NSU 41 Sportprinz oldtimer restauratie
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Wat een avontuur !
Naast lesgeven op een leuke manier geeft Ronny, "de meester restaurateur" nu ook een mooi staaltje van doorzettingsvermogen (heeft wel het voordeel dat hij geen rekening met kindjes moet houden).
Dus alle aspirant semie-professionals : als we het even niet zien zitten met onze oldtimer even hieraan denken of even Ronny bellen en met een schouderklopje of met wat raad gaan we er weer tegenaan.
Toppie Ronny,
Christian
Naast lesgeven op een leuke manier geeft Ronny, "de meester restaurateur" nu ook een mooi staaltje van doorzettingsvermogen (heeft wel het voordeel dat hij geen rekening met kindjes moet houden).
Dus alle aspirant semie-professionals : als we het even niet zien zitten met onze oldtimer even hieraan denken of even Ronny bellen en met een schouderklopje of met wat raad gaan we er weer tegenaan.
Toppie Ronny,
Christian
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Ronny is nog niet vertrokken naar BE! effe gestopt in Bergerac bij een oude kotgenoot... ik dus! Ronny geniet van goeie pastis!
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Hahaa, de max!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Zolang dat ge mijn ventje maar goed soigneert, is 't goedjoost schreef:Ronny is nog niet vertrokken naar BE! effe gestopt in Bergerac bij een oude kotgenoot... ik dus! Ronny geniet van goeie pastis!
En dat hij uitgeslapen terug kan rijden en veilig terug thuis komt natuurlijk!
M.
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Schitterend nieuws!
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
Veilig en goed thuis geraakt, weer een avontuur rijker.
Ik ben heel gastvrij ontvangen door Phillipe en zijn familie, een fervent NSU-fan die enkele mooie exemplaren bezit.
Hij had dit koetswerk al een jaar gratis aangeboden op internet maar nog geen enkele reactie op gekregen, tot Steven een mailtje stuurde...
Het heeft effe niet veel gescheeld want onderweg is opeens een spanriem losgeschoten, de NSU werd naar achter gekatapulteerd en stond diagonaal op het randje van de trailer te bengelen, dit tegen 120km/u, op het derde baanvak. Voor hetzelfde geld had ie er af gevallen, gelukkig met de schrik er van afgekomen.
Nog 2 deuren, welliswaar erg roestig, meegekregen en vooral ook beide ruit mechanismen, iets om van onze lange lijst te schrappen. We zien na het zandstralen wat we met de deuren kunnen doen.
Aan dit koetswerk is ook nog veel werk, maar het is haalbaar... Morgen de antidreun platen er uit halen, en maandag zandstralen, ik ben benieuwd.
Phillipe had nog een reserve motor, eens gevoeld aan de krukas, deze had ook veel laterale speling, zou dat normaal zijn voor die moteurkes? Moeten we uitzoeken...
Hij had een mooi Abbarth-uitlaat, moeten we ook hebben.
Ik ben heel gastvrij ontvangen door Phillipe en zijn familie, een fervent NSU-fan die enkele mooie exemplaren bezit.
Hij had dit koetswerk al een jaar gratis aangeboden op internet maar nog geen enkele reactie op gekregen, tot Steven een mailtje stuurde...
Het heeft effe niet veel gescheeld want onderweg is opeens een spanriem losgeschoten, de NSU werd naar achter gekatapulteerd en stond diagonaal op het randje van de trailer te bengelen, dit tegen 120km/u, op het derde baanvak. Voor hetzelfde geld had ie er af gevallen, gelukkig met de schrik er van afgekomen.
Nog 2 deuren, welliswaar erg roestig, meegekregen en vooral ook beide ruit mechanismen, iets om van onze lange lijst te schrappen. We zien na het zandstralen wat we met de deuren kunnen doen.
Aan dit koetswerk is ook nog veel werk, maar het is haalbaar... Morgen de antidreun platen er uit halen, en maandag zandstralen, ik ben benieuwd.
Phillipe had nog een reserve motor, eens gevoeld aan de krukas, deze had ook veel laterale speling, zou dat normaal zijn voor die moteurkes? Moeten we uitzoeken...
Hij had een mooi Abbarth-uitlaat, moeten we ook hebben.
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
op't derde tegen 120 aant vlammen met nen trailer achter u?? goe bezig Herr Ronny!Ronny schreef:dit tegen 120km/u, op het derde baanvak.
toch wel een gelukske datter hij ni afgedonderd is.. wij hebben soortgelijk voorgehad toen we mijn Scirocco-donor gaan ophalen zijn in NL.. da verschiet hard asge plots die kas ziet dansen op den trailer!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
120 valt toch nog mee, de maximumsnelheid is 130 in Frankrijk
Hopelijk raakt de NSU nu toch nog af binnen een redelijke termijn, de negatieve spiraal is in ieder geval doorbroken...
Wood Boss: un grand merci à vous pour toutes les pièces, ça nous aidera beaucoup
Hopelijk raakt de NSU nu toch nog af binnen een redelijke termijn, de negatieve spiraal is in ieder geval doorbroken...
Wood Boss: un grand merci à vous pour toutes les pièces, ça nous aidera beaucoup
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
en en en het stralen wat zegt het ????????????
Re: NSU 41 Sportprinz cursus oldtimer restauratie
zou alleen de stevige delen stralen en niet zoals de vorige sportprinz helemaal op dak na......
anders kun je deze koets ook gelijk afschrijven ....tis maar een tip
anders kun je deze koets ook gelijk afschrijven ....tis maar een tip