurd met een reinigingsschijf. Nu beginnen we er stilaan zicht op te krijgen.
Weer de hoeken achteraan, nog slechter nu...
De grote gaten waren toegepapt met mastiek, foei toch
Aansluiting van de bak met de cabine vooraan baart me zorgen.
Net zoals de dakrand.
Rottos bazaaros! Dit wordt een interessant topicske...
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'95 Alfa GTV
Ondertussen zijn de werken goed gevorderd, een grote bestelling plaatwerk is binnengekomen, de eerste plaatjes zijn gelast.
veel succes Ronny,kom zeker eens op een dindsdag avond ,maar heb ook zo weinig tijd ,maar toch volg alles op de site !!
Misschien in deze stijl?
'72 VW Kever Ragtop
'95 Alfa GTV
'95 Alfa GTV
Om wat van het busje te "proeven" en om er "in" te komen hebben we hier en daar wat plaatjes uitgeslepen om te zien wat er achter zit.
Niet veel goeds, maar dat vermoedde ik al. Oordeel zelf...
Niet veel goeds, maar dat vermoedde ik al. Oordeel zelf...
Aangezien de ruimte achteraan 17cm moet verhoogd worden hebben we de bak er afgeslepen, zo hebben we beter zicht en kunnen we ons concentreren op de funderingen.
Als we dan toch aan het slijpen zijn... het moeilijkere werk... deurdorpels en bodemplaten, weg ermee, rot...