1991 VW Jetta 2 CL Coupé
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: VW Jetta 2 CL Coupé
nog een fotooke getrokken gisteren..
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: VW Jetta 2 CL Coupé
152000km en counting dus tijd voor een onderhoud, deel 1
tha goodies
twas nodig
bling bling em draait plots wel regelmatiger...
en ma slurpen!
what's next? onderhoud deel2: complete nieuwe reminstallatie (behalve de voorste klauwen), dan oliewissel + oliefilter.. en op lange termijn al eens uitkijken om de wiellagers te wisselen VOORALEER er eentje de geest geeft!
tha goodies
twas nodig
bling bling em draait plots wel regelmatiger...
en ma slurpen!
what's next? onderhoud deel2: complete nieuwe reminstallatie (behalve de voorste klauwen), dan oliewissel + oliefilter.. en op lange termijn al eens uitkijken om de wiellagers te wisselen VOORALEER er eentje de geest geeft!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: VW Jetta 2 CL Coupé
aant simoniseren geslagen, beu jobke ma et resultaat ister dan wel naar!
voor en na, it needs no explaining!
en nog eens het dak, daar wast wel vandoen!
tis nog ni perfect, ma de lak glanst weer ten volle dus 90% beter als ervoor ahja!! hehe nu nog de flanken eens doen en dan weer den bumperblack bovenhalen.. zo blijft ne mens bezig è
bougie'kes ook vervangen, gewoon voor de zekerheid. rijdt iets beter, pakt vlotter aan en draait rustiger tijdens et rijden.. alè rustiger is wa raar gezegd, ni zo vierkant ontsteking mss toch ok eens nakijken of ze wel goe staat...
remmen-upgrade.. alè jah, gene echte upgrade. gewoon alle oude rommel er vanonder gesmeten en nieuw materiaal ondergevezen!! ik denk wel dat het nodig was >> afbrokkelende remblokken!!!
blokskes ingevet en gemonteerd in den beugel
en de klauw er terug over, alles vastgezet
GTI-klok gestoken, nu kan ik EINDELIJK eens mijn toerental aflezen hier nog op de verkeerde km-stand ma soit, da was 23sec werk om ewa bij te draaien tot 153xxx km
en finaal Jetta in winter-modus (keuring) gezet: uurke in de kou op handen en knieën gezeten! gnnn twas koud!
en omgedoopt van burro roja naar the strato-cruiser NASA op de hoogte gebracht da ze nieuw voertuig ter beschikking hebben wa een jeep om mee te rijden!!!
eerst blokske van 100mm gezaagd en eens getest.. onmogelijk om onder laagste punt te schuiven!
triangels op 60mm vd grond
en finaal, 40mm omhooggedraaid, op ballonbanden zo lelijk da hij nu staat!
voor en na, it needs no explaining!
en nog eens het dak, daar wast wel vandoen!
tis nog ni perfect, ma de lak glanst weer ten volle dus 90% beter als ervoor ahja!! hehe nu nog de flanken eens doen en dan weer den bumperblack bovenhalen.. zo blijft ne mens bezig è
bougie'kes ook vervangen, gewoon voor de zekerheid. rijdt iets beter, pakt vlotter aan en draait rustiger tijdens et rijden.. alè rustiger is wa raar gezegd, ni zo vierkant ontsteking mss toch ok eens nakijken of ze wel goe staat...
remmen-upgrade.. alè jah, gene echte upgrade. gewoon alle oude rommel er vanonder gesmeten en nieuw materiaal ondergevezen!! ik denk wel dat het nodig was >> afbrokkelende remblokken!!!
blokskes ingevet en gemonteerd in den beugel
en de klauw er terug over, alles vastgezet
GTI-klok gestoken, nu kan ik EINDELIJK eens mijn toerental aflezen hier nog op de verkeerde km-stand ma soit, da was 23sec werk om ewa bij te draaien tot 153xxx km
en finaal Jetta in winter-modus (keuring) gezet: uurke in de kou op handen en knieën gezeten! gnnn twas koud!
en omgedoopt van burro roja naar the strato-cruiser NASA op de hoogte gebracht da ze nieuw voertuig ter beschikking hebben wa een jeep om mee te rijden!!!
eerst blokske van 100mm gezaagd en eens getest.. onmogelijk om onder laagste punt te schuiven!
triangels op 60mm vd grond
en finaal, 40mm omhooggedraaid, op ballonbanden zo lelijk da hij nu staat!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: VW Jetta 2 CL Coupé
Ik heb op mijn '68er verlaagde spindels gestoken. Resultaat: kleinere wielen nodig en bijgevolg de voor de Kever gekende smartbandjes. 6 cm over. Voorlopig niet echt een probleem, maar de keuring hé... en daar vraag ik me af hoe je dat doet met die vering van jou? Vervangen om te gaan keuren?
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: VW Jetta 2 CL Coupé
er steekt nu een schroefkit onder, dus die kan ik traploos omhoog/omlaag draaien zoals ik het zelf wilyourt schreef:maar de keuring hé... en daar vraag ik me af hoe je dat doet met die vering van jou? Vervangen om te gaan keuren?
ge moet ook bvb een montage-attest kunnen voorleggen vd -erkende- garage die de schroefkit gemonteerd heeft. daarop staat de originele standaardhoogte vh voertuig en de voertuighoogte na montage vd schroefkit. minimum bodemspeling voor de GOCA is 110mm of 90mm met bestuurder int voertuig. dus ik had voor de zekerheid 100mm genomen..
voertuig moet eerst aangeboden worden op de geometriekeuring (eigenlijk zoals keuring na ongeval) waar ze vanalles opmeten. en dan is de verlaging opgenomen in uw keuringsbewijs.
als ge gek zijt zoals mij (en vele anderen) draait ge da spul volledig naar beneden om mee te rijden, tot het punt dat het ongemakkelijk wordt om vluchtheuvels op te rijden enzo.. en jaarlijks draait ge da weer naar boven tot de wettelijke minimum om naar de keuring mee te rijden! en die mannen weten héél goed dat iedereen het zo doet, maar ze kunnen er niets tegen beginnen ik rijd in de zomer plat en in de winter op minimumhoogte omdat ik dan ook de stalen velgen steek met winterbanden op
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: VW Jetta 2 CL Coupé
De zoveelste die in de eeuwige "een degelijke, praktische oldtimer voor dagelijks" liefhebbersval getrapt is.
