porsche 944 type II - 1985
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
porsche 944 type II - 1985
All,
Geen les vandaag, dan maar even mijn oldtimer posten, hij is er en staat in de garage.
Zo heeft iedereen een beeld van de wagen. Het is een porsche 944 uit 85 geworden. Hij wordt gerestaureerd richting een 944 racer zoals er in Europa en de USA wel meerdere hebben deelgenomen aan verschillende cups, GT (Imsa) en SCCA (nationale wedstrijden USA). Eigenlijk is het het jongere broertje van de 944, de 924 die veel in de racerij gezeten heeft waarbij deze getuned werd naar een zwaardere versie. Dit heeft later geresulteerd in het op de markt brengen van een 944. Nadien is men in de racerij naast de welbekende 911 modellen verdergegaan met de 944 als racer. Zijn bekende broer de 911 blijft natuurlijk de hoofdbrok uitmaken van racerij. En we mogen de 914-16 niet vergeten natuurlijk, hé Frank.
Sommige mensen vinden dit geen Porsche. Meestal zijn dit de mensen die duidelijk geen weet hebben van de geschiedenis van Porsche, want zoek maar eens op internet dan zal je zien dat deze modellen aan de redding van Porsche gestaan hebben op het moment dat Porsche nagenoeg ten onder ging.
De restauratie zit voor een groot deel in de motor (betrouwbaar maken) en carrosserie (hij wordt herspoten en roest moet worden weggewerkt). Voor mij interieur minder van belang, wordt een race-uitvoering met rolkooi.
Doel is zo nauw mogelijk aan te leunen met de wagen van Holbert racing, Doc Bundy die in 1981 de D-production won van de Nationale gt wedstrijden in de USA.
Waarom nu Porsche en waarom nu race-ombouw. Voor mij is Porsche, hoe je het ook draait of keert HET merk dat altijd sterk samen met de sport ge-evolueerd en gegroeid is. Het ene zou nooit zonder het andere bestaan hebben.
Veel dingen aan de wagen zal ik zelf doen, andere dan weer (motor hoofdzakelijk) zal ik samen met een motorbouwer doen die op 944 gespecialisseerd is, kwestie van ook hier specifieke 944 dingen bij te leren. Hopelijk ben ik in een jaar rond, we zullen wel zien, we hebben tijd.
Voila, dit was de eerste kennismaking. Tol later.
Christian
Geen les vandaag, dan maar even mijn oldtimer posten, hij is er en staat in de garage.
Zo heeft iedereen een beeld van de wagen. Het is een porsche 944 uit 85 geworden. Hij wordt gerestaureerd richting een 944 racer zoals er in Europa en de USA wel meerdere hebben deelgenomen aan verschillende cups, GT (Imsa) en SCCA (nationale wedstrijden USA). Eigenlijk is het het jongere broertje van de 944, de 924 die veel in de racerij gezeten heeft waarbij deze getuned werd naar een zwaardere versie. Dit heeft later geresulteerd in het op de markt brengen van een 944. Nadien is men in de racerij naast de welbekende 911 modellen verdergegaan met de 944 als racer. Zijn bekende broer de 911 blijft natuurlijk de hoofdbrok uitmaken van racerij. En we mogen de 914-16 niet vergeten natuurlijk, hé Frank.
Sommige mensen vinden dit geen Porsche. Meestal zijn dit de mensen die duidelijk geen weet hebben van de geschiedenis van Porsche, want zoek maar eens op internet dan zal je zien dat deze modellen aan de redding van Porsche gestaan hebben op het moment dat Porsche nagenoeg ten onder ging.
De restauratie zit voor een groot deel in de motor (betrouwbaar maken) en carrosserie (hij wordt herspoten en roest moet worden weggewerkt). Voor mij interieur minder van belang, wordt een race-uitvoering met rolkooi.
Doel is zo nauw mogelijk aan te leunen met de wagen van Holbert racing, Doc Bundy die in 1981 de D-production won van de Nationale gt wedstrijden in de USA.
Waarom nu Porsche en waarom nu race-ombouw. Voor mij is Porsche, hoe je het ook draait of keert HET merk dat altijd sterk samen met de sport ge-evolueerd en gegroeid is. Het ene zou nooit zonder het andere bestaan hebben.
