Volkswagen kever 1967
Geplaatst: 24 jun 2012, 15:39
Hallo,
Vermits ik nieuw ben op het forum zal ik me even voorstellen.
Ik Ben Dries Adams, 23Jaar, wonende te Begijnendijk en CNC frezer van beroep.
Hoe het allemaal begon ,
18jaar, ik reed net opel , mijn pa reed opel, mijn grootmoeder opel , mijn grootvader opel...
Dus je koopt een oude opel om te restaureren!
Uiteindelijk werd een Opel record C coupe 1900L
Dit was een donorwagen van iemand die reeds een record C restaureerde, achteraf werd dat ook duidelijk.
Na het ontmantelen bleek dat deze wagen zeer veel laswerk aan het chasis nodig had en de onderste 15 cm rondom. Als groentje had ik dit bij de aankoop natuurlijk niet gezien.
Ik had hier niet de kennis , materiaal of plaats voor.
Na een jaar in den hof te staan , alles verkocht.
Achteraf bekeken toch nogaltijd wat spijt van.
Eenjaar later kriebelde het nogaltijd, en weer opzoek gegaan naar een andere oldtimer met "simpele" techniek.
Sinds Mei 2010 bezit ik de volkswagen kever van 1967 "one year only" genaamd door de specifieke onderdelen die deze meekreeg. Tevens is dit ook het overgangsmodel tussen de oude (liggende koplampen) en nieuwere(rechte koplampen) kevers.
Gevonden Via kevertekoop.nl, een originele hollander dus.
Kleur savanah beige met een bruin stoffen interieur , volledig wat ik zocht!
Weeral als groentje in de luchtgekoelde wereld samen met men pa naar Sittard om de kever te bekijken.
In mijn ogen alles goed dus gelijk gekocht.
Een week later ophalen danmaar!
Via een vriend bij een clubje in schriek terecht gekomen, VAGaddicts.
Was wel nodig , bij de eerste testrit bleek de koppeling al te slippen.
Gelijk met wat hulp de motor er uit en een nieuwe koppeling gestoken.
Primitief , maar wie geen brug heeft moet inventief zijn!
Dit was eigenlijk het begin van een hele reeks veranderingen.
Verlagen ,versmalde vooras, Amerikaanse bumpers, allerlei accesoires, brede velgen...
Ik ga jullie sparen van het hele verhaal, maar wel enkele foto's..
Airride heb ik trouwens ook volledig zelf gemaakt.
In 20011 is de motor gereviseerd door vastloper op de autostrade
In de winter beslist dat ik meer en "zorgenloos" met mijn oldtimer wil gaan rijde.
terug de charmes van het origineel rijden , geen beperkingen meer door de O-platen.
Deze moet zo goed mogenlijk worden als hij ooit van de band gekomen is.
Hier en daar zullen er wel wat verbeteringen aan gebeuren, zoals de 1300 cilinders reeds 1600 cilinder zijn om wat beter mee te kunnen in het verkeer.
De boite , die momenteel binnen is voor revisie zal voorzien worden van een iets langere 4de versnelling om de motor wat te sparen op autostrade.
remcircuit zal dubbel worden ipv het originele enkel circuit.
In de winter dus negonnen met demonteren, helaas geen foto's van.
lastig werkje want de kokerbalken waren over de volledige lengte vastgelast aan het chassis.
Uiteindelijk toch vrij goed gelukt.
Momenteel is het chasis gelast en volledig ontdaan van rutex.
Zaterdag ben ik bij Ronny langs geweest (sorry voor het plots binnenvallen!) en in de loop van de week gaat het chasis + alle onderelen binnen om te stralen en te metaliseren.
Vermits ik nieuw ben op het forum zal ik me even voorstellen.
Ik Ben Dries Adams, 23Jaar, wonende te Begijnendijk en CNC frezer van beroep.
Hoe het allemaal begon ,
18jaar, ik reed net opel , mijn pa reed opel, mijn grootmoeder opel , mijn grootvader opel...
Dus je koopt een oude opel om te restaureren!
Uiteindelijk werd een Opel record C coupe 1900L
Dit was een donorwagen van iemand die reeds een record C restaureerde, achteraf werd dat ook duidelijk.
Na het ontmantelen bleek dat deze wagen zeer veel laswerk aan het chasis nodig had en de onderste 15 cm rondom. Als groentje had ik dit bij de aankoop natuurlijk niet gezien.
Ik had hier niet de kennis , materiaal of plaats voor.
Na een jaar in den hof te staan , alles verkocht.
Achteraf bekeken toch nogaltijd wat spijt van.
Eenjaar later kriebelde het nogaltijd, en weer opzoek gegaan naar een andere oldtimer met "simpele" techniek.
Sinds Mei 2010 bezit ik de volkswagen kever van 1967 "one year only" genaamd door de specifieke onderdelen die deze meekreeg. Tevens is dit ook het overgangsmodel tussen de oude (liggende koplampen) en nieuwere(rechte koplampen) kevers.
Gevonden Via kevertekoop.nl, een originele hollander dus.
Kleur savanah beige met een bruin stoffen interieur , volledig wat ik zocht!
Weeral als groentje in de luchtgekoelde wereld samen met men pa naar Sittard om de kever te bekijken.
In mijn ogen alles goed dus gelijk gekocht.
Een week later ophalen danmaar!
Via een vriend bij een clubje in schriek terecht gekomen, VAGaddicts.
Was wel nodig , bij de eerste testrit bleek de koppeling al te slippen.
Gelijk met wat hulp de motor er uit en een nieuwe koppeling gestoken.
Primitief , maar wie geen brug heeft moet inventief zijn!
Dit was eigenlijk het begin van een hele reeks veranderingen.
Verlagen ,versmalde vooras, Amerikaanse bumpers, allerlei accesoires, brede velgen...
Ik ga jullie sparen van het hele verhaal, maar wel enkele foto's..
Airride heb ik trouwens ook volledig zelf gemaakt.
In 20011 is de motor gereviseerd door vastloper op de autostrade
In de winter beslist dat ik meer en "zorgenloos" met mijn oldtimer wil gaan rijde.
terug de charmes van het origineel rijden , geen beperkingen meer door de O-platen.
Deze moet zo goed mogenlijk worden als hij ooit van de band gekomen is.
Hier en daar zullen er wel wat verbeteringen aan gebeuren, zoals de 1300 cilinders reeds 1600 cilinder zijn om wat beter mee te kunnen in het verkeer.
De boite , die momenteel binnen is voor revisie zal voorzien worden van een iets langere 4de versnelling om de motor wat te sparen op autostrade.
remcircuit zal dubbel worden ipv het originele enkel circuit.
In de winter dus negonnen met demonteren, helaas geen foto's van.
lastig werkje want de kokerbalken waren over de volledige lengte vastgelast aan het chassis.
Uiteindelijk toch vrij goed gelukt.
Momenteel is het chasis gelast en volledig ontdaan van rutex.
Zaterdag ben ik bij Ronny langs geweest (sorry voor het plots binnenvallen!) en in de loop van de week gaat het chasis + alle onderelen binnen om te stralen en te metaliseren.