Volkswagen kever 1967
Volkswagen kever 1967
Hallo,
Vermits ik nieuw ben op het forum zal ik me even voorstellen.
Ik Ben Dries Adams, 23Jaar, wonende te Begijnendijk en CNC frezer van beroep.
Hoe het allemaal begon ,
18jaar, ik reed net opel , mijn pa reed opel, mijn grootmoeder opel , mijn grootvader opel...
Dus je koopt een oude opel om te restaureren!
Uiteindelijk werd een Opel record C coupe 1900L
Dit was een donorwagen van iemand die reeds een record C restaureerde, achteraf werd dat ook duidelijk.
Na het ontmantelen bleek dat deze wagen zeer veel laswerk aan het chasis nodig had en de onderste 15 cm rondom. Als groentje had ik dit bij de aankoop natuurlijk niet gezien.
Ik had hier niet de kennis , materiaal of plaats voor.
Na een jaar in den hof te staan , alles verkocht.
Achteraf bekeken toch nogaltijd wat spijt van.
Eenjaar later kriebelde het nogaltijd, en weer opzoek gegaan naar een andere oldtimer met "simpele" techniek.
Sinds Mei 2010 bezit ik de volkswagen kever van 1967 "one year only" genaamd door de specifieke onderdelen die deze meekreeg. Tevens is dit ook het overgangsmodel tussen de oude (liggende koplampen) en nieuwere(rechte koplampen) kevers.
Gevonden Via kevertekoop.nl, een originele hollander dus.
Kleur savanah beige met een bruin stoffen interieur , volledig wat ik zocht!
Weeral als groentje in de luchtgekoelde wereld samen met men pa naar Sittard om de kever te bekijken.
In mijn ogen alles goed dus gelijk gekocht.
Een week later ophalen danmaar!
Via een vriend bij een clubje in schriek terecht gekomen, VAGaddicts.
Was wel nodig , bij de eerste testrit bleek de koppeling al te slippen.
Gelijk met wat hulp de motor er uit en een nieuwe koppeling gestoken.
Primitief , maar wie geen brug heeft moet inventief zijn!
Dit was eigenlijk het begin van een hele reeks veranderingen.
Verlagen ,versmalde vooras, Amerikaanse bumpers, allerlei accesoires, brede velgen...
Ik ga jullie sparen van het hele verhaal, maar wel enkele foto's..
Airride heb ik trouwens ook volledig zelf gemaakt.
In 20011 is de motor gereviseerd door vastloper op de autostrade
In de winter beslist dat ik meer en "zorgenloos" met mijn oldtimer wil gaan rijde.
terug de charmes van het origineel rijden , geen beperkingen meer door de O-platen.
Deze moet zo goed mogenlijk worden als hij ooit van de band gekomen is.
Hier en daar zullen er wel wat verbeteringen aan gebeuren, zoals de 1300 cilinders reeds 1600 cilinder zijn om wat beter mee te kunnen in het verkeer.
De boite , die momenteel binnen is voor revisie zal voorzien worden van een iets langere 4de versnelling om de motor wat te sparen op autostrade.
remcircuit zal dubbel worden ipv het originele enkel circuit.
In de winter dus negonnen met demonteren, helaas geen foto's van.
lastig werkje want de kokerbalken waren over de volledige lengte vastgelast aan het chassis.
Uiteindelijk toch vrij goed gelukt.
Momenteel is het chasis gelast en volledig ontdaan van rutex.
Zaterdag ben ik bij Ronny langs geweest (sorry voor het plots binnenvallen!) en in de loop van de week gaat het chasis + alle onderelen binnen om te stralen en te metaliseren.
Vermits ik nieuw ben op het forum zal ik me even voorstellen.
Ik Ben Dries Adams, 23Jaar, wonende te Begijnendijk en CNC frezer van beroep.
Hoe het allemaal begon ,
18jaar, ik reed net opel , mijn pa reed opel, mijn grootmoeder opel , mijn grootvader opel...
Dus je koopt een oude opel om te restaureren!
Uiteindelijk werd een Opel record C coupe 1900L
Dit was een donorwagen van iemand die reeds een record C restaureerde, achteraf werd dat ook duidelijk.
