porsche 944 type II - 1985

Hou medeliefhebbers hier op de hoogte over de gang van zaken van uw restauratieproject
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

Ondertussen is er materiaal aangeschaft en staat de wagen bij de motorbouwer. Ik ben ook reeds gaan helpen en heb weer bijgeleerd.
De ophanging en de motor zijn eruit.

We hebben de remschijven gecontroleerd : resultaat is nieuwe steken. Immers de remschijven hadden een duidelijk golvend gevoel op het schuurvlak en de remblokken waren totaal scheef afgesleten. Dus niet goed. Tevens is er één homokineet die in verbinding staat met de versnellingsbak die we moeten vervangen. Teveel speling op en ze was volledig droog. Ook de andere is aan de droge kant maar hier gaan we nieuw vet opsteken. We maken de ophanging ook stijver.
Verder schokbrekers eronderuit en nieuwe gestoken van bilstein (raceversie natuurlijk). Dit ging vrij vlot. De remmen was andere koek. Zaten bovendien totaal vast. De remklauwen gaan we totaal reviseren (stralen) en steken nieuwe remblokken van Carbone Lorraine. Dit heb ik dus gedaan met Rob de motorbouwer bij één bezoek. Volgende foto's geven een idee.
Bijlagen
IMG_4068.jpg
IMG_4071.jpg
IMG_4055.jpg
Laatst gewijzigd door Transam10racing op 03 jun 2011, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

Zoals gezegd de motor is er ook uit. Hier moeten we nog aan beginnen. Alles zal zijn tijd vergen. Dus kan ik mijn eerste wedstrijd niet rijden en zal ik pas in het groot verlof juli-augustus mijn eerste meters kunnen rijden. We zien wel.
De sfeerbeelden : wel vreemd als je je wagen als een gepluimde kip ziet hangen op de brug.
Bijlagen
IMG_4063.jpg
IMG_4057.jpg
IMG_4064.jpg
IMG_4065.jpg
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

De motor is er nu uit zoals gezegd en volledig gewassen in een speciale machine. Het geheel is goed heeft Rob me gezegd, dus ben wel tevreden dat de basis heel goed is. Enkele foto's hieronder geven een beeld. Eerst de foto van de motor in héél veel stukjes.
Dan enkele onderdelen. Zoals je ziet is het motorblok heel goed, geen slijt in de zuigerholtes. De zuigers zelf zijn ook goed, alhoewel ze reeds glanzen, wat duidt op wat slijtage volgens de Rob. Misschien gaan we die toch vervangen. De veerkleppen, koppakking en alle rubbertjes worden zowiezo vervangen. Er wordt ook nog iets aan oliehuishouding gedaan. :P
Bijlagen
IMG_4090.jpg
IMG_4086.jpg
IMG_4089.jpg
IMG_4087.jpg
Laatst gewijzigd door Transam10racing op 03 jun 2011, 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

Verder staat hij er nu zo bij. Ik heb aan de rechterflank reeds de deuk wat uitgedrukt naar buiten. Nu veilen, schuren, behandelen en mastiekeren etc...

Dan ziet deze er ook weer beter uit . Ik spuit hem in deze kleur voorlopig, echter ken ik de kleurcode niet van de huidige kleur. Jammer er zal dus iets verschil op gaan zitten vrees ik, maar tegen het einde van het jaar wordt de wagen toch volledig terug herspoten in donkerblauw en dan is alles mooi en strak voor seizoen 2012.
Bijlagen
IMG_4091.jpg
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

Terwijl men in Spa (in de regen, typisch Spa) aan het genieten was van de historics, ben ik naarstig verder gaan werken aan mijn racer. Binnenkant volledig vrij gemaakt van lijmresten, nadenkit en allerkande (in totaal dus vier keer gedaan om voor 90 % proper te zijn, meer kan niet). Hij is nu klaar om de kooi te lassen. Verder nog gezien dat hij vermoedelijk vroeger ge-accidenteerd was, linkerflank toch behoorlijk stuk ingelast. Dus alle lassen gaan we nakijken en eventueel bijwerken.
Bijlagen
IMG_4112.jpg
IMG_4108.jpg
IMG_4109.jpg
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

Ben ook nog verder gegaan met de deuk rechtsachter (de roest van linsksachter, spatbord en dorpel is voor later want dit worden lassen). Uitdeuken, schuren en plamuren... Nu reeds eerste foto's, volgende keer het resultaat.
Bijlagen
IMG_4106.jpg
IMG_4105.jpg
IMG_4111.jpg
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

Het is stil geweest, achter de schermen echter niet. Heb enkele discussies gehad met de motorbouwer. Wel aanwezig, niet aanwezig, werken, niet werken, uitvluchten (zo zie ik het) ...afspraken ?? etc...
Enfin : de ophanging is nu in orde, de motor ligt er terug in en draait zéér mooi. Zaterdag ga ik kijken en ga gelijk eraan verderwerken : rolkooi samen met hem erin lassen. Dan moeten er nog een aantal kleine prutsen gedaan worden en kan hij klaar zijn om in te rijden eerste week van september om hopelijk eerste wedstrijd te rijden in het oldtimerweekend op Zandvoort 10 en 11 september. Zal later nog wat info hierover posten voor de geinteresseerden). Nieuwe verflaag komt er na het seizoen op, binnen en buiten (dat wordt afplakwerk..., maar het is niet anders door de omstandigheden). Zal foto's posten na zaterdag.
tot gauw
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Filip_G »

Hoi.

Ik lees nu net dat je mss naar zandvoort ging. Is het gelukt? Ik was er namelijk ook.

Hoe is het verder met de restauratie?

Ciao
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Transam10racing
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2010, 10:07

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Transam10racing »

Dag allemaal,
De auto was net niet klaar. dus ik ben niet geweest. Maar het is wel een leuk evenement. Volgend jaar rij ik daar zeker in mee.
Ik heb ondertussen niet stil gezeten en elk uurtje dat ik had eraan gewerkt tot mijn vrouw er boos van werd.
Rolkooi zit erin. Veel veiligheidsmaterialen heb ik verder nog gemonteerd (hoodpins, pullkabel, brandblusser etc. Nu rest alleen nog de kuipzetel en de spacers zodat de wielen maximaal in de kas staan.

Dan moet hij nog wordt schoongemaakt en bestickerd worden. Volgend jaar gaat hij dan in een andere kleur gespoten worden (schuren en spuiten) en moet ik nog een dorpel bijwerken (slijp en laswerk).
Voorlopig nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen maar gaan er zeker komen.
Filip_G
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 okt 2010, 22:55

Re: porsche 944 type II - 1985

Bericht door Filip_G »

Mooi werk!

Jammer dat ze net niet klaar geraakte...
Alpine a110 2019 (besteld)
Mazda MX-5 1.6 1991
Honda Civic Coupé 1.5Lsi 1994
Porsche 911 SC 1979
Vespa VBC Super 150 1968
VW Kever Ovali 1957
Plaats reactie