56 Chevy pickup
Geplaatst: 19 dec 2013, 13:43
Belofte maakt schuld … dus toch maar effe tijd genomen om ne build thread op te starten …
Eind 2011 ne Chevy 3100 pickup truck van 1956 gevonden … Naast de typische Chevy truck issues (cab corners / door hinge pockets) was alles nog redelijk goed. Er lag een small block 5.7l in met een TH350 versnellingskast en 12-bolt rear end. Aan de chauffeurs kant was er ook wat schade aan deur en front fender van een aanrijding …
En dan stilaan alles uiteen beginnen te halen, en stuk voor stuk terug in orde zetten :
De 12-bolt rear laten zandstralen en metalliseren :
Vanbinnen proper gemaakt en nieuwe lagers ingezet :
Dan de TH350 versnellingskast :
Powerwash om de 3kg Texaanse modder eraf te halen :
Een korte inspectie vertelde dat deze recent een nazicht had gekregen. Alle friction en steel rings waren nog in perfecte staat … Dus gewoon alle dichtingen vervangen, en terug in elkaar gezet :
Daarna aan de motor begonnen. Helemaal uit elkaar gehaald, en bij een reviseur binnen gedaan.
Het nieuws dat ik daar kreeg was niet zo goed : 1 van de cilinderkoppen was gebarsten, de cilindersgaten waren al .030 overboord en hadden nu terug slijtage, de krukas moest terug geslepen worden, nieuwe kleppen + klep stoters, de intake was op bepaalde plaatsen ingevreten … kortom : de blok had zijne beste tijd gehad … BUMMER !
Effe wat prijzen opgezocht, en het huidige blok opmaken was bijna zo duur als een nieuwe laten overkomen uit Amerika. Dus de knoop doorgehakt, en BAM : nieuwe custom-build small block van 330pk
Eind 2011 ne Chevy 3100 pickup truck van 1956 gevonden … Naast de typische Chevy truck issues (cab corners / door hinge pockets) was alles nog redelijk goed. Er lag een small block 5.7l in met een TH350 versnellingskast en 12-bolt rear end. Aan de chauffeurs kant was er ook wat schade aan deur en front fender van een aanrijding …
En dan stilaan alles uiteen beginnen te halen, en stuk voor stuk terug in orde zetten :
De 12-bolt rear laten zandstralen en metalliseren :
Vanbinnen proper gemaakt en nieuwe lagers ingezet :
Dan de TH350 versnellingskast :
Powerwash om de 3kg Texaanse modder eraf te halen :
Een korte inspectie vertelde dat deze recent een nazicht had gekregen. Alle friction en steel rings waren nog in perfecte staat … Dus gewoon alle dichtingen vervangen, en terug in elkaar gezet :
Daarna aan de motor begonnen. Helemaal uit elkaar gehaald, en bij een reviseur binnen gedaan.
Het nieuws dat ik daar kreeg was niet zo goed : 1 van de cilinderkoppen was gebarsten, de cilindersgaten waren al .030 overboord en hadden nu terug slijtage, de krukas moest terug geslepen worden, nieuwe kleppen + klep stoters, de intake was op bepaalde plaatsen ingevreten … kortom : de blok had zijne beste tijd gehad … BUMMER !
Effe wat prijzen opgezocht, en het huidige blok opmaken was bijna zo duur als een nieuwe laten overkomen uit Amerika. Dus de knoop doorgehakt, en BAM : nieuwe custom-build small block van 330pk