Na het ontmantelen bleek dat deze wagen zeer veel laswerk aan het chasis nodig had en de onderste 15 cm rondom. Als groentje had ik dit bij de aankoop natuurlijk niet gezien.
Ik had hier niet de kennis , materiaal of plaats voor.
Na een jaar in den hof te staan , alles verkocht.
Achteraf bekeken toch nogaltijd wat spijt van.
Eenjaar later kriebelde het nogaltijd, en weer opzoek gegaan naar een andere oldtimer met "simpele" techniek.
Sinds Mei 2010 bezit ik de volkswagen kever van 1967 "one year only" genaamd door de specifieke onderdelen die deze meekreeg. Tevens is dit ook het overgangsmodel tussen de oude (liggende koplampen) en nieuwere(rechte koplampen) kevers.
Gevonden Via kevertekoop.nl, een originele hollander dus.
Kleur savanah beige met een bruin stoffen interieur , volledig wat ik zocht!
Weeral als groentje in de luchtgekoelde wereld samen met men pa naar Sittard om de kever te bekijken.
In mijn ogen alles goed dus gelijk gekocht.
Een week later ophalen danmaar!
Via een vriend bij een clubje in schriek terecht gekomen, VAGaddicts.
Was wel nodig , bij de eerste testrit bleek de koppeling al te slippen.
Gelijk met wat hulp de motor er uit en een nieuwe koppeling gestoken.
Primitief , maar wie geen brug heeft moet inventief zijn!
Dit was eigenlijk het begin van een hele reeks veranderingen.
Verlagen ,versmalde vooras, Amerikaanse bumpers, allerlei accesoires, brede velgen...
Ik ga jullie sparen van het hele verhaal, maar wel enkele foto's..
Airride heb ik trouwens ook volledig zelf gemaakt.
In 20011 is de motor gereviseerd door vastloper op de autostrade
In de winter beslist dat ik meer en "zorgenloos" met mijn oldtimer wil gaan rijde.
terug de charmes van het origineel rijden , geen beperkingen meer door de O-platen.
Deze moet zo goed mogenlijk worden als hij ooit van de band gekomen is.
Hier en daar zullen er wel wat verbeteringen aan gebeuren, zoals de 1300 cilinders reeds 1600 cilinder zijn om wat beter mee te kunnen in het verkeer.
De boite , die momenteel binnen is voor revisie zal voorzien worden van een iets langere 4de versnelling om de motor wat te sparen op autostrade.
remcircuit zal dubbel worden ipv het originele enkel circuit.
In de winter dus negonnen met demonteren, helaas geen foto's van.
lastig werkje want de kokerbalken waren over de volledige lengte vastgelast aan het chassis.
Uiteindelijk toch vrij goed gelukt.
Momenteel is het chasis gelast en volledig ontdaan van rutex.
Zaterdag ben ik bij Ronny langs geweest (sorry voor het plots binnenvallen!) en in de loop van de week gaat het chasis + alle onderelen binnen om te stralen en te metaliseren.
Re: Volkswagen kever 1967
Zo , het chasis is afgeleverd bij ronny.
Nu wachten en onderdelen bestellen voor de opbouw!
Nu wachten en onderdelen bestellen voor de opbouw!
Re: Volkswagen kever 1967
Vette kever, zeg! Maar dus niet te laag meer?
'72 VW Kever Ragtop
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
'89 VW T3 Katastrophen-Einsatzwagen
'80 VW Golf GTI (in resto)
'95 Alfa GTV
Re: Volkswagen kever 1967
Neen , volledig origineel!Jeroen schreef:Vette kever, zeg! Maar dus niet te laag meer?
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: Volkswagen kever 1967
zag er thans lekker uit zo plat.. al is airride wel vals spelen in mijn ogenAdams schreef:Neen , volledig origineel!
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: Volkswagen kever 1967
Geef mij ook maar een volledig origineel kevertje.
Je bent wel goed bezig precies. Ik zorg ervoor dat uw chassis netjes gestraald en gespoten is. Wel effe druk nu, ik hoop tegen volgende week gedaan.
Je bent wel goed bezig precies. Ik zorg ervoor dat uw chassis netjes gestraald en gespoten is. Wel effe druk nu, ik hoop tegen volgende week gedaan.
