waar de batterij moet komen .. gaat niet meer lukken denkik :)
tja.. word een nieuwe
a-stijl rechts, beetje knip en plak van de vorige eigenaar
en na lang rutex verwijderen en sleutelen kan hem gezandstraald worden!
zouden toch veel mense jaloers op zyn, lager dan dit kunne ze nit :p
gezandstraald! met dank aan ronny ;)
en de achterkant
achterste plaat weg genomen, zat er een onder van hetzelfde soort.. r.o.t.
plaatje nr 1 gemaakt!
ook vooraan is het nodig
een opgelapte kriksteun.. kan niet veel goeds betekenen
idd.. veel onder de krik was er niet meer na het weghalen ervan :p de dorpel heeft ook al een slijpbeurt gekregen
ziet er vrij gezellig uit :p
dorpel heeft zijn portie gehad
dan maar de bodemplaat ook e :)
de roest afgeschuurd en roestprimer erop, ziet er al meteen wauw uit :p
de nieuwe bodemplaat gaat er in, niet echt simpel :)
maar toch zal ze moeten! wat ge met nen hamer toch kunt bereiken :p
de achterkant van de bodemplaat.. mijn een van de eerste laskes ooit! dus ng wel cv e :p
t zit erop! alleen nog wat afwerking met het slijpmachine
en de versteviging vooraan zit ook terug stevig :)
en trug op zijn pootjes :)
de andere kant van de bodemplaat..
zo ziet de bodemplaat er voorlopig uit
de achterkant van de versteviging op de a-styl, de plaats van de accubak moet nog gebeuren :)
dat word ook wel een aardig werkje :)
het batterijbakje is terug!
hier zijn de gaten ook terug dicht :)
plaatje ingelast aan achterruit
in afwachting van plaatwerk hebk al maar de koni's onder handen genomen..
ze zijn er! toch al is ffkes puzzelen :)
en maar terug alles weghalen :)
plaatjes ingelast aan binnendorpel
toch nog een stukje verder geslepe aan de bodemplaat
en de nieuwe bodemplaat zit al op zijn plaats na veel wrikken en wroeten :)
de dorpel zit er ook al terug op
en de versteviging rechtsvoor is er ook weer :)
al een stukje binnenwielrand ingelast
en achteraan is de binnenwielrand ook vernieuwd :)
flank rechts achter en buitenwielrand terug er in gelast :)
en de achterste plaat ziet er ook al een beetje frisser uit :p
niet echt een duidelijke foto, maar hiet zat dus nog een 'keienvanger' voor, die word deze week nog ingelast
vanachter toch al een goed laagske rustoleum erop!
terug naar beneden gehaald, dit is de binnenkant van de flank rechts achter, moeilijk plaatsje voor mooi af te slijpen:p bij deze: ronny zou ik u powervijl is mogen lenen? :p
de bodemplaat langs binnen ook al een stukje gerustoleumd :)
de vervangen bodemplaat.. nog een beetje afwerking en tis ready
de eindoverbrenging in de achteras, ferm stukske mechaniek! zou wel een warrant moeten opstaan als je er niet veel van kent, deze bouten zeker niet lossen!!
een mooi naftbakje (was ook goe rot)
de onderkant volledig in rustoleum gezet en een streepje nadenkit
de gereviseerde achteras, compleet met nieuwe remmen, bussen, dichtingen, olie,...
een gekuiste en een niet gekuiste handremkabel.. was ook onder geroutext :|
de bodem met routex gespoten! morgen nog is omdraaien voor de finishing touch
plaatje onderaan de deur vastgepunt
demonteren van de voorste veren, veren opspannen, draagarm lossen en nog een veerspannertje bijzetten voor de zekerheid.. dit wil je niet in je gezicht krijgen :p
veer gedemonteerd, hier op foto een draagarmkogel die voor de vuilbak is, de fusee met pitmanarm en koelplaat voor de remschijf
de vooras uiteen gehaald, is al gestraald en gemetalliseerd :)
en maar uitdeuken, dit is de snuit, het paneel dat voor de motorkap zit :) de holtes zijn de deuken, die eerst zo veel mogelijk eruit krijgen en dan mastiek leggen :)
de flank linksachter.. bovenaan is het klaar, beneden nog niet :)
de motorkap..
op een zonnige dag.. mantake buite gezet :p
de achterkant
de karakterlijn vanachter zit er trug in, é ronny :p nu nog de wielrand, flank achter de deur en de dorpel :)
de velgen laten stralen en poederlakken :)
laagje antiroest gezet op dorpel en front
de manta in spuitmastiek gezet :)
het cadeauke uitgepakt :p kweet de komende dage weer wat doen, schuren :)
de vooras terug in elkaar gestoken :)
terug op zijn pootjes gezet :)
de achteras gemonteerd
en de achterkant ook op zijn wielen :)
opgeladen :)
gespritzt in grondverf en de binnenkant in de lak :)
uit de cabine gehaald :)
next step: grondverf mat zetten, ontvetten, gardebou's deuren motorkap en kofferdeksel monteren.. en lakken!
klaar voor te spuiten (na paar dagen schuren, kuisen en afplakken)
gespoten!
de achterkant :)
nog maar is :p
en terug monteren :) het ruitje achteraan zit er al terug in
en het opent :p
lichten achteraan zitten ook op hun plaats
monteren van het dashbord samen met de kabelbundel :) by demontage is markeren van de kabel echt geen overbodige luxe
voorlichten, linkse deur en wat chroomwerk geplaatst
kofferdeksel er ook trug in gevezen :)
de coupé is back :p
het schuifdakje open :)
dakje gesloten
de standlichten vooraan branden! de 6.54v is verleden tijd :)
de achterbumper gemonteerd :)
en de achterlichten werken ook terug normaal
de achterruit gezet :) ze ging vrij vlotjes, had er wat schrik voor maar toch gelukt :)
na heel wat prulwerk krijg je dit, chroom in de ruitrubber :p
Laatst gewijzigd door david op 29 jan 2013, 18:29, 34 keer totaal gewijzigd.
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Ronny schreef:Ik heb gehoord dat de manta bijna is opgelast, heel knap.
halloowww???
heum ja eiglk wel, van't weekend de achterste plaat volledig ingelast en afgeslepen en ben nu aan het voorfront bezig, maar veel laswerk is er niet meer aan
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
iets verder dan de foto's, onderkant is klaar en gerutext, ben nu volop bezig met het uitdeuken en mastikeren :p en ondertusse nog wa mechaniek, de vooras verven en trug in elkaar steken
gij hebt percies ook wel keus genoeg met wat ge gaat rijden he :p
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)