Ronny's 2000 BMW Z3 Coupe
Geplaatst: 09 sep 2017, 13:30
Er waait momenteel een wind van stilstaande auto's vanonder het stof trekken in het Ventix hoofdkwartier. Eén van de gelukkigen is Ronny's Z3 Coupe. Na 320000km en minstens een half decennium stilstand komt er wat meer bij kijken dan een setje bougies en een verse tank benzine.
De patient dans son jus, alle foto's zijn klikbaar voor groter formaat:
Lastig te zien op de foto's, maar een spuitbeurt is geen overbodige luxe, wat een berg demontage en afgebroken plastic clips belooft.
Demontage:
Vooruitgang meteen even in de kiem gesmoord wanneer blijkt dat de aluminium velgen muurvast tegen de naven zitten:
Een speciaal stuk BMW werkplaatsgereedschap - een overbemeten hamer en blok hout - bood de oplossing.
Merk oa. de klomp roest in de vorm van een remklauw op. De lijst te bestellen onderdelen groeit gestaag.
De grootste van de verdoken roestplekjes, dorpel aan wielkast linksvoor:
Stand van zaken na eerste demontagedag:
Op het programma staan onder andere: ophanging (schokdempers, stabilisatorstangen, draagarmen), remmerij (schijven, klauwen, flexibels, harde leidingen), velgen & banden en allicht het achternazitten van wat bizarre foutcodes, geoxideerde stekkers, enz. Er liggen maw nog voldoende topic updates in het verschiet.
Mocht iemand hier ervaring hebben met BMW's 20-pin OBD en INPA software, graag even melden. Na het clearen van een tiental foutcodes spelen alle modules nog steeds niet braafjes mee.
De patient dans son jus, alle foto's zijn klikbaar voor groter formaat:
Lastig te zien op de foto's, maar een spuitbeurt is geen overbodige luxe, wat een berg demontage en afgebroken plastic clips belooft.
Demontage:
Vooruitgang meteen even in de kiem gesmoord wanneer blijkt dat de aluminium velgen muurvast tegen de naven zitten:
Een speciaal stuk BMW werkplaatsgereedschap - een overbemeten hamer en blok hout - bood de oplossing.
Merk oa. de klomp roest in de vorm van een remklauw op. De lijst te bestellen onderdelen groeit gestaag.
De grootste van de verdoken roestplekjes, dorpel aan wielkast linksvoor:
Stand van zaken na eerste demontagedag:
Op het programma staan onder andere: ophanging (schokdempers, stabilisatorstangen, draagarmen), remmerij (schijven, klauwen, flexibels, harde leidingen), velgen & banden en allicht het achternazitten van wat bizarre foutcodes, geoxideerde stekkers, enz. Er liggen maw nog voldoende topic updates in het verschiet.
Mocht iemand hier ervaring hebben met BMW's 20-pin OBD en INPA software, graag even melden. Na het clearen van een tiental foutcodes spelen alle modules nog steeds niet braafjes mee.