Westfalia 400-4
Westfalia 400-4
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Westfalia 400-4 uiterst zeldzaam.
Gemaakt in 1962 en toen de creme de la creme onder de caravans zeer hoge prijsklasse.
Momenteel zijn er nog 12 exemplaren bekend. dit is nummer 13.
Ze is volledig maar zeer verwaarloosd. Maar daar hebben we nu net de cursus voor gevolgd dus deze zou tegen volgende zomer mee moeten kunnen om gezelig s'avond een glaasje wijn te drinken als de kids in het busje liggen te slapen.
MTM = 1000 kg
Gisteren 650 km gereden om ze hier te krijgen in mijn verzamelingetje. ze reed ongelooflijk goed.
Geniet van de pics
Gemaakt in 1962 en toen de creme de la creme onder de caravans zeer hoge prijsklasse.
Momenteel zijn er nog 12 exemplaren bekend. dit is nummer 13.
Ze is volledig maar zeer verwaarloosd. Maar daar hebben we nu net de cursus voor gevolgd dus deze zou tegen volgende zomer mee moeten kunnen om gezelig s'avond een glaasje wijn te drinken als de kids in het busje liggen te slapen.
MTM = 1000 kg
Gisteren 650 km gereden om ze hier te krijgen in mijn verzamelingetje. ze reed ongelooflijk goed.
Geniet van de pics
Re: Westfalia 400-4
Mooi project!!
Kan je busje die massa trekken?
Kan je busje die massa trekken?
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Re: Westfalia 400-4
Nou nou er komt aardig prutswerk naar boven zal iets meer werk zijn dan verwacht. Maar we blijven erin vliegen. Flesje erbij, lampje erin en genieten en knutselen maar.
Ronny ken jij een adres waar ze de rubbers van de ramen enzo kunnen namaken ?
Ronny ken jij een adres waar ze de rubbers van de ramen enzo kunnen namaken ?
Re: Westfalia 400-4
Zalig man. Maak er iets moois van he
Re: Westfalia 400-4
doe men best
Re: Westfalia 400-4
Rot rot alles is rot.
Vandaag nog wat bezig geweest met de vorige restauratie (en das overdreven) te verwijderen. Ben nu uitgekomen aan een lek bovenaan in de dakgoot die dan door een hoek naar beneden liep en daar is het dus plaatjes en laswerk. Helaas pindakaas maar het moet tegoei zijn zodat ze lekker een zomerse bui kan trotseren.
Verder toch besloten om het hele interieur eruit te halen en te vervangen. Gaat een mooier en egaler resultaat geven.
Wel al een probleemje
1. rubber van de ramen zijn zeer slecht waar kan ik die laten namaken ?
Vandaag nog wat bezig geweest met de vorige restauratie (en das overdreven) te verwijderen. Ben nu uitgekomen aan een lek bovenaan in de dakgoot die dan door een hoek naar beneden liep en daar is het dus plaatjes en laswerk. Helaas pindakaas maar het moet tegoei zijn zodat ze lekker een zomerse bui kan trotseren.
Verder toch besloten om het hele interieur eruit te halen en te vervangen. Gaat een mooier en egaler resultaat geven.
Wel al een probleemje
1. rubber van de ramen zijn zeer slecht waar kan ik die laten namaken ?
Re: Westfalia 400-4
gisteren er nog wat ingehangen. Heb een goot gemaakt met een mal en pers. En dan deze gepuntlast op het orginele plaatwerk. daarna een plaat voor het dak gebruikt.
Nu nog de lassen aflassen en vlakslijpen. En dakje is dicht. Gisteren tegen men zin moeten stoppen om 23.45.
Nu nog de lassen aflassen en vlakslijpen. En dakje is dicht. Gisteren tegen men zin moeten stoppen om 23.45.
- Bijlagen
-
- plaat erin
- WP_000633 (Small).jpg (33.88 KiB) 24824 keer bekeken
-
- nieuwe goot gepuntlast
- WP_000631 (Small).jpg (35.48 KiB) 24824 keer bekeken
-
- leuk speelgoed
- WP_000630 (Small).jpg (37.13 KiB) 24824 keer bekeken