opel gt 1972
Re: opel gt 1972
jupsa, grondverf erop, de spuiter zei wel dat er nog veel stof rondvloog vooral in de motorruimte, dit had ik wel verwacht, de carrosserie is ook gezandstraald geweest, haast onmogelijk om dan geen stofje of korreltje te zien rondvliegen bij het spuiten.
maar de grondverf ligt er goed dik op, zoals gevraagd, nu weer enkele dagen schuren enz...
maar de grondverf ligt er goed dik op, zoals gevraagd, nu weer enkele dagen schuren enz...
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: opel gt 1972
alé er komt toch al kleur bij te zien deze week,
vorige week me nog geamuseerd met grondverf te schuren, te ontvetten x af te plakken.. de neus hebben we ook al in de lak gezet, dit om zo goed als alle openingen achteraf te kunnen dichtplakken en zo de kans op rondvliegend stof te minderen verder zijn ook de binnekanten van de deuren gespoten zodat deze eerst geplaatst worden om dan de buitenkant in 1 keer te kunnen spuiten en ook eventuele beschadigingen bij het monteren vd deuren nog verholpen kunnen worden foto's zijn helaas geen HD, maar het spuitwerk zeker wel! goeie foto's komen nog wel later
vorige week me nog geamuseerd met grondverf te schuren, te ontvetten x af te plakken.. de neus hebben we ook al in de lak gezet, dit om zo goed als alle openingen achteraf te kunnen dichtplakken en zo de kans op rondvliegend stof te minderen verder zijn ook de binnekanten van de deuren gespoten zodat deze eerst geplaatst worden om dan de buitenkant in 1 keer te kunnen spuiten en ook eventuele beschadigingen bij het monteren vd deuren nog verholpen kunnen worden foto's zijn helaas geen HD, maar het spuitwerk zeker wel! goeie foto's komen nog wel later
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: opel gt 1972
look who's back!
zeer mooi & goedgekeurd door mijn vader, het monteren kan beginnen
de kleur word echter niet graag genomen op foto, maar het is zoals de manta, dat is ne robijnrode mica (metallic & parelmoer), dit is ne saffierblauwe micazeer mooi & goedgekeurd door mijn vader, het monteren kan beginnen
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: opel gt 1972
Knappe werken, hoor! Blijven gaan!
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Re: opel gt 1972
Ziet em blinken... Niet echt de kleur die ik zou kiezen maar wel netjes gedaan precies.
Re: opel gt 1972
blinken doet hem zeker, de kleur is iets speciaals en op foto kun je het echte kleur niet duidelijk zien maar onze pa is zeer tevreden ermee
met het prachtige weer van de afgelopen week ben ik aan het monteren geslagen met wat zaakjes, zo heb ik de deuren toch al voorzien van ramen, rubbers, klinken en het raammechanisme
het raammechanisme is met ne kabel dat op een rolleke zit, als je dat demonteerd springt die kabel van dat rolleke af, "pjoem" zegt dat spel, als ge dat terug wilt monteren is het al zoeken hoe dat heel dat spel werkt en na enkele uurtjes wroeten heb je dan toch een werkende ruit.
dan wilt ge hetzelfde doen maar aan de linkerdeur ik dacht, ah dat komt op dezelfde hoogte als de rechterdeur dus ik neem de onderste montageplaats, ja zenne, na veel trekken en kl*ten dat spel er niet fatsoenlijk in te krijgen, er het deurpaneel maar is bij gehaald.. het moest het bovenste zijn
toch handig als de pc met al u demontage-foto's crasht verder ook nog wat gefoefeld met de kabelbundel, eerst heel wat nest er tussenuit gehaald en grotendeels terug gelegd
met het prachtige weer van de afgelopen week ben ik aan het monteren geslagen met wat zaakjes, zo heb ik de deuren toch al voorzien van ramen, rubbers, klinken en het raammechanisme
het raammechanisme is met ne kabel dat op een rolleke zit, als je dat demonteerd springt die kabel van dat rolleke af, "pjoem" zegt dat spel, als ge dat terug wilt monteren is het al zoeken hoe dat heel dat spel werkt en na enkele uurtjes wroeten heb je dan toch een werkende ruit.
dan wilt ge hetzelfde doen maar aan de linkerdeur ik dacht, ah dat komt op dezelfde hoogte als de rechterdeur dus ik neem de onderste montageplaats, ja zenne, na veel trekken en kl*ten dat spel er niet fatsoenlijk in te krijgen, er het deurpaneel maar is bij gehaald.. het moest het bovenste zijn
toch handig als de pc met al u demontage-foto's crasht verder ook nog wat gefoefeld met de kabelbundel, eerst heel wat nest er tussenuit gehaald en grotendeels terug gelegd
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: opel gt 1972
Weer wree schoon om te zien allemaal.
Echt letterlijk een spiegelke inderdaad
goe bezig...
Echt letterlijk een spiegelke inderdaad
goe bezig...