Re: Volkswagen kever 1967
Ooit is al is met een redelijk verlaagde kever met(jong type as) spindels en versmalde/regelbare as gereden?Scirocco16vGTX schreef:zag er thans lekker uit zo plat.. al is airride wel vals spelen in mijn ogenAdams schreef:Neen , volledig origineel!
Ik garandeer u , een plezier is anders!
Eerst was ik begonnen met de airshocks alleen , hierdoor was het comfort al een pak beter.
& omdat ik toen toch bezig was , ging ik eens uitkijken voor een complete airride , maar als je dat bij 1 of andere "dealer" moet kopen ben je veel poen kwijt.
Daarmee dat ik daar een tijdje zelf mee bezig geweest ben, en het is allemaal niet zo moeilijk zelf te maken.
Je kiest zelf de kwaliteits onderdelen terwijl ze elders allemaal chinastuff gebruiken en wel de volle pot aanrekenen.
Ik vond het ook allemaal mooi, de kever stond volledig naar mijn goesting!
Maar ik wil meer genieten en zorgeloos rondrijden met mn oldie!
Als ge naar elk putteke in de weg en elke flik moet loeren, blijft er al niet veel genieten meer over vind ik.
- Scirocco16vGTX
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 10:07
- Locatie: Oilsjt - Aalst
Re: Volkswagen kever 1967
[quote="Adams]Maar ik wil meer genieten en zorgeloos rondrijden met mn oldie!
Als ge naar elk putteke in de weg en elke flik moet loeren, blijft er al niet veel genieten meer over vind ik[/quote]
I know the feeling.. kheb meermaals de smurfen hunne combi gekruisd met een dinosaurus-ei in de broek en maar hopen: "ze hebben mij ni gezien, ze hebben geen zin om te werken, ze gaan hun niet draaien"
Als ge naar elk putteke in de weg en elke flik moet loeren, blijft er al niet veel genieten meer over vind ik[/quote]
I know the feeling.. kheb meermaals de smurfen hunne combi gekruisd met een dinosaurus-ei in de broek en maar hopen: "ze hebben mij ni gezien, ze hebben geen zin om te werken, ze gaan hun niet draaien"
VW Passat 1.9TDI
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
VW Scirocco II 1800cc 16V
VW Scirocco II Phase 1 1600cc GTI
VW Jetta II 1300cc
Re: Volkswagen kever 1967
Gisteren al enkele onderdelen van het chassis gaan halen bij Ronny.
Allemaal mooi gestraald en gemetalliseerd , zeer tevreden!
Chassis was ook al klaar , hier zijn nog enkele kleine gaatjes tevoorschijn gekomen maar nix erg.
Chassis kan ik volgende week pas gaan halen omdat ik momenteel geen wagen met trekhaak heb
Hier een foto'ke van de losse stukken:
Nu licht schuren en spuiten met rust-oleum satijn zwart.
@Ronny: Welke korrel moet ik gebruiken om te schuren? Ik heb gemerkt dat als ik schuur , de "witte" laag er afkomt en het word meer glanzend. Moet ik alles zo schuren voor een goede hechting van de rust-oleum te bekomen ?
Allemaal mooi gestraald en gemetalliseerd , zeer tevreden!
Chassis was ook al klaar , hier zijn nog enkele kleine gaatjes tevoorschijn gekomen maar nix erg.
Chassis kan ik volgende week pas gaan halen omdat ik momenteel geen wagen met trekhaak heb
Hier een foto'ke van de losse stukken:
Nu licht schuren en spuiten met rust-oleum satijn zwart.
@Ronny: Welke korrel moet ik gebruiken om te schuren? Ik heb gemerkt dat als ik schuur , de "witte" laag er afkomt en het word meer glanzend. Moet ik alles zo schuren voor een goede hechting van de rust-oleum te bekomen ?
Re: Volkswagen kever 1967
Best schuren met korrel 120, 150 of 180. Maar je kan evengoed een versleten 80 of zelfs 40 gebruiken. Je moet even die scherpte breken, dat het oppervlak zacht aanvoelt. Het is normaal dat het begint te blinken na het schuren, dat is de metallisatie, maak je geen zorgen die laag schuur je er niet zomaar af.