Veel dingen aan de wagen zal ik zelf doen, andere dan weer (motor hoofdzakelijk) zal ik samen met een motorbouwer doen die op 944 gespecialisseerd is, kwestie van ook hier specifieke 944 dingen bij te leren. Hopelijk ben ik in een jaar rond, we zullen wel zien, we hebben tijd.
Voila, dit was de eerste kennismaking. Tol later.
Christian
Re: porsche 944 type II - 1985
Mooie kar! Heel frustrerend vind ik dat: 'nieuwe' auto in de garage maar geen nummerplaat of papieren om er wettelijk de baan mee op te mogen...
Re: porsche 944 type II - 1985
Ik vind die eerste mooier dan de tweede. Kwestie van smaak natuurlijk.
Ja, Porsche heeft zowat zijn financiele dipjes gehad, zo heeft in de jaren 90 de Boxter (voor velen ook geen echte Porsche) Porsche eveneens van de ondergang gered.
Nu een gezond bedrijfje, waar meer ingenieurs dan arbeiders werken.
Ja, Porsche heeft zowat zijn financiele dipjes gehad, zo heeft in de jaren 90 de Boxter (voor velen ook geen echte Porsche) Porsche eveneens van de ondergang gered.
Nu een gezond bedrijfje, waar meer ingenieurs dan arbeiders werken.
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: porsche 944 type II - 1985
of DAT dan weer zo gezond is, is een ander vraagRonny schreef:...waar meer ingenieurs dan arbeiders werken.
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
Re: porsche 944 type II - 1985
verder nog wat foto's van hoe het was (het verschrikkelijk lelijke rode interieur, alé ik vind dit niet mooi) en later van hoe het nu is, alles eruit ...
Laatst gewijzigd door Transam10racing op 23 mar 2011, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
Re: porsche 944 type II - 1985
De foto's van hoe het nu is. Lijmresten, mousse en vuiligheid heb ik met de slijptol en stalen borstel gedaan en dat gaat prima. Anti-dreunplaten veel moeilijker, lukt nog niet goed. Men vertelde me te proberen met een brander en beitel. We zien wel.
Laatst gewijzigd door Transam10racing op 23 mar 2011, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: porsche 944 type II - 1985
Een pneumatische beitel heb jij nodig om die anti-dreun plaat te verwijderen. Je mag de mijne eens lenen als je wil.
Ik vind het rode interieur wel mooi en goed passen.
Ik vind het rode interieur wel mooi en goed passen.
Re: porsche 944 type II - 1985
Ik vind dit ook wel een ferm interieur! Past inderdaad mooi bij de zilveren carrosserie. Die race-porsche lijkt meer op een dragster of zo'n hotwheels Alleszins succes bij de werken!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
Re: porsche 944 type II - 1985
Persoonlijk vind ik een zwart interieur het mooist gezien deze ook een inleg van zilver heeft in het dashbord (zo wil ik het ook benaderen), maar zo was hij moeilijk te vinden, vandaar dat een rood was. Natuurlijk ieder heeft een andere smaak.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
Re: porsche 944 type II - 1985
Weer een stapje verder. Nu de anti-dreunplaten eruit gehaald. Wat een kl... job is dat.
Heb Ronny zijn raad gevolgd en een pneumatische beitel gebruikt (had er mij eentje 2 weken geleden gekocht). Hier ging het wel mee, maar toch behoorlijk werk.
Ziehier het resultaat, nu nog eens met de stalen borstel alles te lijf en dan naar de motorbouwer. Alle bodemplaten zijn goed, dus er moet hier niets gelast worden, ook een opluchting.
Heb Ronny zijn raad gevolgd en een pneumatische beitel gebruikt (had er mij eentje 2 weken geleden gekocht). Hier ging het wel mee, maar toch behoorlijk werk.
Ziehier het resultaat, nu nog eens met de stalen borstel alles te lijf en dan naar de motorbouwer. Alle bodemplaten zijn goed, dus er moet hier niets gelast worden, ook een opluchting.