'74 VW T2B Westfalia (niet perfect, maar wel lekker rijdend)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
'85 Citroen 2CV (zeeeer langzaam beetje in resto)
Re: opel gt 1972
't is al een tijdje geleden dat ik hier nog een upgrade heb gezet van de afgelopen tijd, toch enkele zaken aan de gt gedaan
zoals de dakhemel, vind ik niet echt het plezanste werkje, maar met het nodige geduld (en goei klemmekes) komt het mooi! hierna was het de beurt aan de voorruit, eerst goed gekuist, also de oude raamrubber met de juiste producten netjes gekregen. het monteren ging vlot voor zo'n bolle ruit te zijn de chrome bies zit er ook terug in, had er een tooltje voor gekocht, hiermee ging het toch een stuk gemakkelijker
dan het dashbord, het stof van vervlogen tijden er zitten afschrobben en wat laswerk om de vorige eigenaar zijn ik-lijm-dat-vast-werk ongedaan te maken
het monteren ging met de nodige vloekjes, had deze keer eerst de voorruit gezet ipv het dashbord zoals bij de manta, toen had ik het dash er terug uit kunnen halen voor de voorruit die er niet in wou. dus nu maar eerst de ruit erin, check, dan dash, mij in heel wat bochten mogen wringen om de 4 vijsjes onderaan de voorruit die het geheel omhoog houden, vast te zetten wat verlichting achteraan voorzien, er zaten zwarte achterlichten op (gt/j uitvoering) maar wil er een gt van maken, dus chrome achterlichten zoeken, geen deftige occasies te vinden en nieuwe veel te duur. ik had nog wel een set lichten liggen van de manta, deze met het nodige ombouwwerk, werkend gekregen hop naar voren! daar zit ook licht op normaal gezien, en wat voor! de heerlijke draai-mechaniek voor de lampenbakken te draaien, een aardig werkje om ze erin te krijgen, laat staan werkend of mooi gemonteerd met het nodige geduld is het toch dik oké gekomen dient nog verder afgewerkt te worden, maar eerst het zwenk-draai mechanisme in orde krijgen, beide koplampbakken werken toch al individueel, het aanzet-ding komt later wel dit was de 'easy' -one, aan de andere was er een mankement aan het mechanisme zelf, dit open gehaald, gekuist en ingevet en terug ineen, not good, blokkeert bij het open- of toedoen, meerdere keren uiteen, tandjes vd tandlat en tandwiel die erin zitten wat bij-gevijld en nu werkt ze, niet zo vlot als de andere maja een heel ander zicht met beide lampenbakken gemonteerd! nog een partij blinkend chrome bumpers en wat glas is de buitenkant zo goed als af
zoals de dakhemel, vind ik niet echt het plezanste werkje, maar met het nodige geduld (en goei klemmekes) komt het mooi! hierna was het de beurt aan de voorruit, eerst goed gekuist, also de oude raamrubber met de juiste producten netjes gekregen. het monteren ging vlot voor zo'n bolle ruit te zijn de chrome bies zit er ook terug in, had er een tooltje voor gekocht, hiermee ging het toch een stuk gemakkelijker
dan het dashbord, het stof van vervlogen tijden er zitten afschrobben en wat laswerk om de vorige eigenaar zijn ik-lijm-dat-vast-werk ongedaan te maken
het monteren ging met de nodige vloekjes, had deze keer eerst de voorruit gezet ipv het dashbord zoals bij de manta, toen had ik het dash er terug uit kunnen halen voor de voorruit die er niet in wou. dus nu maar eerst de ruit erin, check, dan dash, mij in heel wat bochten mogen wringen om de 4 vijsjes onderaan de voorruit die het geheel omhoog houden, vast te zetten wat verlichting achteraan voorzien, er zaten zwarte achterlichten op (gt/j uitvoering) maar wil er een gt van maken, dus chrome achterlichten zoeken, geen deftige occasies te vinden en nieuwe veel te duur. ik had nog wel een set lichten liggen van de manta, deze met het nodige ombouwwerk, werkend gekregen hop naar voren! daar zit ook licht op normaal gezien, en wat voor! de heerlijke draai-mechaniek voor de lampenbakken te draaien, een aardig werkje om ze erin te krijgen, laat staan werkend of mooi gemonteerd met het nodige geduld is het toch dik oké gekomen dient nog verder afgewerkt te worden, maar eerst het zwenk-draai mechanisme in orde krijgen, beide koplampbakken werken toch al individueel, het aanzet-ding komt later wel dit was de 'easy' -one, aan de andere was er een mankement aan het mechanisme zelf, dit open gehaald, gekuist en ingevet en terug ineen, not good, blokkeert bij het open- of toedoen, meerdere keren uiteen, tandjes vd tandlat en tandwiel die erin zitten wat bij-gevijld en nu werkt ze, niet zo vlot als de andere maja een heel ander zicht met beide lampenbakken gemonteerd! nog een partij blinkend chrome bumpers en wat glas is de buitenkant zo goed als af
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
Re: opel gt 1972
Mooie kleur, David. Deze komt goed, ik heb er alle vertrouwen in. Ik kan me zo voorstellen dat zo'n gelakte carrosserie thuiskrijgen een echte boost geeft om verder te werken. Niet dat je het daarvoor kalmpjes aan deed, maar nu ga je echt super-snel, lijkt het.
Grts,
Robin
Grts,
Robin
Re: opel gt 1972
bedankt, het geeft wel een boost om verder te doen, echter is dit maar op een laag tempo, in alles kruipt toch vrij veel tijd in omdat alles aangepast of hersteld moet worden.. we komen er wel, 't is geen prioriteit om er alle dagen aan bezig te zijn, maar tijdsverdrijf.
veel hoeft er niet meer aan te gebeuren, interieur erin steken, nog wat elektriek en de motor nazien, mss reviseren maar dat zal voor binnen enkele maanden zijn als alles (vooral financiël) goed gaat!
grüten, David
veel hoeft er niet meer aan te gebeuren, interieur erin steken, nog wat elektriek en de motor nazien, mss reviseren maar dat zal voor binnen enkele maanden zijn als alles (vooral financiël) goed gaat!
grüten, David
- lexus is200 (2002)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)
- honda cbf 600cc (2004)
- opel manta a (1972) ready 2 go
- opel gt (1972) in resto
- (ex) opel kadett c (1975) pertotal
- (ex) vw golf 3 (1997)