Uiteindelijk kan je er toch niet afblijven en voor je het weet moeten alle passagiers even uitstappen om diagonaal een drempel over te rijden terwijl je de ogen van je wederhelft gaten in je achterhoofd voelt branden.
Verder geinig ding, als Alfa 75 rijder kan ik dergelijk hoekig design wel waarderen.
Uiteindelijk kan je er toch niet afblijven en voor je het weet moeten alle passagiers even uitstappen om diagonaal een drempel over te rijden terwijl je de ogen van je wederhelft gaten in je achterhoofd voelt branden.
Verder geinig ding, als Alfa 75 rijder kan ik dergelijk hoekig design wel waarderen.
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: VW Jetta 2 CL Coupé
daar doen we niet aan mee Adriaan! gewoon hard afremmen en tegen kruipsnelheid de drempel overklimmenAdriaan schreef:...en voor je het weet moeten alle passagiers even uitstappen om diagonaal een drempel over te rijden
wat kraakt, kraakt dan maar! de zwarte lip onder de bumper is toch flexibel, dus die geeft nog wat mee!
thx.. tis inderdaad wel een koekedoosje, met de aerodynamica van een baksteen!Adriaan schreef:Verder geinig ding, als Alfa 75 rijder kan ik dergelijk hoekig design wel waarderen.
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1991 VW Jetta 2 CL Coupé
beetje een bittere pil toch om zo snel afscheid te moeten nemen, maar de jetta is verkocht!
sinds zondag heeft de Burro Roja een nieuw baasje... ik hoop dat hij er veel pleizer aan mag beleven en dat hij hem in eer houdt!
voor mij is een nieuw tijdperk aangebroken, huisje bouwen.. en aangezien we vrij veel zelf gaan doen in onze bouw, gaan we ook zelf vrij veel om materialen omrijden enz enz.. had ik dat allemaal met de jetta moeten doen, hij was dood op enkele maanden! dus door de bittere pil door en te koop gezet. ik blijf trouw aan de VAG-family, als werk-ezeltje komt er een caddy'ke van 1997 die ik kon overhouden v Joris (kon ni beter uitkomen eigenlijk)! na de bouw v ons huisje vliegt de caddy wss wel buiten om plaats te maken voor ... ... ... ... ... ... who knows! mss weer ne Mk2, misschien ne Mk3, misschien ne audi B4.. alleszins wel ne VAG!
foto van mijn nieuw werkpaardje
altijd onderhouden geweest in garage, 10-talle facturen, ni normaal.
wel al 250050km op den teller, en op 220000km een nieuwe koppeling gekregen, ma rijdt gelijk een BOM!!!
hier en daar wat roest, zoals elke Caddy zeker?
zitting vd bestuurderszetel is gescheurd maar kheb al ander zetels opt oog.
juist nekker naart kachelke kijken, want dinne blaast enkel warme lucht (wa nu voort ogenblik ni echt een probleem is)...
sinds zondag heeft de Burro Roja een nieuw baasje... ik hoop dat hij er veel pleizer aan mag beleven en dat hij hem in eer houdt!
voor mij is een nieuw tijdperk aangebroken, huisje bouwen.. en aangezien we vrij veel zelf gaan doen in onze bouw, gaan we ook zelf vrij veel om materialen omrijden enz enz.. had ik dat allemaal met de jetta moeten doen, hij was dood op enkele maanden! dus door de bittere pil door en te koop gezet. ik blijf trouw aan de VAG-family, als werk-ezeltje komt er een caddy'ke van 1997 die ik kon overhouden v Joris (kon ni beter uitkomen eigenlijk)! na de bouw v ons huisje vliegt de caddy wss wel buiten om plaats te maken voor ... ... ... ... ... ... who knows! mss weer ne Mk2, misschien ne Mk3, misschien ne audi B4.. alleszins wel ne VAG!
foto van mijn nieuw werkpaardje
altijd onderhouden geweest in garage, 10-talle facturen, ni normaal.
wel al 250050km op den teller, en op 220000km een nieuwe koppeling gekregen, ma rijdt gelijk een BOM!!!
hier en daar wat roest, zoals elke Caddy zeker?
zitting vd bestuurderszetel is gescheurd maar kheb al ander zetels opt oog.
juist nekker naart kachelke kijken, want dinne blaast enkel warme lucht (wa nu voort ogenblik ni echt een probleem is)...
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: 1991 VW Jetta 2 CL Coupé
Snik Snik, 't doet zéér om mijn goed oud caddy daar te zien staan... Ja, het rijdt goed!!!!
Allemaal een gelukkige nieuwjaar toegewenst!
Joris.
Allemaal een gelukkige nieuwjaar toegewenst!
Joris.
Jaguar MKII 240 1968
BMW Z1 1991
BMW Z1 1991
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: 1991 VW Jetta 2 CL Coupé
gene paniek Joris, ze is in goede handenJoris schreef:Snik Snik, 't doet zéér om mijn goed oud caddy daar te zien staan...
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc