Volkswagen Kever Cabrio 1979
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Oh yeah!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Het is de beurt aan het dakje. Dit was nog in goede staat, dus een afwasbeurt met hoge druk reiniger en witte tovenaar maakte het vuile dakje mooi wit.
Plaatsen van het dakje is helemaal niet zo moeilijk. We zetten het frame eerst met 6 vijzen vast, daarna het buitenkapje met de stalen kabel in het gootje klemmen. Hiervoor doen we het kapje dicht, maar niet op slot. Het is dan een kwestie van het stalen kabeltje langs de twee kanten gelijk aan te spannen.
De binnenhemel wordt achteraf vastgelijmd, samen met de tapijten.
Plaatsen van het dakje is helemaal niet zo moeilijk. We zetten het frame eerst met 6 vijzen vast, daarna het buitenkapje met de stalen kabel in het gootje klemmen. Hiervoor doen we het kapje dicht, maar niet op slot. Het is dan een kwestie van het stalen kabeltje langs de twee kanten gelijk aan te spannen.
De binnenhemel wordt achteraf vastgelijmd, samen met de tapijten.
Laatst gewijzigd door Ronny op 06 jul 2011, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Het einde is in zicht, althans dat dachten we... Er dook nog een vervelend probleem op... zie volgend berichtje.
Hier op de foto's ziet het er allemaal makkelijk te realiseren uit, toch vergis je niet want ikzelf ben er weken aan een stuk 7 op 7 mee bezig geweest.
Er kruipen heel wat uurtjes in het in elkaar steken van de kleine onderdelen, rubbertjes, stangetjes, noem maar op. Soms heb ik het er zelf lastig mee gehad, en duurde een kleine klus algauw een hele dag... Cursisten die aan het ruitenmechanisme van de rechter deur zijn bezig geweest kunnen hier over meespreken, nietwaar? Een vleugel, een tredeplank, een voorruit schieten meestal goed op, maar het zijn de kleine prutskes...
Hier op de foto's ziet het er allemaal makkelijk te realiseren uit, toch vergis je niet want ikzelf ben er weken aan een stuk 7 op 7 mee bezig geweest.
Er kruipen heel wat uurtjes in het in elkaar steken van de kleine onderdelen, rubbertjes, stangetjes, noem maar op. Soms heb ik het er zelf lastig mee gehad, en duurde een kleine klus algauw een hele dag... Cursisten die aan het ruitenmechanisme van de rechter deur zijn bezig geweest kunnen hier over meespreken, nietwaar? Een vleugel, een tredeplank, een voorruit schieten meestal goed op, maar het zijn de kleine prutskes...
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
De buitenkant van de kever was helemaal klaar.
Stilaan kon ik gaan proefrijden. Tijdens het eerste ritje kwam er al een probleem aan het licht.
Ik dacht dat het aan de ontsteking lag, dus geen risico nemen en meteen een elektronische ontsteking geplaatst.
Probleem opgelost... althans dat dàcht ik!!!
Tijdens een tweede proefrit, bleek dat wanneer de auto op temperatuur stond, hij sputterde en niet meer wilde starten. VERDORIE TOCH!
Dus terug naar af!
Het rare was dat ik weinig vonk op de bougies had tijdens het starten. Dan maar het contact volledig gedemonteerd, want ik had horen zeggen dat dit al eens problemen kan teweegbrengen bij vele kevers. Dit was BALEN!!! Terug stuur, stuurkolom, helft dashbord en benzinetank demonteren om aan het domme contactje te komen. Ik heb dan het contactje helemaal opengeprutst, maar ik zag er niets verkeerds aan. Dus voor alle zekerheid nog een startknop bijgezet. Je raadt het nooit... de derde verre proefrit... wééééér in panne!!! GRRRRRRRRRRR!!!
Nu was ik het zo beu dat ik alles veranderd heb: bobijn, bougiekabels, delco, carburator, ...
Uiteindelijk ben ik via Leo De Rijcke (specialist in reviseren van kevermotoren) te weten gekomen dat de nieuwe bobijnen die BBT verkoopt niet origineel van bosch zijn. Dit heeft blijkbaar al bij meerdere mensen problemen opgeleverd. Dus dan toch maar alle orignele onderdelen terug geplaatst en gewoon de bobijn vervangen. Het probleem was eindelijk opgelost!!!
Stilaan kon ik gaan proefrijden. Tijdens het eerste ritje kwam er al een probleem aan het licht.
Ik dacht dat het aan de ontsteking lag, dus geen risico nemen en meteen een elektronische ontsteking geplaatst.
Probleem opgelost... althans dat dàcht ik!!!
Tijdens een tweede proefrit, bleek dat wanneer de auto op temperatuur stond, hij sputterde en niet meer wilde starten. VERDORIE TOCH!
Dus terug naar af!
Het rare was dat ik weinig vonk op de bougies had tijdens het starten. Dan maar het contact volledig gedemonteerd, want ik had horen zeggen dat dit al eens problemen kan teweegbrengen bij vele kevers. Dit was BALEN!!! Terug stuur, stuurkolom, helft dashbord en benzinetank demonteren om aan het domme contactje te komen. Ik heb dan het contactje helemaal opengeprutst, maar ik zag er niets verkeerds aan. Dus voor alle zekerheid nog een startknop bijgezet. Je raadt het nooit... de derde verre proefrit... wééééér in panne!!! GRRRRRRRRRRR!!!
Nu was ik het zo beu dat ik alles veranderd heb: bobijn, bougiekabels, delco, carburator, ...
Uiteindelijk ben ik via Leo De Rijcke (specialist in reviseren van kevermotoren) te weten gekomen dat de nieuwe bobijnen die BBT verkoopt niet origineel van bosch zijn. Dit heeft blijkbaar al bij meerdere mensen problemen opgeleverd. Dus dan toch maar alle orignele onderdelen terug geplaatst en gewoon de bobijn vervangen. Het probleem was eindelijk opgelost!!!
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Het laatste werk: de bekleding! Doordat ik ook nieuwe vulling had voor de zetels is deze klus goed meegevallen.
Voor de zetels van het samba busje, die we begin van het jaar samen herbekleed hebben (zie topic ) had ik geen nieuwe vulling waardoor het veel moeilijker is om de bekleding mooi aan te spannen. Dit heb ik nu ook weer bij geleerd.
Voor de zetels van het samba busje, die we begin van het jaar samen herbekleed hebben (zie topic ) had ik geen nieuwe vulling waardoor het veel moeilijker is om de bekleding mooi aan te spannen. Dit heb ik nu ook weer bij geleerd.
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Kever volledig klaar...
Technische keuring gepasseerd, laten uitlijnen, grondig proefgereden, alles lijkt mij in orde.
Ondertussen heeft hij zijn eerste trouw gereden, alles is prima verlopen. We kunnen ons nu terug op de NSU concentreren.
Technische keuring gepasseerd, laten uitlijnen, grondig proefgereden, alles lijkt mij in orde.
Ondertussen heeft hij zijn eerste trouw gereden, alles is prima verlopen. We kunnen ons nu terug op de NSU concentreren.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Ronny,
Alvast bedankt voor de cursus, raad, bruikbare uitleg en tips, fijn gezeldschap tussen gelijkgezinden...
Ik zal er zijn (zonder vrouw en kids)
Tot zondag, Christian
Alvast bedankt voor de cursus, raad, bruikbare uitleg en tips, fijn gezeldschap tussen gelijkgezinden...
Ik zal er zijn (zonder vrouw en kids)
Tot zondag, Christian
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Ik zal er ook zijn (zonder vriendin)
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Ronny, ik zal ook aanwezig zijn, zonder vrouwke.
Groeten,
LF
Groeten,
LF
Re: Volkswagen Kever Cabrio 1979
Dag Ronny,
Deze week was ik met verlof in de oostkantons, morgenochtend vertrek ik alweer naar het verre oosten.
Op de bbq zal ik er dus niet kunnen bij zijn.
Bij deze hartelijk bedankt voor je enthousiasme en de interessante lessen, het was altijd zeer aangenaam!
Tot later deze maand want ik wil zeker nog wat mee aan de NSU komen sleutelen.
Grtz
Nick
Deze week was ik met verlof in de oostkantons, morgenochtend vertrek ik alweer naar het verre oosten.
Op de bbq zal ik er dus niet kunnen bij zijn.
Bij deze hartelijk bedankt voor je enthousiasme en de interessante lessen, het was altijd zeer aangenaam!
Tot later deze maand want ik wil zeker nog wat mee aan de NSU komen sleutelen.
Grtz
Nick